• Ellenvillhabebis

    Försöker bli gravid/ kaffe

    Ska man sluta dricka kaffe när man försöker bli gravid. Är det mindre chans o bli gravid om man inte lsutar helt? Jag älskar ju kaffe, kan inte tänka mej o va utan det men har dragigt net massor på det. Typ 2-3koppar om dan nu bara.

  • Svar på tråden Försöker bli gravid/ kaffe
  • Nickpick

    Har bara hört att kaffe inte är bra när man är gravid men kanske lika bra att minska på det innan då så du slipper sluta eller skära ner nästan helt på det sen=)

  • frukarlssonn

    Du ska definitivt undvika kaffe om du vill bli gravid. Men hur många koppar du kan dricka vet jag inte riktigt, men jag drack en sådär tre koppar om dagen. Sen när du är gravid kan du dricka 2-3 koppar utan problem om du vill. Men jag kör koffeinfritt. Gevalias, jättegod och smakar som vanligt enligt mig

  • alberta77

    Vet inte hur det är när du försöker bli gravid... Men när du väl är gravid så är det mindre risk för missfall om du dricker kaffe än om du inte gör det. Men max 3 koppar om dagen

  • Pimpinellan

    Det råder delade meningar,men max 3 kaffekoppar per dag är rekommendationen. Jag undviker kaffe till 99,99% eftersom jag både har svårt att bli gravid och fått m.f. Kaffe minskar INTE missfallsrisken utan tvärtom!

  • CloudBerry the 1st

    Nej jag har aldrig hört talas om att det skulle vara negativt att dricka kaffe när man vill bli gravid. Tvärtom är min uppfattning.

  • Kstina

    det finns flera studier som alla visar olika resultat. Enligt en fertilitetsläkare i Sthlm finns inget samband mellan kaffe och förmåga att bli gravid......
    Sunt förnuft känns bäst tycker jag - kaffe är ett "gift" och därför tycker jag max 2 koppar per dag räcker......

  • frukarlssonn

    Min fertilitetsläkare sa att jag skulle dricka kaffe i måttliga mängder. Vet inte hur sant det är att man inte ska dricka kaffe just om man vill bli gravid, men jag har läst på många ställen att det är bra att undvika eftersom det kan va svårare för ägget att fästa. Men som sagt, alla gör det som känns bäst. Jag va iaf väldigt sparsam med kaffe, eftersom jag också haft svårt att bli gravid plus ett mf i bagaget. Och vissa är ju så fertila så det inte påverkar öht. Bara min mamma som ett ex. Hon hinkar i sig kaffe, gjorde det när hon blev med mig och min bror.

  • CloudBerry the 1st

    Jag har alltid druckit 10 koppar kaffe de gånger jag blivit gravid och kaffe är faktiskt hälsosamt även om många inte tror det.

    Ska kolla om jag hittar lite läsvärda länkar

Svar på tråden Försöker bli gravid/ kaffe