• Ejin

Handlar du på Lidl?

handlar på lidl... och jobbar på lidl...
    nu är jag föräldraledig dock och då blir de mkt på ICA då mitt lidl ligger fem mil bort...
    men nån gång i månaden brukar jag passa på att både hälsa på jobbarkompisar och storhandla lite...

• Ejin
    Flamma skrev 2009-06-12 12:18:45 följande:
    En fråga till er Lidl fantaster Är deras tvättmedel bra??
    jag har längre dragit mej för att köpa tvättmedel där då jag har varit rädd för exsem eller så... har kört med via sensitiv typ.... men sne prövade jag dom där storpacken.... de märks ingen skillnad och dom är hur billiga som helst... så de kan jag rekommendera...
  • Ejin
    Trollet Ludenben skrev 2009-06-12 22:26:26 följande:
    Loup Garou skrev 2009-06-12 22:14:19 följande: synd, om du har barn i blöjåldern så har du verkligen missat deras blöjor. Körde först stenhårt på libero för det är "en blöja som har lite klass" haha. De passar inte min son alls. Inte pampers heller. Då bestämde jag mig för att testa lidls när jag hört andra som vart så nöjda. Och det är den enda blöjan som sitter bra på min knubbsäl till bebis Så ens "principer" gör att man missar mycket bra Samma sak med deras dessertostar. De har kanongod gorgonzola, exakt samma som ICA Maxi men mycket billigare. Och andra goda ostar. Synd att gå miste om dom...
    blöjorna håller jag verkligen med dej om.. nu är vi snålisar i denna familjen så nu har vi libero då vi fick dom billigt som sjutton men annars kör vi med lidls.... dom har aldrig läckt en endaste gång..
    och brieosten.. Mmmmmmmmmmmm..... den bästa brien.... och så är den jätte billig me.. de skadar ju inte..
    och förresten... sånt smör man brer på mackan... vita dór heter de.. i en grön lite förpackning... as billigt... de köper vi alltid.. samma med margarin man steker i... kostar bara typ en 10:a .....sånt är så sjukt onödigt att köpa dyrt...

och ett sista tips .... köp kycklingvingarna i påse... dom som ör färdigkryddade.... i ett halvår åt vi chikisar (som vi säger här hemma) flera gånger i veckan.. dom är underbart goda...
  • Ejin
    Hedebris skrev 2009-06-13 10:13:01 följande:
    ok? hur stor procent vatten är det i den, hur stora filéer? är det från frigående kycklingar?det är sådant som är viktigt för mig iaf.. inte priset
    80% kycklingfile står de... men det är en annan sort än vad det brukar så jag vågar inte säga vad den vanliga sorten är...iaf... fileerna är stora... 3 st på ett kg typ... det står inte om den är från frigående kycklingar... men dom är från lantmännen iaf...
  • Ejin
    Hedebris skrev 2009-06-13 10:40:06 följande:
    varför ska man frivilligt välja saker med sämre kvalitet?jag vill att mina barn ska få så bra råvaror som möligt och vill kunna förklara för dem att vi gör ett aktivt val att köpa kycklingar som haft ett bra liv och inte stampat på varandra i en liten bur eller en överfylld lada.
    typ alla kycklingar lever under taskiga förhållanden... Även om dom går fria inne så lever dom ett kass liv endå.... Och antalet kycklingar som går runt och pickar på en gård utomhus är nog försvinnande litet i det här landet så den kycklingen lär du nog inte få tag på iaf...
  • Ejin
    Hedebris skrev 2009-06-13 10:45:42 följande:
    det finns ägg på mitt icamaxi från frigående utehöns iaf.och står det att kycklingarna får gå ute vid fint väder på paketerna jag köper så litar jag på det.
    de hör nog till ovanligheten...jag kan ju inte sätta mej i bilen och åka upp till ditt ica för att köpa ett paket ägg direkt...
  • Ejin
    Fidget skrev 2009-06-17 19:38:48 följande:
    Vad skall jag vidareutveckla? Du har inte ett rätt i dina påståenden...Tex:Personalpolitik - har inget kollektivavtal; har dessutom 3 kollegor som jobbat på företaget, dock ej i butik, så jag har hört det mesta.Längre streckkoder? Ean är standardiserat, dessutom är det inte Lidl som sätter streckkoderna, det är deras leverantörer.Ergonomi - har du sett deras rangerytor? Lager alltså? -mm.. Osv, osv....
    DU har inte rätt i dina påstående... du snackar skit... lidl har kollektivavtal i alla sina butiker... vanligt jäkla handelsavtal..... Lidls lager är som vilket annat lager som helst.. ingen skillnad alls,,, (har jobbat på netto och kan jämnföra och har dessutom sambo som jobbar på ica)
    de där med streckoderna fattar jag inget av vad som är problemet... dom gör ju så att de går enklare att scanna så man slipper lyfta på varan och därför slipper belasta handlederna...
    Kom tillbaks när du har lite koll och sluta sprid lögner du inte vet nått om...
  • Ejin
    Fidget skrev 2009-06-18 10:23:19 följande:
    Uppenbarligen är du inte så bra på att diskutera, eller trampade jag på en öm tå?Jag släpper diskussionen nu, jag har jobbat mot Lidl i flera olika sammanhang och är väl insatt i hur de jobbar.
    uppenbarligen inser du att du inte har något att komma med..... Jag har jobbat PÅ lidl i 6 års tid... så jag tror nog jag vet hurvidare dom har kollektivavtal eller inte lite mer än dej. Har du inget att backa upp dina uppgifter med så tycker jag att du ska hålla in med dom och inte bara kasta ur dej saker du inte har en aning om... men va bra att du släpper disskusionen.. de ska man göra när man saknar argument...
  • Ejin
    Trynträ skrev 2009-06-18 22:05:06 följande:
    Virriga Vera skrev 2009-06-18 21:55:55 följande: Oj det var ju jättebilligt. Såg de mogna ut eller var de sådär bleka och halvvita?
    dom vi fick in i går var jätte fina.. och goda och lagom röda (om du bor i syd distriktet så är de samma gubbar) så om de kommer in samma idag så är dom jätte fina... jag är dock ledig idag så jag vet inte hahahaha...
Svar på tråden Handlar du på Lidl?