Flytväst
Borde skaffa ny flytväst till 7 åringen, hurudann ska man välja?
Räddningsväst eller seglarväst?
Hurudann använder era barn?
Använder du själv också väst i båten?
Borde skaffa ny flytväst till 7 åringen, hurudann ska man välja?
Räddningsväst eller seglarväst?
Hurudann använder era barn?
Använder du själv också väst i båten?
Jag skall köpa ny flytväst till min 9,5-åring och jag kommer köpa en räddningsväst.
Hon är en duktig simmare men jag skulle inte lita på att hon klarar sig med seglarväst om hon hamnar i vattnet en längre stund.
Jag har anväder alltid flytväst i båten och har både en räddningsväst och en seglarväst.
Vårt båtåkande sker oftast i liten båt hos svärmor i Norge och i kallt norskt fjordvatten en bra bit från land så använder jag helst räddningsvästen.
Jag skulle köpa en räddningsväst till ett barn oavsett vart båten ska åka. Ett litet barn har inte förmågan att klara att simma särskilt länge och om man faller ur båten och slår i huvudet känns det viktigt att västen vänder barnet rätt i vattnet. Har själv räddningsväst när vi åker båt men har nu köpt en seglarväst till mig själv då man blir ganska otymplig med räddningsväst och har både en bebis och tråring som behöver assistans i båten.
Skulle köpa räddningväst till 7 åringen. Håller med er andra om att barn inte orkar så länge. Själv använder jag en så där som blåser upp om man kommer i vattnet. Som bara sitter om halsen. Fattar ni ??? Vet inte vad de heter. Har även en seglarväst men den använder nog bara våra gäster som följer med.