• Jolliver

    När vänder bebben sig med huvudet nedåt?

    I vilken vecka menar de att bebisen ska ha lagt sig med huvudet neråt? Så att de kan märka om den vill komma i säte eller ej?


    **BF 3 september 2009**
  • Svar på tråden När vänder bebben sig med huvudet nedåt?
  • Imox

    Vecka 28 låg han meed huvudet upp
    vecka 30 ner
    32 upp igen
    och i vecka34 hade han fixerat sig rätt

  • Cecese

    Andra barnet snurrade på i v. 40+0 ännu och 40+1 lade hon sig tillrätta och sjönk ner.
    Fjärde barnet var i säte till v. 37 och även efter det snurrade han på nån gång.

  • LillyLu

    V.28 vet vi inte riktigt hur hon lån, men i v.30 hade hon vänt sig med huvudet nedåt. v.35 började hon fixera sig

  • snappi81

    Det är väl jätte olika när dom gör det men dom brukar väl säga att dom "ska" helst ha gjort det vid v36. ( Kan ha fel)


    Linus 070808 ----- *Pyret* Bf 15/7-09
  • TinkyWinky

    har aldrig hört att det barnet ska ha lagt sig med huvudet ner i ngn viss vecka, men ja va inne i torsdags o va då i vecka 34+2 o då va bebisen fixerad men ruckbar..


    ☆° ★ Bf 13/7-09★ °☆ v.35 ★ °☆
  • lias

    min bebis ligger i snedläge nu i v 36, ska avvakta lite till o se om han vänder sig. all info jag hittar gäller ju bebisar som ligger i säte. hittar inget om snedläge ju!

  • AlwaysOnMyMind

    Både dottern och denna lilla krabat låg med huvudet neråt i vecka 29.


    ° ★ Izabelle 071004 ° ★ BF 090715 ° ★
  • Khiara
    impahimpa77 skrev 2009-06-05 08:53:37 följande:
    I vilken vecka menar de att bebisen ska ha lagt sig med huvudet neråt? Så att de kan märka om den vill komma i säte eller ej?
    Jag gár in i V31 (30+0) idag och min ligger med huvvet nedát nu...fast den e inte fixerad ännu tror jag inte.
  • Sirendes

    Leon låg med huvudet nedåt från vecka 28 men han fixerade sig aldrig (inte ens efter BF). Denna bebisen tror jag inte ligger med huvudet nedåt hela tiden än men för det mesta gör han det (t.ex. idag hos BM). Är i vecka 30.

  • Malfie

    Om man är förstagångsföderska lägger sig oftast barnet neråt med huvudet ganska tidigt.. MEN vissa bebisar snurrar på nästan ända fram!
    I v 36 brukar BM börja fundera på vändningsförsök lite längre fram ifall den sitter hela tiden...

    Sonen hade fixerat sig redan i v 32, denna låg i säte fram till v 37... men vände sig av sig självt! Fixerad är den ännu inte, är i v 40 nu!

  • litensnart

    När bebisen lägger sej med huvudet neråt, rör den sej mindre då också? Eller kan det bero på att det börjar bli trångt, är i v.30 nu

  • Malfie
    litensnart skrev 2009-06-15 14:35:39 följande:
    När bebisen lägger sej med huvudet neråt, rör den sej mindre då också? Eller kan det bero på att det börjar bli trångt, är i v.30 nu
    Det är väldigt olika!..
    Vissa säger att den blir lugnare när den fixerar sig.
    Men det är olika från barn till barn! Att det börjar bli trångt är ju en ganska stor orsak till varför det blir mindre rörelser, och mer buffar och puffar istället =)
  • Cornbread
    Malfie skrev 2009-06-15 14:48:39 följande:
    Det är väldigt olika!.. Vissa säger att den blir lugnare när den fixerar sig. Men det är olika från barn till barn! Att det börjar bli trångt är ju en ganska stor orsak till varför det blir mindre rörelser, och mer buffar och puffar istället =)
    min blev inte lugn när han var fixerad.
  • Malfie
    Cornbread skrev 2009-06-15 14:49:40 följande:
    min blev inte lugn när han var fixerad.
    Inte sonen heller!! Förrän 3 dagar innan förlossningen, då hörde jag inte av honom ALLS istället =S

    Denna har blivit lugnare faktiskt.. så det är ju olika för alla! =)
  • litensnart

    Okej.. Sen känner jag att den mest rör sej nertill av magen, ibland lite på sidan med (fötterna kanske?)
    Tidigare har den bökat o sparkat runt överallt i magen, otroligt livlig!
    Men OM den skulle ha lagt sej neråt så behöver den väl inte ha fixerat sej ändå?

  • Cornbread
    litensnart skrev 2009-06-15 15:22:46 följande:
    Okej.. Sen känner jag att den mest rör sej nertill av magen, ibland lite på sidan med (fötterna kanske?) Tidigare har den bökat o sparkat runt överallt i magen, otroligt livlig! Men OM den skulle ha lagt sej neråt så behöver den väl inte ha fixerat sej ändå?
    När barnet är fixerat är rörelserna högre upp på magen.. då fötterna är uppåt..
  • Malfie
    litensnart skrev 2009-06-15 15:22:46 följande:
    Okej.. Sen känner jag att den mest rör sej nertill av magen, ibland lite på sidan med (fötterna kanske?) Tidigare har den bökat o sparkat runt överallt i magen, otroligt livlig! Men OM den skulle ha lagt sej neråt så behöver den väl inte ha fixerat sej ändå?
    Nej då, det kan ta fram till förlossningen för vissa... vissa fixerar sig aldrig, vissa i v 32 som sagt som sonen.. ;)
  • Marlene5

    Vår bebis hade lagt sig med huvudet nedåt när vi var hos MVC i vecka 32 och ligger fortfarande kvar så i v. 35. Nu hoppas jag det är för sent för den att vända sig tillbaka igen :)

Svar på tråden När vänder bebben sig med huvudet nedåt?