• Äldre 2 Jun 06:45
    7521 visningar
    7 svar
    7
    7521

    januari 2004 ??

    Har en Erik född 2 januari 2004 här hemma.
    Han är mellanbarn till michaela 1999 och thomas 2005.

    Skulle vara skoj och "träffa" andra föräldrar till barn i samma ålder...

    Vi bor i enköping och vart ni bor spelar ingen roll.

    Anna

  • Svar på tråden januari 2004 ??
  • Desima­nda
    Äldre 4 Jun 21:18
    #1

    Har en pojke som är född den 23 januari 2004 men vi bor i Lund.


    Mamma till ♥ 2 jorda pojkar ♥ och en ängla flicka ♥
  • Äldre 5 Jun 06:04
    #2

    Roligt att "träffa" er.

    Hur är din pojke i humöret ? vad kan han göra ( cykla,simma ?)
    Går han bra i hop med syskon ?

    Min Erik har just nu ett helsike till humör. Blir arg för minsta lilla och snabb till gråt.
    ÄR inte så snäll mot sina syskon utan bråkar och är sur..
    Petar lillebror på hans cykel så är det krokodiltårar samtidigt som lillebror får en rejäl utskällning...

    Han går heltid på förskolan men ska byta här till hösten. Han sjunger mer än gärna.
    Fritiden går åt lekar. cyklar utan stödhjul, har haft gymnastik samt lek och plask som aktiviteter under våren...

  • Desima­nda
    Äldre 6 Jun 13:27
    #3

    Roligt att "träffa er" oxå
    Simon är en super trevlig kille som pratar, sjunger hela tiden. Han älskar baka och laga mat. Cyklar utan stödhjul sedan 2 veckor tbx, simma kan han inte hade inte tid och lära han heller. Han älskar räkna, skriva och måla. Leker gärna med lego och bilar.

    Han har en lillebror som är född okt 05, "oftast" är han snäll mot brorsan dem är mycket busiga både två...bråka kan dem oxå ibland med det gör väl alla syskon

    Han gillar att "ta hand om" barn som är mindre än honom så fröknarna på hans dagis får mycket hjälp så att säga ha ha.

    Hans lillebror Dennis är en riktig yrväder Lyssnar inte för 5 öre, ska göra allt själv, gråter för minsta lilla just nu.


    Mamma till ♥ 2 jorda pojkar ♥ och en ängla flicka ♥
  • Äldre 6 Jun 17:56
    #4

    treligt att höra att fler älskar att räkna och skriva..

    Thomas är ju min yngsta han blir 4 här i juli. så det är precis 1½ år mellan dom.

    Ioch med att erik har gått i en åldersgrupp så har dom inte haft så många småbarn att göra med.  både han och thomas ska ju dock börja i samma grupp i höst i en syskongrupp.

    idag har vi varit iväg och hissat flaggorna på stången här i stan. Michaela ( storasyster( är scout och dom har även parad idag.. så dom har haft ballonguppsläpp samt viftat med flaggor för fullt.
    Så nu ligger dom i varsin puff och ser film.. dom är helt slut.. ( vilket jag okcå är..

  • nicely
    Äldre 8 Jun 20:54
    #5

    Kul att läsa andra om andra barn i samma ålder. Har en dotter född 4 januari. Humöret är upp och ner. Ena stunden glad, nästa är hon ledsen och arg. Hon gillar att cykla vilket hon har gjort i två månader nu. Hon tycker att det kan vara läskigt ibland.Hon är mer förtjust i bokstäver än siffror.
    Jobbigaste är att hennes humör som växlar hela tiden. Men skönt att höra att ni har det likadant.
    Min dotter ska bli storasyster oktober vilket kan vara lite jobbigt för hon är van att vara ensam och få all uppmärksamhet. Men hon verkar vara glad för det oxå då hon tjatar att bebisen skall komma ut nu.

  • Äldre 17 Jun 08:16
    #6

    nicley. hej och välkomen hit. ja detta med humöret är lite jobbigt just nu..


    erik gillar också bokstäver och har lärt sig stor del av alfabetet och kan även läsa visa ord.  ( till storasysters förtret då hon  har svårt för det ännu. hon är ordblind.. )


     

  • Äldre 4 Mar 16:34
    #7

    Tänk att tråden fortfarande är öppen Glad

    Jag har en dotter född januari 2004, tiden går så fort kan jag tycka men ändå inte. Det kan tänkas att jag har för höga krav.

    Vad hjälper era 9 åringar till med hemma? Vad är självklara saker och vad slipper dom? Hur mycket läxer har era barn i tvåan?   
      

Svar på tråden januari 2004 ??