• Meryl

    Svårt att bli gravid efter att ha förlorat barn - del 9

    Livet är inte rättvist...
    Här samlas vi som förlorat våra älskade små och som nu kämpar för att få syskon till dem. Vi har av olika anledningar svårt att bli gravida och sorgen över det förlorade barnet blandas med sorgen över barnlösheten.

    Det är hemskt att se hur många vi är som är "dubbelt drabbade" på detta sätt och det enda positiva är att vi inte är ensamma i vår kamp! Här samlas vi för att dela med- och motgångar.

    Varmt välkommen!

    ...alla ni som kämpar och ni som äntligen har lyckats.

    Våra gamla trådar;




    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m38580899.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m41813299.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m35424384.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-204/m32881987.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-204/m29386988.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-204/m26463287.html


    Jag har haft en ängel i min famn
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 23:05
    Förlåt, såg att några av länkarna till gamla trådarna åkte ihop vid kopieringen.. Hoppas ni hittar dem ändå!
  • Svar på tråden Svårt att bli gravid efter att ha förlorat barn - del 9
  • Meryl

    Hej!
    Jag startade en ny tråd då jag såg att den andra hade stängts. Hoppas ni hittar hit nu allihop!
    kram!


    Jag har haft en ängel i min famn
  • mera

    Hej Meryl,
    Tack för ny tråd
    Du måste nästan vara halvvägs nu?

    Har precis avslutat ett IVF försök, som inte gick till ÄP...Hoppas vi får göra ett till försök. Annars lutar det nog åt ÄD.

    Kram till er alla och hoppas ni får en bra helg!

  • Amis

    Meryl tack för tråden. Hur mår du?

    Mera: Vad tråkigt att det inte blev ÄP. Vad hände?

    Själv ruvar jag just nu men tyvärr utan större hopp att det utvecklas till någon graviditet. Vi fick ut 5 ägg på ÄP och bara ett befruktades trots att vi körde med mikroinjektion denna gång. Emryot hade bara delat sig 2 ggr efter två dagar så det är ingen toppenkvalité. Jag vet att det finns en liten möjlighet att det går bra men det inte så att vi har haft turen på vår sida när det gälla barn tidigare.

    Hur mår ni andra? Växer magarna och barnen?
    Hur går med behandlingarna?

    Kram

  • linglang

    Hej tjejer! Nu har jag med hittat hit.

    Stor kram till dig mera! Vad tråkigt att höra, jag hoppas så innerligt att ni ska hitta en väg som fungerar!!

    Håller tummarna för dig Amis! Vilken RD är du på? När har du testdag?

    Själv mår jag bra och bebis med. Kan knappt förstå att vi redan kommit till vecka 24 (23+1). Tänk att den lilla cellsamlingen jag fick tillbaka från kliniken blev till det barn som bor i min mage. Mirakel.

    Jag tänker på er alla!

    Kram!

  • mojsan

    Hej tjejer!!

    Meryl: Bra initiativ!!!

    Mera: Håller tummarna för er att D blir ett till ÄP.

    Amis: Håller alla tummar&tår att D gror ett litet pyre där inne!!!

    Cachet: Vad härligt,så glad för er!!!

    Idag har jag/vi varit & gjort en genomspolning av äggledarna.
    Vi har beslutat att vänta ett tag med att sätta in det ägg vi har i frysen,
    ska försöka må lite bättre först osv!! och under tiden försöker vi lite
    på "egen hand" !!!
    Eftersom D var D som var problemet innan vi fick Alice,så ville jag
    kolla så D var fri passage & D var D!!!
    Så nu är D bara att köra,hihihi!!!
    Ha D så gott & hoppas ni får en skön sommar,
    Kramar.......
    /maria

  • mera

    Cachet - helt underbart, över halva tiden!!

    Puttelina - va bra med fri passage!

    Amis - alla tummar och tår för att du snart plussar!

    Jag är ju helt snurrig, jag gick visst till ÄP, och fick ut tre ägg däremot blev inget befruktat...Vi ska träffa läkaren om ett par veckor och få höra vad som hände. Misstänker starkt att hon kommer avråda från fler försök...Men jag hoppas att vi får ett försök till iallafall.

    Kram på er

  • Amis

    Mera jag hoppas verkligen att ni får ett försök till. Håller tummarna.

    Puttelina: Håller tummarna för att sommaraktiviteten ger resultat och ni slipper hela IVF-karusellen.

    Jag är på RD 6 och har inga förhoppningar att försöket leder till något. Men men man vet aldrig.

    Kram på er alla

  • Meryl

    Hej tjejer!
    mera - ja det stämmer, nästan halvvägs, v 19+1 vilken koll du har {#lang_emotions_smile}. Vad trist att inget ägg blev befruktat! Håller tummarna för er för framtiden!
    Amis - jo tack jag mår ok iaf. Tar mig sakta framåt en dag i taget. Ibland spökar huvudet och ibland kroppen men för det mesta så mår jag helt ok! Jag håller tummarna för att ert embryo bara var en slow-starter och att den kommer igång ordentligt nu när du ruvar! Håller tummarna!!!
    cachet - wow v 24! hejja!
    puttelina - härligt med fri passage, lycka till nu {#lang_emotions_wink}Ego - ska på organscreening imorgon. Känns som ännu en milstolpe men förmodligen den viktigaste hittills. Vill så gärna att allt ska vara bra men vågar inte tro något förrän jag vet..

    Kram på er alla!! Önskar alla en bra sommar!! {#lang_emotions_flower}


    Jag har haft en ängel i min famn
  • Tummeliten07
    Meryl skrev 2009-06-11 21:41:07 följande:
    Hej tjejer!mera - ja det stämmer, nästan halvvägs, v 19+1 vilken koll du har . Vad trist att inget ägg blev befruktat! Håller tummarna för er för framtiden!Amis - jo tack jag mår ok iaf. Tar mig sakta framåt en dag i taget. Ibland spökar huvudet och ibland kroppen men för det mesta så mår jag helt ok! Jag håller tummarna för att ert embryo bara var en slow-starter och att den kommer igång ordentligt nu när du ruvar! Håller tummarna!!!cachet - wow v 24! hejja!puttelina - härligt med fri passage, lycka till nu Ego - ska på organscreening imorgon. Känns som ännu en milstolpe men förmodligen den viktigaste hittills. Vill så gärna att allt ska vara bra men vågar inte tro något förrän jag vet.. Kram på er alla!! Önskar alla en bra sommar!!
    Hej tjejer och tack för nya tråden Meryl. Nu har jag också hittat hit.

    Hur gick organscreeningen, Meryl?

    Håller tummar och tår för er alla!

    Ego: Här är det inte muntert - imorgon ska jag på mammografi och på torsdag till kirurgen för att utreda vad knölen i min armhåla är för något. Mår pest och tror jag inte kommer att få leva så länge till. Man är liksom van att det blir den "värsta" utgången (hela tiden).

    *kram* så länge och tack för att ni finns!
Svar på tråden Svårt att bli gravid efter att ha förlorat barn - del 9