• beadis

Gastric bypass=Gbp

Felicia

Glömde helt bort att säga...va fin du var i byxorna, *drömmer mig bort* snart, snart kanske man är på väg åt rätt håll med vikten

• beadis

Moj Katile skrev 2009-06-17 14:48:16 följande:

Om ni vill se hur jag ser ut efter de kilona jag gått ner hittills så finns bilder på min blogg: mojkatile.blogspot.com
    oj vilken skillnad redan, det syns jätte mycket i ansiktet och i midjan...
  • beadis

Moj Katile skrev 2009-06-17 14:58:30 följande:

Jag fick en chock idag när jag tog denya bilderna.... Alla som itne sett mig på länge har påpekat det men jag har inte sett själv förrens idag när jag kunde jämföra. Kul!
    ja, det var verkligen en jätteskillnad i ansiktet, det försvinner på så olika ställen på folk...sen syntes det i midjan, valken (om jag nu kan säga det har försvunnit helt.
  • beadis

Moj Katile skrev 2009-06-17 15:22:57 följande:

hahahaha Ja minsann den reaggerade jag åxå över hahahaha Tänk den dagen då valkar är ett minne blott
    ja tänk...för min del dröjer det lääänge, har en för varje barn jag..
  • beadis

Moj Katile skrev 2009-06-17 16:13:58 följande:

jag hade ju bara 2 barn så blir ju en för varje för mindel åxå!
    just det...hahaaa
  • beadis

Fröken knopp skrev 2009-06-17 20:49:39 följande:

tjejer jag måse fråga igen... hur lång tid från remiss tills att ni legat på operationsbordet? pratade med ersta sjukhus idag, han sa att man får räkna med 1,5år i sthlm området.... vill ju tidigare.....
    men då måste de väl ha menat när man bor i sthlm eller?
    För till mig har de sagt ngr månader från bedömningsträffen som jag ska på nästa vecka, men som utomläns får man ju alla träffen på en o samma gång, därför kortas ju tiden mkt, sen tror jag tyvärr att de tjänar såpass mkt pengar på att ta in pat utifrån oxå
  • beadis

Fröken knopp skrev 2009-06-17 21:41:00 följande:

bara ett par månader? hm..... jag blir lite pankslagen när de säger så lång väntetid... börjar ju fundera o ta lån o betala själv...men hur lång tid tog det för dig från remiss till bedömmingsträff? jag vet lixom inte riktigt vvart jag ska vända mig.
    jag klistrar in ett inlägg som jag skrev lite längre tillbaxs i tråden..så slipper jag skriva om

Jag gick till min vc läkare och bad honom skicka en remiss till sahlgrenska i Göteborg om gbp op, detta var 31/3 i år. 14dagar senare fick jag remissvar, ringde o kollade deras kötid, 5års kötid för op. Ringde då runt till olika sjukhus som sahlgrenska samarbetar med, bla ersta i sthlm, de sa ja, du är välkommen hit bara du får en betalningsförbindelse, så jag ringde till vårdslussen i västra götalands län och vips hade jag bet.förbindelsen klar, sen behövdes bara remissen från gbg till ertsa och jag hade fått en tid till bedömning nu den 25juni, och då är det alla besöken på samma gång, för vi utomläns slipper att åka till sthlm för varje gång.
  • beadis
    pilliss skrev 2009-06-18 00:23:10 följande:
    Hej hej. Jag ringde vc idag. o vi kom in o diskutera om jag hade testat andra sätt. Jag har gjort cambridge. ner 9 kg. upp 10kg. Jag har kört GI och andra dieter där man ändrar kosten. INGEN förändring. Har gått på xtravaganza. Ner 16 kg. upp 12 kg. Jag promenerar o styrketränar. INGET resultat. Fast nu hinner man knappt med o gå på gymmet med barnen hemma o man kan ju heller ej ta med dom Hon ska fixa en tid till mig till doktorn jag har gått hos innan med diverse saker. Han e ganska bra. Jag sa att jag hade jäääättesvårt att sova. Han skrev ut en massa olika piller för att testa. tex muskelavslappnande för det kan va min nacke som ställer till problemen med sömnen. Och sen olyckan har jag fått dåligt närminne och dålig koncentrationsförmåga. Han beställde en hjärnröntgen. O dom e knappast billiga. Han tar mig på allvar o avfärdar inte. Så jag hoppas så innerligt på hjälp från han. Jag har otroligt mkt som händer i mitt liv just nu. O orken är knappast på topp. Mkt pga alla dessa tunga kilon. Vill ut o leka med barnen i parken. Kunna få ner ändan i gungan o gunga med dom. Jo visst, jag får ner den men sen kommer jag knappt upp Vill åka karuseller med barnen utan att oroa mig för att den inte kommer lyfta Springa o spela fotboll utan att det känns som om hjärtat ska explodera o luften tar slut... Känner nån igen sig??? (oj det blev lite långt med svammel) Sorry...
    om jag känner igen mig, oja, i väldigt mycket av det du skriver om.
    Orken finns inte där till att busa och springa efter barnen.
    Hoppas hoppas jag får min op nästa vecka, är SÅÅÅÅ nervös för att bli nekad, det skulle vara min vanliga otur så att säga
  • beadis
    pilliss skrev 2009-06-18 09:31:29 följande:
    snöstjärna. Jag fick detta skitet 2007. O inte förrän för en månad sen fick jag ersättningen. Sjukt att det ska ta så lång tid. Läkaren ringde i morse. Det finns ont om tider nu i sommar. Så jag ska till han i augusti. Men han har skrivit ut Reductil. Jag ska börja ta dom så länge sen får vi se om jag beviljas op. Undrar en sak: Ni som har op. Har ni kunnat äta normalt sen? Alltså inte i mängd utan sorten av mat?
    men även inom primärvården ska man ju kunna använda vårdgarantin, men då blir det en annan läkare förstås
  • beadis

undrar hur trollungen mår? hon gjorde väl op igår...hoppas allt har gått bra, hon kunde inte skriva till oss förrän på måndag tror jag

Svar på tråden Gastric bypass=Gbp