• Mamma060812

    Växjömammornas 4e år ...

    {#lang_emotions_flower} {#lang_emotions_flower} {#lang_emotions_flower}Då tjejer var det Ä N T L I G E N dax för ännu en ny tråd !!

    Tiden den bara rusar iväg, snart är det sommar igen.

    Nu jobbar dom flesta av oss & vi har alla kommit in i vardagen lite mer.
    MEN det finns dom som fortfarande hjälper till att befolka världen & tyvärr dom som flyttar ifrån oss

    Men vi fortsätter tjata, i den mån vi hinner, så ses vi när vi kan helt enkelt !!


    {#lang_emotions_flower} {#lang_emotions_flower} {#lang_emotions_flower}


    Små barn små bekymmer Stora barn stora beskymmer
  • Svar på tråden Växjömammornas 4e år ...
  • Le mom

    God morgon alla!

    Cia - Det lät som en trevlig fest i helgen! Har man bara haft kul så är det mödan värt dagen efter...

    Idag ska Leo till dagis o jag har många ärenden att uträtta i storstan. Hoppas på fint väder!!!!


    Leos mamma!
  • Mamma060812

    Ja det är ju underbart väder idag igen, om ännu lite blåsigt, men vad gör det när solen skiner ?


    Små barn små bekymmer Stora barn stora beskymmer
  • Emmiz

    Little: Rasmus och Lam har inte haft höstblåsor, bara vattenkoppor för ett år sedan! där i mot hade Lian en blåsa i handen i vintras som troligtvis orsakades av streptokcker (ursäkta stavingen) vilket är samma som orsakar halsfluss.

  • Rönnbär

    men hejsan alla friska och mindre friska......jag tillhör den senare sorten då jag sitter här med lunginflammation och ögoninflammation......host-host.......

    Kan inflika i vattkoppsdebatten att jo man kan få det två ggr om den första infektionen var väldigt lindrig....typ någonstans runt 10 koppor........pratade senast med bvc ssk om detta på föräldragruppen....de kallade också vattenkopper för en "fönster eller titthålssjuka " eller ngt liknande.....dvs extremt smittsamt om man just för tillfället är mottaglig för det. Annars får man det inte den gången men kanske senare.............Jag har utsatt A för smittan ett antal ggr och har han fått det....näääääää...

    Annars så har vi varit mest sjuka i familjen...alla utom Jossan då........hosta, feber, hosta, hosta, akut öroninflammation med sprucken trumhinna, lunginflammation mm..........hu

    Jossan har hunnit bli 5 månader nu och är helt enkelt supergo! Glad o lättsam.

    KRAM till alla!

  • Danna80

    Hej!

    På måndag återgår jag till mitt gamla jobb känns rätt ok trevliga arbetskamrater! Nu när jag varit borta från mitt gamla jobb så har man insett vad man saknar så det var en upplevelse.

    Vilket regnväder vi har! huaa....

    på söndag är det morsdag ska ni firas?

    krya på er alla sjuklingar!

  • H I L L A

    Hej på er !
    Nu har vi till största delen flyttat klart, tömmer det sista i Växjö i slutet av sommaren. Känns lite konstigt att byta stad, men såååå härligt !!! Vi bor iofs trångt, men har trädgård & 30 min promenadväg till havet {#lang_emotions_sunny}

  • Little

    hejhej! Oj va det va länge sedan jag vatt ute på nätet!
    Båda barnen är friska och nog va det vattenkoppor dem hade, skönt att ha det avklarat.

    Cia
    Här hade vi cykelfest nu i helgen, 180 personer!! Hade så jädrans kul och såå go mat!
    Barnen va hos morfar och måmmå Ia från fre-sön, första gången vi har lämnat bort dem alls Och det hade gått hur bra som helst! Somnade på en gång efter sagan och lek och bus hela dagarna med djuren på gården.
    Förresten så kan jag inte komma nu på söndag, jobbar

    Love
    Kommer sakna er!!
    Men härligt med trädgård!! och HAVET!!

    Wai
    Vi har kollat på en Reanult Laguna -03 och förmodligen blir det den..

  • Madicken73

    Hej på er!

    Det var verkligen evigheter sedan jag var här inne och vad ser jag!!! Har Loveliva flyttat? Eller ska hon??? Har det hänt något mer som jag inte vet om... jag har nog missat det mesta de senaste månaderna tyvärr!!!

    Imorgon kommer vi till Växjö tidigt på morgonen och ska sova över så är det någon som hinner träffas och leka så hänger vi gärna på! ;O)

    Annars mår vi jättebra! Linnea kan gå, men vill helst inte det men däremot pratar hon en massa ord! Johannes mår också toppen och verkar älska livet.

    Till hösten så börjar båda barnen på dagis i Växjö... på min gamla arbetsplats Kristina. Vi ska ha dem där två dagar, ca 6-7 h/dag, i veckan medan jag jobbar på Universitetet. Det kommer att passa oss väl då D. saknar oss så mycket i veckorna när han jobbar i Växjö.

    Hur mår ni andra? Saknar er så! Ska vi ta någon tripp till någon lekplats tillsammans allihop som vill?

    Jag börjar bli lite nervös nu... om ca 23 dagar så ska vi ha en jättestor konsert i två dagar med ett par tusen beökare/kväll! Jag ska dansa och sjunga lite kör och några solosnuttar. Det ska bli såååå kul... men jag är verklige ringrostig! Det var 10 år sedan sist!

    Kram Victoria

  • Madicken73

    Glömde att säga att om någon ville leka imorgon så får ni antingen skriva här under kvällen eller ringa på min mobil imorgon då vi åker redan vid 7 på morgonen.

    Kram igen!

Svar på tråden Växjömammornas 4e år ...