• Froggis76

    40 kr & en sockervadd som ersättning vid fallskada på Hågelby!!!

    40 kr & en sockervadd som ersättning vid fallskada på Hågelby!!!
    Nu är jag rent av rejält FÖRBANNAD!
    Jag och barnen trotsade regnet och åkte till Hågelbyparken för det tradionsenliga midsommarfirandet som vi alltid gör. 6-åringen stod i kö över en timme för att få hoppa på deras studsmattor med selen som gör att man kommer väldigt högt upp i luften.
    Sagt och gjort, det blev äntligen hans tur, tjejen som jobbade där spände fast honom och han började hoppa. Lyckades göra en volt och applåderna spred sig som en löpeld bland åskådarna. Tjejen som jobbade gav honom extra studs och hejade och hetsade honom till att göra ännu en volt, en till och en till...
    Sen BRAST vajern och min son rasade 3 meter ner, rakt ner på magen på studsmattan. Livrädd och chockad, och tjejerna som jobbade blev helt paralyserade! INGEN reaktion från dem! Jag skrek: Kan nån reagera och koppla bort honom så jag kan få ta mitt barn?!! Ingen reaktion förrän nästa gång jag sa samma sak. Vid det här laget skrek och grät min son hysteriskt, och flera barn som stod i kön och väntade grät.
    Tjejerna som jobbade kopplade loss honom, och ropade till sin ansvarige om att komma: Men hon höll på med sockervadd och kunde ABSOLUT inte släppa det!!!
    Flera andra föräldrar försökte få hennes uppmärksamhet, men inte. Till slut samlade jag alla mina krafter och skrek att nu får hon FAN REAGERA; det har hänt en olycka!
    Då kommer hon och frågar vad som hänt, och frågar om min son vill HOPPA IGEN?!! Hallå, han har precis varit med om ett trauma!
    Hon lyckas efter mycket om och men få tag på den ytterst ansvarige, som tycker att hon skall bjuda på en sockervadd och 40 kronor tillbaka!!!
    jag frågar vem som skall anmäla händelsen, han eller jag, och svarar då att "mamman kan väl anmäla om hon känner för det".
    Sagt och gjort: jag gjorde en anmälan när jag kom hem. Sonen har jag under uppsikt, förhoppningsvis får han inga bestående men, har haft kontakt med sjukvården.
    Är inte ens barn mer värt en en sockervadd och 40 kronor???
    Kanske reagerar jag så starkt bara för att jag förlorat ett barn, och är livrädd att det skall hända mina levande barn något..?

  • Svar på tråden 40 kr & en sockervadd som ersättning vid fallskada på Hågelby!!!
  • nano

    Usch, självklart ska man reagera som du när en anordning som ska vara säker för barn går sönder! Det är ju en sak om man skulle ramla av en lekställning (det händer även om det kan ske allvarliga olyckor även där) men här var det ju en sele som SKA HÅLLA som gick sönder, det är verkligen inte ok!

  • donnan

    Min rädlsa för att det ska hända vår 2-åring något efter att förlorat hans lilla syster i magen är så grymt stor, och överdriven, jag märker att sambon, familj och andra runt omkring oss ibland tycker att jag överreagerar. Men jag kan inte släppa dem, antar att det är mitt sätt att bearbeta sorgen, att se till att det inte händer honom något! Så jag förstår absolut att du reagerade som du gjorde och tycker att det ska uppmärkasammas med en anmälan och kanske en notis i tidningen...

  • Farfalla
    Dandie skrev 2009-06-20 09:04:04 följande:
    I fel forum kanske ???
    Men hon har lagt tråden om änglasyskon.. skriver oxå att hon har förlorat ett barn.. så killen som skadade sig är bror till en liten ängel.. Läs hela ts berättelse innan...

    Usch vad hemskt ts! Hoppas han kryar på sig snabbt! Kram!
  • OMWF
    Farfalla skrev 2009-06-20 12:21:31 följande:
    Men hon har lagt tråden om änglasyskon.. skriver oxå att hon har förlorat ett barn.. så killen som skadade sig är bror till en liten ängel.. Läs hela ts berättelse innan... Usch vad hemskt ts! Hoppas han kryar på sig snabbt! Kram!
    Men det är ju inte det tråden handlar om.
  • nano

    Tycker den här meningen gör att detta inlägg passar där det ligger men det är jag:

    "Kanske reagerar jag så starkt bara för att jag förlorat ett barn, och är livrädd att det skall hända mina levande barn något..? "

  • Farfalla
    OMWF skrev 2009-06-20 12:24:58 följande:
    Men det är ju inte det tråden handlar om.
    instämmer med NANO..
  • spidermanmamman

    Nej vad läskigt!! Jag va där med mina barn oxå. Dom ville hoppa, nu säger jag att jag är glad som sa nej.
    Det kunde ju gått riktigt illa!!!
    Absolut borde man anmäla men till vem? Dom måste ju ha bra utrustning tycker man.
    O vilken kass människa som skulle ha ansvaret för studsmattorna.
    Bra att han klarade sig så bra iaf.
    Kram till er!!

  • Farfalla

    Kan man inte kontakt polisen till att börja med?

    För det kunde ju ha slutat med att ett barn föll så illa med huvudet på någon järndel i ställningen eller liknande... Usch det är så hemskt att dom inte har bra koll på alla grejerna som används..

  • Dandie
    Farfalla skrev 2009-06-20 12:21:31 följande:
    Men hon har lagt tråden om änglasyskon.. skriver oxå att hon har förlorat ett barn.. så killen som skadade sig är bror till en liten ängel.. Läs hela ts berättelse innan...Usch vad hemskt ts! Hoppas han kryar på sig snabbt! Kram!
    Sorry ska läsa ordentligt nästa gång*rodnar*
  • Froggis76

    Hej igen tjejer!
    beklagar om någon tagit illa vid sig för att jag lagt tråden i "fel" forum, men det är här inne jag håller till med tanke på mitt förlorade barn och det är här inne jag alltid fått en känsla av empati och förståelse för HUR man reagerar som änglaförälder!
    Åkte in till akuten med min son imorse, och läkaren konstaterade att han har ordentliga muskelsträckningar i nacken och revbenen, men organen verkar ha klarat sig.
    Gjorde en polisanmälan igår, de var helt underbara, kom hem till oss och pratade med sonen, tog upp anmälan och åkte direkt till Hågelby. Mer vad som hänt vet jag inte.
    Idag har känslorna varit blandade, tankar dyker upp på vad som kunde ha hänt om han bara landat lite fel. Usch!
    Tack alla ni som förstår hur det är att reagera som änglaförälder.

    Kramar i massor!

    Ps: Det var en annan incident i samma anordning som strulade då granntjejen skulle hoppa, hon fastnade och ända sättet att få ner henne var hennes pappa som fick ta ner henne, för tjejerna var för korta.

  • nano

    Usch, jag förstår att det är jättesvårt att inte tänka på vad som skulle kunna ha hänt. Försök hitta på nåt roligt att göra så ni kan försöka "vifta" bort den där hemska "tänk om"-känslan. Kanske hyra nån film som sonen gärna vill se och köpa hem lite godis/annat gott? Bara för att mysa en stund och känna att ni under omstädndigheterna mår bra.

  • Farfalla
    Froggis76 skrev 2009-06-20 17:36:32 följande:
    Hej igen tjejer! beklagar om någon tagit illa vid sig för att jag lagt tråden i "fel" forum, men det är här inne jag håller till med tanke på mitt förlorade barn och det är här inne jag alltid fått en känsla av empati och förståelse för HUR man reagerar som änglaförälder! Åkte in till akuten med min son imorse, och läkaren konstaterade att han har ordentliga muskelsträckningar i nacken och revbenen, men organen verkar ha klarat sig. Gjorde en polisanmälan igår, de var helt underbara, kom hem till oss och pratade med sonen, tog upp anmälan och åkte direkt till Hågelby. Mer vad som hänt vet jag inte. Idag har känslorna varit blandade, tankar dyker upp på vad som kunde ha hänt om han bara landat lite fel. Usch! Tack alla ni som förstår hur det är att reagera som änglaförälder. Kramar i massor! Ps: Det var en annan incident i samma anordning som strulade då granntjejen skulle hoppa, hon fastnade och ända sättet att få ner henne var hennes pappa som fick ta ner henne, för tjejerna var för korta.
    Åhh vad skönt att han klarat sig så pass bra ändå..det kunde ju ha slutat värre..
    Vad skönt med så förstående poliser, hoppas att dom sätter stopp för den aktiviteten där.. Kram!
Svar på tråden 40 kr & en sockervadd som ersättning vid fallskada på Hågelby!!!