• Anonym (Kaffedraken)

    Psoriasis och tatuering... funkar det??

    Hej!

    Jag ska tatuera mig i höst och undrar om det någon mer som har tatuerat sig som OCKSÅ har psoriasis? Hur påverkade det er? fick ni mer utslag? På tatueringen?

    Jag har ingen psoriasis på ryggen där jag ska tatuera mig, men jag är rädd att jag kanske får det om jag tatuerar mig. Så vad händer när man tatuerar sig och har psoriasis??

    Du med erfarenhet, jag vill gärna veta vad som hände dig, eller vad som inte hände =)

    Tack =)

  • Svar på tråden Psoriasis och tatuering... funkar det??
  • Anonym (Kaffedraken)

    jag har en tattuering på ryggen och har psoriasis det har inte förvärrats någon stans

  • Anonym (Kaffedraken)
    pezz skrev 2009-06-17 16:46:55 följande:
    jag har en tattuering på ryggen och har psoriasis det har inte förvärrats någon stans
    Okej, jag är rädd att det ska bli utslag på tatueringen så den förstörs ;( sen är det allmänt jobbigt att ha psoriasis på ryggen också ;(
  • Anonym (Kaffedraken)

    jag har aldrig haft utslag på ryggen över huvut taget tror inte de e så vanligt om man inte har jätte mycke

  • Anonym (Kaffedraken)
    pezz skrev 2009-06-17 17:08:58 följande:
    jag har aldrig haft utslag på ryggen över huvut taget tror inte de e så vanligt om man inte har jätte mycke
    Sant, jag har bara på armbådar och några fläckar lite här och där. Det har varit värre då jag hade mkt på benen, men det har jag inte haft på flera år =)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Anonym (Tatuering....) skrev 2009-06-17 17:09:44 följande:


    Sant, jag har bara på armbådar och några fläckar lite här och där. Det har varit värre då jag hade mkt på benen, men det har jag inte haft på flera år =)
    precis samma här lr jag har nästan aldrig något förutom under graviditet då blir det värre men men de brukar mest va på armbågar o knän ju
  • Anonym (Kaffedraken)

    Min pojkvän har psoriasis och har inte fått utslag där han har tatuerat sig, och han har tatuerat sig mycket. Dock aldrig nära armbågar och andra ställen där han lätt får utslag.

    Röd färg är mer irriterande för huden än andra färger, så det kan man ju ha i åtanke.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Maac skrev 2009-06-17 18:39:37 följande:
    Min pojkvän har psoriasis och har inte fått utslag där han har tatuerat sig, och han har tatuerat sig mycket. Dock aldrig nära armbågar och andra ställen där han lätt får utslag. Röd färg är mer irriterande för huden än andra färger, så det kan man ju ha i åtanke.
    Okej, jag ska bara ha svarfärg i allfall =) Skönt att höra att det inte påverkar...
  • Anonym (Kaffedraken)

    Anonym (Tatuering....) skrev 2009-06-17 18:40:51 följande:


    Okej, jag ska bara ha svarfärg i allfall =) Skönt att höra att det inte påverkar...
    Dock är hans hudläkare vansinnig och varnade för att det kunde bli utslag av tatueringen. Men det är ju en risk man får ta. Bra att inte tatuera sig nära utslag i alla fall.

    Lycka till!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Maac skrev 2009-06-17 20:13:58 följande:
    Anonym (Tatuering....) skrev 2009-06-17 18:40:51 följande: Dock är hans hudläkare vansinnig och varnade för att det kunde bli utslag av tatueringen. Men det är ju en risk man får ta. Bra att inte tatuera sig nära utslag i alla fall. Lycka till!
    Ah, jag har ingenting på ryggen nu, bara på armbågar och några prickar på benen, så jag hoppas det inte är någon faran.

    Jag har velat tatuera mig sedan tonåren men aldrig vågat pga. hudsjukdomen ;(
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag känner en tatuerare som själv har GROV psoriasis och han gaddar ju sig själv jämt.. inge fel o gö det!! :)

Svar på tråden Psoriasis och tatuering... funkar det??