• Svar på tråden Västeråsmammor nr 11!!!
  • Martina 76

    Ooops, vilket lågt blodtryck. Mycket lägre än så ska man väl inte ha? Har för mig att njurar e.d kan ta stryk om man har på tok för lågt. Jag säger tvärtemot Lotta - du får stressa runt lite mer så att trycket går upp!

    I morgon åker vi till Skåne för att gå på Fredriksdalsteatern. Det ser ut att bli ok väder iaf (peppar, peppar...). Ha det så bra allihop!

  • nettan75

    Om övertrycket sjunker under 70 är det fara å färde.. Men trycket bör ju ligga mellan 120-140 (över) eller ligger vanligen där och det undre ej över 90... Så i den riskzonen hamnar man ju inte!!

    Fick dock ett litet fall inatt igen men mår nu helt ok.. Mer vätska och promenader är det jag hitta som kan hjälpa.. Så det är väl bara att ut å knata i regnet med öppen mun!!??

  • Martina 76
    nettan75 skrev 2009-06-12 07:22:36 följande:
    Så det är väl bara att ut å knata i regnet med öppen mun!!??
  • Dellie

    Oj vad mycket som händer här. Jag har haft fel på datorn så jag har inte varit in här på ett tag. Nu fungerar den igen, får se hur länge.
    Stressat har i alla fall jag gjort. Har haft såååå mycket att göra på jobbet. Tre veckor med många kvällsmöten och mycket annat som måste fixas innan semestern. Men nu är det äntligen sommarlov och mycket lugnare.

  • ADORA

    Knappar ett par rader så jag får den i favoriter..
    Allt bra med er alla i det pissiga vädret?

  • nettan75

    SÅ STOLT!!

    Imorse deklarerade min dotter helt sonika att hon slutat med blöjor och har idag kissat 3 ggr på toaletten och inga olyckor!! Vill även sova utan men där drar mamma gränsen ett litet tag till...

  • Martina 76

    Vad skönt! Blöjan var aldrig någon issue med Loke, blev torr dag och natt på nån vecka när han fyllde 2. Värre blir det nog med nappen. Det börjar dra ihop sig till att sluta när han fyller tre och jag är lite tveksam till hur det ska gå. Han ska få posta napparna till tomten och sedan få ett stort paket. Men han är benhård - han vill inte ha nåt paket, han vill ha kvar sina nappar! Vi får väl se hur det går om ett par veckor...

  • Martina 76

    Min mage har förresten fått ett ordentligt tillväxt-ryck! Får kommentarer från alla om min stora mage! Var ska det sluta?!

  • nettan75
    Martina 76 skrev 2009-06-15 19:27:44 följande:
    Min mage har förresten fått ett ordentligt tillväxt-ryck! Får kommentarer från alla om min stora mage! Var ska det sluta?!
    Min hade tack och lov dämpat sig lite i tillväxt så nu har jag halkat ner ett snäpp under översta!! Så är det liknande den 25:e så slipper jag iaf extrakoll..
  • Martina 76

    Magen var visst inte så stor som jag trodde... 30 cm i vecka 32+3. Lite under kurvan. Blodtryck och blodvärden såg bra ut - skönt!

Svar på tråden Västeråsmammor nr 11!!!