• djarfur

    Här fortsätter vi.....

    Ja, vet inte om ngn skapat en fortsättningstråd. Jag gör ett försök

  • Svar på tråden Här fortsätter vi.....
  • giraffi

    hej hej!
    sophia- återigen grattis, härligt att mackan äntligen kom o som det verkade, att allt gick bra. tala om när jag får komma så är jag där direkt o snufsar bebis

    emma- så skönt att höra ifrån dig, och jag hoppas verkligen på det bästa för pelle och hela er familj- verkligen dax för att "bara få vara" och kunna vara lunga och trygga i att alla mår bra.

    camilla, petra, tove, anna-karin - hoppas ni oxå mår bra!

    jag vill, som vanligt, gärna ses, vad sägs om helgen 13-14e juni?

    kramar anna

  • giraffi

    well- lite snabbt där, pelle skulle vara benny förstås...
    sorry...

  • djarfur

    Hej!

    Vilket härligt väder! Agnes har badat i sin lilla pool hela helgen. Vilken tur att mormor finns och köper nödvändigheter som pool och parasoll inför soligaste och varmaste helgen hittills!!

    Jag ses gärna den 13e/14e! Det beror lite på hur allt artar sig häör hemma men jag ställer in mig på det.

    Allt fungerar ok här hemma men det är en jäkla omställning. Kanske framförallt för mig egentligen. Agnes vänder sig mer och mer till pappa, blir inte lika sur på mig hela tiden och är snäll mot lillasyster - om än lite brysk ibland men jag tror inte det är meningen egentligen. Men jag tycker det är tufft!! Så många olika känslor som vallar i kroppen. Rent instinktivt vill jag hela tiden tillgodose Sagas behov först, vilket blir knäppt och känner mig ibland så dum mot Agnes och måste tänka mig för hela tiden. Jag älskar dem så mycket båda två, ändå så är det konstiga känslor framförallt gentemot Agnes. Uhrs, jag har svårt att förklara. Men det har ju bara gått en vecka så jag antar att det kommer att klarna, eller vad säger ni andra två barns mödrar?

    Hoppas att alla mår bra!! Kram

  • Nikegumman

    Hej!

    GRATTIS Sophia!! Mysigt att hon är här nu Saga, och att allt gick bra! Skönt att Agnes är snäll mot lillsyrran. Det där med bryskheten är nog fullkomligt normalt. . de testar nog gränser som alltid annars och ibland när Elliot var ny så fick jag känslan av att Nike såg honom som en leksak. . en väldigt rolig docka! : ) Han har fått sina tjyvnyp och är redan en härdad liten kille. . men överlag är hon så himla gosig med honom. . kramas och pussas och fixar och donar. . Jag vet, det är stor omställning och mycket känslor i omlopp, men som du säger svåra att förklara. Man älskar dem båda så oerhört, men det är ändå lite olika känslor. Sen kan jag inte sticka under stolen med att Nike är ju liksom den stora förälskelsen. . första barnet. . allt var ju MAGISKT!!! Allt upplevdes för första gången. Svårslaget!! Missförstå mig rätt, jag älskar Elliot in i döden. . men Nike kommer alltid att ha en lite speciell plats i mitt hjärta. Andra bebisperioden är ju inte lika världsomvälvande heller. . lite mer transportsträcka. Jag vill att han ska prata och gå nu!!

    Benny har bara en veckas strålning kvar nu. . jätteskönt! Bortsett från lite sväljsvårigheter av inflammerad matstrupe, och lite "solbränna" på bröst och rygg så mår han bra! Vi har faktiskt skaffat oss en liten segelbåt! Jättemysigt!

    Hoppas allt är bra med er andra också!? Och bebismagarna i värmen!? Tänker på er alla titt som tätt! : ) Kraaaaam!

  • AnnaKarin79

    bra initiativ till ny tråd.. visste inte ens att den gamla var slut

    har varit på Gotland i helgen, på 100 års fest. Cowboys och indiander. Riktigt kul.
    Numera röd på armar och axlar..

    Jag ses gärna den 13-14e, ska ev träffa BVC gänget den 14e, men ska försöka styra det mot den 7e istället. Om det går så klart. Annars kan vi den 13e oxå.

    Alla njutit av värmen och solen?
    Jens har sista tentan nu på fredag och sen ska han 'bara' skriva ett arbete i juni, sen är det slut för denna terminen. Vore grytm skönt om han bara klarar dessa två sista tentor för det skulle betyda att vi får lite mer tid sen i höst.

    kram kram

  • AnnaKarin79

    Hur går det för dig och Saga, Sophia? Hoppas att amningen funkar och att hon går upp i vikt som hon ska!

    Gick så där att styra om min BVC träff till den 7e så funkar det att vi ses den 13e för er andra?
    Vid eller efter lunch?

    kram

  • cahi

    13:e funkar för mig, med reservation för att jag inte orkar eller om en bebis tittat ut.

    Sophia, hur funkar det för er? Är också nyfiken på hur ni mår!
    Emma, härligt med segelbåt, hoppas att Benny får må bättre snart!!!

    Idag gör Hannah sista dagen på dagis, känns lite vemodligt...hon kommer nog sakna sina kompisar massor. Vet inte hur jag ska kunna aktivera henne med nått kul på dagarna nu framöver.
    Jag gör min sista dag på jobbet också med det känns ju mer skönt!

    kram

  • djarfur

    Åh vad skönt om Jens kan klara tentorna och arbetet så att ni får lite mer tid för familjen i höst. Det lär ju behövas. Vilket datum är det beräknat nu igen? Härligt med Gotland!!

    Emma: tack för ditt svar!! Även om jag förstår att jag inte är ensam om mina känslor så är det sååå skönt att höra att någon annan också har kännt så/känner så. Vad mysigt med en segelbåt. Jag hoppas också att ni får njuta av sommaren, ni alla fyra!

    Petra: tack för dina ord. De hjälpte!

    Anna: hur är det med er? Vilken lång härlig semester du har framför dig. Ska Peter också vara ledig lika länge?

    Camilla: vad skönt med sista dagen på jobbet. Jag förstår dig, att det känns svårt att kunna underhålla Hannah. Jag kände likadant med Agnes, därför fick hon vara en hel del på dagis.

    Här hemma börjar det lätta lite, agnes är jätte gullig mot lillasyster och jag försöker bita mig i läppen för att inte förmana hela tiden. Saga har svårt att koppla av när storasyster är hemma men jag antar att hon lär vänja sig! Tyvärr anar jag tendenser till kolik....Bvc var här på hembesök idag. Saga hade ökat över 300 g sedan förra veckan och är uppe över sin födelsevikt - så nu blir det nog så att vi provar napp.

    13e låter bra, var/när

    kram

  • AnnaKarin79

    finns det ngn rolig park som vi inte varit i? Eller ska vi ta ngn av våra favvo-parker igen? ( vilken nu det är )

  • Petra28

    Hej

    13de funkar nog för mig och jag kan bara "mina" parker, så om någon har ett bra förslag så går det bra för oss att komma vartsom. kanske i närheten av dig Sophia?

    Nu ska jag vila en stund

    Kraaam

Svar på tråden Här fortsätter vi.....