• Lucian Caesar

Uppehållstjänst???

Har en fast tjänst inom kommunen men inget fast arbetsställe, har nu blivit erbjuden när jag kommer tillbaks från min mammaledighet en uppehållstjänst på en större skola..
    Min fasta tjänst är på 75% och även den tjänst jag blivit erbjuden är på 75% fast det är en uppehållstjänst, jag hade en semestertjänst innan..
    Har inte pratat med min chef om lönen mm å undrar ifall ni här på familjeliv har nån som helst aning om hur dem beräknar lönen på en uppehållstjänst????
    Nu har jag 14475 i lön innan skatt, å får ut ca 11500 efter skatt.
    vore tacksam för svar...

• Svar på tråden Uppehållstjänst???
  • Karolina75

Det beror nog på om det är en lärar-anställning eller annan personal på skolan du ska arbeta som. Jag tror att lärare har "normal" lön ändå, men annan personal som t ex skolkuratorer får gå ner i lön... Åtminstone var det så på en skola jag jobbade på. Då fick jag välja om jag ville ha uppehållstjänst eller semestertjänst.

• alexma

Lucian Caesar skrev 2009-06-11 21:01:32 följande:

Har en fast tjänst inom kommunen men inget fast arbetsställe, har nu blivit erbjuden när jag kommer tillbaks från min mammaledighet en uppehållstjänst på en större skola..Min fasta tjänst är på 75% och även den tjänst jag blivit erbjuden är på 75% fast det är en uppehållstjänst, jag hade en semestertjänst innan..Har inte pratat med min chef om lönen mm å undrar ifall ni här på familjeliv har nån som helst aning om hur dem beräknar lönen på en uppehållstjänst????Nu har jag 14475 i lön innan skatt, å får ut ca 11500 efter skatt.vore tacksam för svar...
    På min tid var lönen på en uppehållstjänst 92 % av en heltid. Så på 75 % borde lönen ligga på ungefär 69 %. Men ta det med en nypa salt. Sedan är det rätt eftertraktade tjänster, långa goa lov.. Om man inte har ont om pengar.

13300 minus skatt, får kanske ut strax över 10 000.
Svar på tråden Uppehållstjänst???