• pessl

    Glad för högkostnadsskyddet

    När jag hade hämtat ut en stor påse från apoteket med det som jag fått förskrivet från IVF-behandlaren så räknade jag lite snabbt och såg att mina mediiner var värda ung 20 000:-.
    Då tänkte jag att vad glad jag är för högkostnadsskyddet.
    Även om vi får betala behandlingen själv så får vi alla fall hjälp med farmakakostnaden.

    Bara ett positivt inlägg i alla hemskheter som jag läser om hela tiden

  • Svar på tråden Glad för högkostnadsskyddet
  • Meddelande borttaget
  • Heureka

    Här är en IVF:are till som tänkt samma tanke. FAN va bra det känns att betala skatt!!!! Och skulle det nu vara så att regeringen någon gång skulle tycka att det föds för lite barn får de gärna besluta om bidrag till oss/dem får betala sjävla (privat och syskon) Det skulle vara mitt valförslag om jag var politiker


    Nu har vi sett lillhjärtat. BF 11 januari 2010
  • Vinteräpple

    Håller verkligen med! Vi skulle aldrig ha haft råd att ens tänka på IVF ifall vi skulle betala allt själv - vem skulle det?!
    Jag är stolt skattebetalare, tack och varsågod till mina medmänniskor!

  • Heureka

    Vad säger ni tjejer? ska vi gå till val med ett IVF-parti??? några punkter kan ju vara att större del av skatten ska avsättas till IVF samt att man får iaf 1 landstingsfinansierat syskonförsök??? Skitbra, jag skulle rösta på mig i alla fall


    Nu har vi sett lillhjärtat. BF 11 januari 2010
  • nirakanna2

    Det är extra tur att det inte är samma tak på medicinerna som på antalet IVF-försök. Jag gjorde 4 försök på ett drygt år och fick alltså hämta medicin för 60-80000, men betalade bara 3600 kr. Första gången jag gick ut från apoteket med en jättekasse IVF-attiraljer var jag nästan rädd att bli rånad när jag bar runt på så mycket "pengar"....

Svar på tråden Glad för högkostnadsskyddet