• hot fuss

    Februarimammor 2006 del 14

    Februarimammor 2006 tråd nr 14 Här träffas vi föräldrar till barn som är födda i februari 2006

    Vi är ett glatt gäng som hänger här och välkomnar gärna nya ansikten

    Tidigare tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m41884423.html

    ~~ Födelsedagslista ~~

    JANUARI

    * 25/1- 06 Nelly född: 15:05 (mamma michiara)

    *31/1-06 Ion född 22.03 ( mamma vichy)

    FEBRUARI

    * 3/2 -06 Alice född kl.09.50 (mamma Mrs V)
    * 3/2 -06 Emil född kl 20:21 (mamma osd77)

    * 4/2 -06 Noel 20.27 (mamma cirkuspuman)

    * 6/2 Noah född kl 22:34 (mamma kidA)

    * 7/2 Jacob född 14:20 (mamma Lisa1977)

    * 10/2 -06 Tuwa född kl. 09:59 (mamma kate79)
    * 10/2-06 Nicole född kl 12:28 (mamma Zockervadd)

    * 14/2-06 Sanna född kl. 21.52 (mamma sanbe)

    * 15/2 -06 Lucas född 17:17 (mamma DDB)

    * 19/2 -06 Wilma född 04.16 (mamma Wilmisen)

    * 20/2 -06 Selma född kl.16.14 (mamma Selmas)
    * 20/2 -06 Théa född kl. 21.39 (mamma MissJo)

    * 21/2- 06 Maja född kl 11.25 (mamma skruttmamman)

    * 23/2- 06 Noel född kl. 14:54 (mamma vindy)

    * 25/2 -06 Tilde född kl. 09:13 (mamma JennyW)


  • Svar på tråden Februarimammor 2006 del 14
  • kate79

    Hoppar in i tråden.

    Är på jobb och längtar så till min semester, sen ska jag bara jobba 3 veckor till här och sen bär det av till ystad. Hoppas att jag kommer få mycket jobb så att dagarna inte blir så här långa.

  • vindy

    Hej hej!

    Här är det fullt upp. Lägenheten är beboelig nu fast det e mkt kvar

    Är ledig i tre dagar nu, jobbar helgen. Imon gör N sin sista dag på förskolan och på måndag börjar han hos dagmamman. Ska bli så spännande att se hur det är att ha dagmamma. Så nästa vecka jobbar jag bara en dag sedan är jag Föräldrar ledig för inskolning.

    Hoppas ni alla har det bra!

  • cirkuspuman
    vindy skrev 2009-05-28 10:34:38 följande:
    Hej hej! Här är det fullt upp. Lägenheten är beboelig nu fast det e mkt kvar Är ledig i tre dagar nu, jobbar helgen. Imon gör N sin sista dag på förskolan och på måndag börjar han hos dagmamman. Ska bli så spännande att se hur det är att ha dagmamma. Så nästa vecka jobbar jag bara en dag sedan är jag Föräldrar ledig för inskolning. Hoppas ni alla har det bra!
    Vad kul
    Hoppas att det går bra hos dagmamman!
    Våra kids fick inte plats förrens 20 augusti så de är hemma i 2,5 månad innan de får skolas in.

    Tyvärr så var det en anlagd brand på vår blivande tomt i helgen så carport,förråd och lekstuga brann ner...försäkringsbolaget ska bygga upp dem igen och givetvis så ska de börja med det samma vecka som vi flyttar in....det blir trångt på uppfarten!
    men jag läääääääängtar nåt så otroligt tills måndag då vi får nycklar och kan börja flytta/renovera!
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • hot fuss
    cirkuspuman skrev 2009-05-28 12:23:02 följande:
    Vad kul Hoppas att det går bra hos dagmamman! Våra kids fick inte plats förrens 20 augusti så de är hemma i 2,5 månad innan de får skolas in. Tyvärr så var det en anlagd brand på vår blivande tomt i helgen så carport,förråd och lekstuga brann ner...försäkringsbolaget ska bygga upp dem igen och givetvis så ska de börja med det samma vecka som vi flyttar in....det blir trångt på uppfarten! men jag läääääääängtar nåt så otroligt tills måndag då vi får nycklar och kan börja flytta/renovera!
    oj läskigt. hur känns det att flytta dit nu då? om det var anlagt o allt.
  • cirkuspuman
    hot fuss skrev 2009-05-28 13:03:11 följande:
    oj läskigt. hur känns det att flytta dit nu då? om det var anlagt o allt.
    Det känns jätte bra ändå det är ett av de finare områdena i södra Sthlm och de har fått fast de 3 ungdomar som lekte med elden.
    Tyvärr så hade de tänt på vid ytterligare tre hus i områdena runt om och även där hos de om hade lekstugor/förråd!
    De som vi köper huset av har inte bott där på c:a 2 månader då de redan flyttat ut så jag gissar på att de sett att det var tomt där...
    Vi ska ju nästan tacka dem då vi nu får allt nybyggt carporten hade nämligen en stolpe som skulle bytas och bara den hade kostat oss c:a 3000:-
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • vindy

    cirkuspuman: Då hade ni tur i oturen kan man ju säga. Dessa ungdomar, kan det verkligen vara så spännande att leka med eld. Då får dina barn ett långt sommarlov nu då, kanske är bra med så lång paus mellan nya förskolor.

    Försöker få med N till Bibblan men han e som vanligt svinkrånglig vid matbordet. Blev så irriterad så jag gick ifrån och sa till han att komma till mig när han ätit upp. Hade önskat att han hade ngn form av knapp i ryggen så man kunde stänga av trottsen när man inte står ut mer

  • kate79

    cirkuspuman: vilken tur att resten klarade sig. Fint med nybyggt!

    Jag börjar bli så trött på Jonas långa dagar, åker kl. 06:30 och är hemma 18:30. Jag har allt måndag till fredag. Väckning, påklädning (vilket brukar innebära att jag kommer i bråk med minst ett av barnen), Tuwa som vill säga hejdå 1000 gånger på dagis, 2 vägarbeten på väg till arbetet, sitta av dagen på jobbet, åka hem 45 minuter om jag har tur, hämta trötta barn på dagis, laga mat, äta mat och sen göra barnen iordning och sen kommer sambon hem. Aaaahhh, giv mig ork!!!

    Jag har i och för sig hittat något trevligt idag, en hälsorådgivare, tyckte jag som inte äter grönsaker lät väldigt intressant.

  • vindy

    Efter en tuff dag med en super trotsig unge var jag tvungen och göra av med min ilska på vårat toa golv. Jag handskurade det först med vim och sedan kröp jag omkring och bonade det. Så nu har jag ont i knäna. Men det blev fint och fräscht iaf Nu har jag blivit av med min frustration så imon kan jag ta nya tag.

    N går sin sista dag på förskolan imon och ska vara där mellan 9-14. Så imon ska jag faktiskt åka och gå i lite affärer. Har en del kalas framöver så jag tänkte passa på att handla presenter i lugn och ro. Är ju inte typen som går i affärer men nu känner jag att jag ska passa på när jag är själv och inte har make och barn med mig plus har tid över till det för det har jag sällan. Kanske tom tar en fika för mig själv

    Hoppas ni har en trevlig kväll alla!

  • JennyW

    Hej!!

    cirkus- läste på FB om branden. Förbaskade ungar! Skönt att ni får nytt men lite jobbigt att det ska ske samtidigt som ni ska flytta in!

    kate- förstår om du är less på de tiderna!! Kan han inte gå ner 5-10% så kan han lämna/hämta 1 dag?

    vindy- spännande med dagmamma, hoppas det funkar bra och inte blir så lång inskolning!

    Imorgon åker vi hela familjen till Skåne, Helsingborg. Min syrra ska gifta sig i helgen! Ska bli underbart kul!! Har köpt så otroligt fina klänningar till tjejerna, de kommer att bli så söta

    Nu måste jag sova, ska upp tidigt och flyga iväg.

    Ha en fin helg, hoppas det blir underbart väder!!

Svar på tråden Februarimammor 2006 del 14