• Blommy­Ness12
    Äldre 26 May 11:09
    50281 visningar
    25 svar
    25
    50281

    Är hårborttagningsmedel bra? Fungerar det?

    Jag tycker inte om att raka mig, jag får röda prickar, inflammerade hårsäckar och det svider riktigt mycket när det växer ut.. På grund av detta har jag bara rakat mig någon enstaka gång..

    Men nu har jag köpt en ny bikini, och jag skulle vilja ta bort lite hår som sticker utanför bikinitrosan.. Men jag vill absolut inte raka mig, det är otroligt obehagligt när håret ska växa ut. Vaxa mig törs jag verkligen inte göra, så då kom jag på hårborttagningsmedel! Men hur fungerar det? Är det bra? Någon som använt det?

  • Svar på tråden Är hårborttagningsmedel bra? Fungerar det?
  • OMNIA
    Äldre 16 Jun 16:32
    #11
    +1

    Då ska du prova ett slags sandpapper som filar bort håret från kroppen, anpassad för det!
    Och det gör så klart inte ont...

  • Blommy­Ness12
    Äldre 16 Jun 16:33
    #12
    OMNIA skrev 2009-06-16 16:32:00 följande:
    Då ska du prova ett slags sandpapper som filar bort håret från kroppen, anpassad för det!Och det gör så klart inte ont...
    Finns det något sånt? Vad heter det? Vart hittar man det? Låter ju jättebra!
  • Thaley­a
    Äldre 16 Jun 16:34
    #13
    Anonym skrev 2009-06-16 16:27:44 följande:
    hihihi, okej. de känns ju en hel del att plocka där....
    Ja fy jag skulle aldrig noppa eller använda epilator runt bikinilinjen, skulle nog inte ens våga vaxa ajajaj
  • Anonym
    Äldre 20 Jun 17:39
    #14

    Veet har ett bra varmt vax som man kan använda till bikini linje. Klipp remsorna i mindre bitar och ta lite i taget. Skulle det det göra för ont är det bara att ställa sig i duschen så försvinner vaxet

  • Blommy­Ness12
    Äldre 20 Jun 20:33
    #15
    Anonym skrev 2009-06-20 17:39:16 följande:
    Veet har ett bra varmt vax som man kan använda till bikini linje. Klipp remsorna i mindre bitar och ta lite i taget. Skulle det det göra för ont är det bara att ställa sig i duschen så försvinner vaxet
    Som skrivet i TS: Jag törs verkligen inte vaxa mig.
  • Äldre 21 Apr 16:21
    #16

    Nu har det äntligen kommit ett revolutionerande hårborttagningspulver till Norden som heter X-Hair.
    Medlet består utav ett pulver som blandas med hett vatten och smetas på där hårväxten önskas
    tas bort. Sköljes av med ljummet vatten efter ca 7 min (ansikte 3 min).

    Produkten tar snabbt och effektivt bort oönskad hårväxt hos kvinnor o män, och kan användas på
    hela kroppen även känsliga områden såsom intim område och ansikte. 

    Enkelt att använda, förbluffande effektivt, ingen kemisk lukt, lämnar inga blemmor eller sveda.
    Det får tvärtom huden att kännas mjukare och har dessutom en antiseptisk verkan. 

    Man kan läsa utförlig information och köpa X-Hair på www.xhairnordic.se

    Finns i välsorterade butiker och även på eleven.se, shopping4net.se, glossme.se  
    Ica Maxi, Coop, Gekås Ullared ...

    Håll utkik i hyllorna!
     

  • Äldre 21 Apr 16:26
    #17

  • Äldre 21 Apr 16:41
    #18

    Jag blir så sjukt nyfiken på hårtborttagningsmanickerna de kör på tv-shop, men att köpa en för över tusenlappen utan att veta att den funkar? Nja, tror inte det...

  • Anonym
    Äldre 21 Apr 16:53
    #19

    Jag hade aldrig vågat ha något medel där nere, antagligen för att jag får en sjö av flytningar bara jag smörjer mina lår med hudlotion och det råkar komma lite vid underlivet. Men jag rakar inte heller, för som ts får jag bara inflammerade hårsäckar och jag absolut hatar stubben. Kräks

    Jag använder epilator för att få bort det grövsta och pillrar sedan bort "resten" med pincett. Jag tycker inte att epilatorn gör så ont, men jag dör lite inombords varje gång jag ska ta på området omkring klitoris (därför har jag låtit spara en frisyr och tar bara bort på blygdläpparna). Jag vaxade någon gång för ett par år sedan, men kommer inte riktigt ihåg hur det gick, men jag kommer ihåg att det inte gjorde särskilt ont (jag har väldigt hög smärttröskel), så kanske ska prova det någon gång.

  • Anonym (Sally­)
    Äldre 24 Apr 21:06
    #20

    De där x-hair verkar spännande. Dock står de inte någonstans hur mkt det är i.. Räcker de till två ben enbart eller är det drygt tro? Hittar inte så många som prövat de heller när jag googlar på recensioner

  • Äldre 25 Apr 14:10
    #21

    Jag hade samma problem länge. Men så köpte jag en sån där maskin som Rycker bort hårstråerna! Suuuuperbra!! Kostade mellan 500- 600kr men det är det värt när man kan springa omkring näck hemma, utan att det ser ut som att man har en trevlig sjukdom och vill skyla sig! :D

  • Äldre 7 Nov 00:36
    #22

    Produkten tar snabbt och effektivt bort oönskad hårväxt hos kvinnor o män, och kan användas på hela kroppen även känsliga områden såsom intim område och ansikte. Svar nej Enkelt att använda, förbluffande effektivt, ingen kemisk lukt, lämnar inga blemmor eller sveda. Det får tvärtom huden att kännas mjukare och har dessutom en antiseptisk verkan. Svar: Enkel ja, effektiv nej, luktar nej, lämnar inga blemmor eller sveda? Ett fett Ja på den... Svider som fan när jag kissar, tog lite i ansiktet även då jag fått lite mer hårväxt precis ovanför läppen. Tar bort de o upptäcker att jag blöder rätt mycket från flera olika ställen, och inte lite heller! Dessutom tog den inte bort allt hår heller. Fick ändå komplettera med rakhyvel! Dock fungerade den utan problem i armhålorna. Jag blandade exakt som paketen sa till trögflytande. Aldrig mer X-Hair

  • Äldre 4 Jun 10:51
    #23

    Hårborttagnings spray - http://goo.gl/hHYof6 Lämpar sig för kvinnor och män som har snabbväxande hår, tät hårväxt eller kraftig, grov hårväxt över kroppen eller ansiktet.

  • Äldre 16 Oct 20:50
    #24

    Bra ställe att köpa hårborttagningskräm

  • Äldre 25 Mar 18:34
    #25
     
    vaniqa fungerar bra. Du kan köpa vaniqa utan recept (kräver ett enkelt online konsultation)  https://se.treated.com/hirsutism-oekad-kroppsbehaaring/vaniqa#clik
Svar på tråden Är hårborttagningsmedel bra? Fungerar det?