• Umevittran

Starta bokcirkel i Umeå?

Är det fler än jag som gillar att läsa och är sugna på att starta igång en bokcirkel i Umeå? Hur vi utformar bokcirkeln kan vi komma överrens om tillsammans sedan ifall det är några som nappar.

• Svar på tråden Starta bokcirkel i Umeå?
  • Flinga 06

Hej!

Ja, jag vill gärna vara med i en bokcirkel! Har faktiskt haft planer på att lägga ut en sådan tråd själv!

Jag har alltid gillat att läsa men det ar minskat mycket sedan jag blev mamma för 2.5 å sedan.

Vi hörs!

• mamajag456

Hej!

Jag är också gärna med i en bokcirkel. Har sett sådanna grupper tidigare här men aldrig någon i Umeå.

Även jag har också alltid gillat att läsa.

• Flinga 06

Vad kul! Här går det visst undan! J

Jag la ut en krok på min facebook också!
    Har ni läst "mig äger ingen" av Åsa Linderborg? Jag både skrattade och grät nä jag läste den. I stort är jag allätare. Idag ringde min sambo från jobbet och berättade att han försökt hitta "the dirt" som ljudbok, han ska köra till Göteborg ikv. Den har jag läst sa jag! Det förvånade honom lite ... fast jag alltid har varit er intresserad av böcker än musik.

• Umevittran

Vad roligt att det finns några som är intresserade av en bokcirkel

Jag har läst Mig äger ingen, fast det är ett tag sedan.

• mamajag456

Jag har inte läst "Mig äger ingen".

Hoppas att någon eller några fler till också är intresserade av bokcirkeln.

• Flinga 06

Hej två av mina kopmpisar nappade! Ska be dem skaffa anv på FL och skriva i tråden. Själv åker jag till Sthlm och blir borta en v. Tror ni att vi hinner ses ngt snart eller ska vi vänta till augusti?

Var i stugan i helgen och läste bl a en bok! Ett tal till min systers bröllopp av Linda Skugge. Impulsköpte den som pocket i en livsmedelsaffär. Påminde en del om hennes krönikor i Expressen som jag i och för sig gillade.

• mamajag456

Flinga06. Loggar precis in för att kolla om någon skrivit något mer i tråden och då ser jag att du precis skrivit. kul! Vad roligt att vi blir några stycken. Då skulle man ju kunna starta upp gruppen på en gång. Får se när man kan ses. Men jag kommer iallafall vara hemma mest hela sommaren. Ska vi bestämma en bok och så läser alla samma bok, eller hur kan man göra? Komm med förslag!

"Doris Lessing, Det femte barnet har jag precis läst ut. Någon som läst den? Den tycker jag var riktigt bra.

• mamajag456

Har Ni tittat på tråden, "Bokcirkel i Norrköping" ? Där kan man läsa hur de gör i sin bokcirkel.

• Flinga 06

Hej igen!

Nu har jag skickat meddelande till dem om var de kan finna tråden. Skulle skriva att jag reser på onsdag.

Nej jag har inte läst det femte barnet men googlade raskt upp den. Den verkar lite kuslig, men intressant.

• mamajag456

Flingao6. Det är en tankvärd bok. Skulle nog kunna läsa den en till gång och se en massa saker som jag inte såg första gången.

Svar på tråden Starta bokcirkel i Umeå?