• Gumlan

Hur mycket är 14 kg kläder & grejer? :D

min resväska väger 6 kg och sammanlagt får det väga 20, jag har ingen aning om hur mycket man kan packa?? Behöver man tänka mycket på det? Vet tat jag packade aldeles för mycket på en hemresa, men då hade ja ju köpt en massa. så va brukar era väskor väga? va kostar dte om dom väger för mycket?

• Svar på tråden Hur mycket är 14 kg kläder & grejer? :D
  • lilla mej

Det beror helt pa vem du reser med ryan air tillater inte ett gram over det tar ca 70kr for varje extra kg. Men tex SAS ett lite storre och dyrare resebolag ar inte sa harda med nagra extra kg jag hade ca 40kg EXTRA engang och de var snalla nog att bara ta betalt for 20kg. Aker man med de storre planen typ till amerika tillater de normalt ca 35kg. Men ska du kopa saker utomlands sa spara nagra kg till det. Tank oxa pa att normalt kan man ha ca 7-10kg i handbagage.

• Björkeli

Åh förlåt mig men jag läste läder istället för kläder!
    Va skoj det blev då!

Ha en bra resa!
  • AnnaGBG

Oj, du har en tung väska... Har du ingen badrumsvåg, så du kan väga när du packat klart? Jag packar alltid för mycket, så 14 kg är mycket mindre än man tror

Och som de andra sagt, det är ganska noga men beror som sagt på vilket bolag.
    Trevlig resa!

• Gumlan

sötnos - vart ska du? och när?

jo ja vet att väskan är tung.. va brukar väskor väga? Ville ha en reäll Dom jag åker med tillåter 20 kg resväska och 5 kg handbagage, men sen vet jag ju inte hur petiga dom är med extra kg. Man kan ju kanske hitta en våg :)

• Sötnos

Gumlan - Ska till Alanya den 1/10...du då? Det är första gången jag åker utanför norden, så jag har ingen koll på nåt, men det ska bli väldigt spännande!

• Gumlan

Vi ska till bulgarien nu på Tisdag du får ha det super kul! Jag har inte varit där, men funderade på att åka dit, men det blev bulgarien istället, men säg gärna till hur det var åker du med kompisar eller pojkvän?

• Marlean

Sötnos: Min mamma ska dit den 19! =) Vad kul för dig hon (och jag med) ÄLSKAR Turkiet!!! Tyvärr har jag hört att det är dyrare där nu än förr då de försöker komma med i EU och delvalverat osv.

Grumlan: Hoppas du får det bättre i Bulgarien än vad jag fick där, blev rånad av maffian. :( Och blir allt för überjävligt finns alltid bussar till Turkiet *som räddade vår resa till Bulgarien att bli totalförstörd*. =) Lycka till bägge två!

• Gumlan

jo jag har hört om att dte är lätt att bli rånad. Men hur vet du att dte var maffian? :D & hur gick rånet till? Har hört att dte är ganska "harmlösa" rån, så bara man itne går runt med en massa pengar & inte håller i väskan så är dte ingen fara?

• Sötnos

Gumlan - Jag åker med min pojkvän! Hoppas att ni också får det underbart!

Marlean - Kul att höra att det finns nån som älskar Turkiet (i alla fall efter att ha läst en massa negativt i tråden om vart man aldrig mer vill åka...hehe). Jo det är tråkigt att det har blivit dyrare, hoppas att det fortfarande är billigare än Sverige i alla fall!

• väntar o längtar

14 kg är i princip ingenting - på nåt konstigt sätt så blir allt tyngre så fort det läggs i en resväska.

Maken och jag packar i gemensamma väskor och en veckas packning brukar vara minst 40 kg. Nu sist när vi åkte så hade vi ju lilleman med också och då hade vi incheckat bagage på en 55 kg för en vecka.
    Gången innan det var maken och jag själva iväg i tre veckor och då vägde bara den ena väskan över 50 kg. Sen hade vi några väskor till.

Och jag som tycker att jag är duktig på att packa lätt! *skyller på maken - det är hans saker som väger så mycket*

• Gumlan

hehe men va fick ni betala då?

Ja visst får man ha en gemensam väska?? Hur gamla måste barn vara för att få ha en egen väska? 1 - 2 år?

Va hade ni med er då som var tungt? :D kan j uitne ha varit bara kläder?? då har ni tuuunga kläder!

• väntar o längtar

Ingenting behövde vi betala. Senaste resan var till ett Sunwing Resort och då får man ha 30 kg per person. Gången innan åkte vi med Thai och de verkar ha lite mer överseende med övervikt.

Men vad man har med sig... kläder, skor, neccesär - that's it. Allt väger som sag mer i en resväska.

• väntar o längtar

Egna väskor för barn missade jag att svara på ju...

Barn får egen bagagevikt när de börjar betala resan. Upp till två år brukar de bara betala flygskatt eller nåt sånt och då får de inte ta med eget bagage.

Svar på tråden Hur mycket är 14 kg kläder & grejer? :D