Inlägg från: honeybun |Visa alla inlägg
  • honeybun

gick till massör o har mer ont nu. Hjälp!!

Jag är hudterapeut (även utbildad i massage då)
    För att vara säker på att du går till nån som är utbildad å inte nån som bara trycker lite så ska du se till att salongen är medlem i shr (sveriges hudterapeuters riksförbund)

Sen är det jättevanligt att man de närmsta dagarna efter massagen kan ha ondare.. Det blir en typ av träningsvärk eftersom man jobbar med muskeln.. Så det ska nog inte vara någon fara.. Men tycker att det är dåligt att hon fortsatte att trycka så hårt om du tyckte det gjorde ont.. Man måste ändå anpassa sig efter kunden..

Mitt råd är att du söker upp en naprapat.. De är har en mycket grundligare utbildning i hur kroppen fungerar och sitter samman en än massageterapeut/hudterapeut. En naprapat söker efter orsaken till varför du har ont och behandlar den.. Medan vanlig massage försöker man bara mjuka upp de stela delarna..

Hoppas du förstår hur jag menar.. Men som sagt jag hade inte varit orolig, genom vanlig massage kan man egentligen inte massera fel å förstöra nåt (det var iaf vad jag fick lära mig)

Svar på tråden gick till massör o har mer ont nu. Hjälp!!