Potträning
Jag har en son som är 22 månader som jag försöker potträna när vi är hemma.
Han har varit jätte duktig och både kissat och bajsat på pottan förut.
Jag får känslan av att han är redo eftersom han genast säger till och måste få blöjan bytt direkt när han har bajsat och att han börjat kissa med längre mellan rum (2-2,5 timmar kanske).
Fast nu till problemet..
Sen vi började potträna på riktigt har jag låtit honom gå utan blöja hemma och så sitter vi på pottan med jämna mellan rum (tätare och tätare vartefter tiden sen han kissa sist går). Fast han vägrar kissa på pottan.. han kan sitta där och vara jätte nöjd men så fort han reser sig sätter han sig på huk och kissar, jag har då avbrutit honom och flyttat honom en halv meter till pottan och sagt att man kissar på pottan... väntar på att han ska fortsätta men oavsett hur länge han sitter kissar han inte förens han gått av pottan..
Han blir inte ledsen på pottan och jag skäller inte när det händer en olycka. Försöker bara förklara att man kissar på pottan. Jag brukar inte avbryta honom, har däremot gjort det när han står precis bredvid pottan.
Kan även tillägga att han får välja mellan pottan och toaletten med samma på båda.
Jag tar gärna emot ALLA tips ni har, med tanke på värmen som kommit och att han blir storebror i augusti önskar jag att han ska bli blöjfri dagtid innan sommarn är slut...