• Anonym (Kaffedraken)

    Vem lagar maten?

    En liten enkel undersökning om heterosexuella förhållanden.

    Vem lagar maten i ditt förhållande, mannen eller kvinnan?
    Om ni lagar maten tillsammans, vem har ansvaret? (exempelvis, vem kommer på vad ni ska göra för mat.)

    Har ni en fungerande deal (jag lagar maten, du diskar), hur jämställd är den?

  • Svar på tråden Vem lagar maten?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Här är det jag som lagar all mat. Bara för att jag vill och älskar det. HAN har ingen chans i det ämnet. Han vill inte heller.

  • Anonym (Kaffedraken)

    vi delar lika men har inte nån deal att vi ska ha det så (vi tycker så klart att den som har jobbat ska få slippa laga mat den dagen), vi har gjort en gemensam lista på vilken typ av mat vi ska göra varje dag, tex fisk, veg.,soppa osv.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi hjälps åt, men brukar dela upp det till varannan dag så en lagar maten den andra underhåller dottern, är det något spec som skall lagas som tar lång tid och sådant så hjälps vi åt båda två. (det ser ju inte självfallet ut så varje dag varje vecka men vi försöker så gott det går).
    Vad som skall stå på bordet sätter vi oss på söndags eftermiddagarna och skriver upp matsedel för kommande 2 veckorna och hjälps åt att hitta på vad som skall vara med.
    Diskar är det mannen i huset som gör, har en deal där då jag inte gillar att diska att han diskar jag tvättar.


    (¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Den som orkar och har inspiration för dagen lagar mat. Jag skulle nog säga att det är Han som lagar mat 60% av tiden. Främst för att det är han som är bäst på att inprovisera ihop saker utan recept, han behöver bara öppna kylskåpet och göra något gott :P

    Angående disken så har vi ett varanangång system. Vi har en kylskåps-magnet som vi flyttar fram och tillbaka.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Gwenda skrev 2009-06-23 00:25:12 följande:
    Den som orkar och har inspiration för dagen lagar mat. Jag skulle nog säga att det är Han som lagar mat 60% av tiden. Främst för att det är han som är bäst på att inprovisera ihop saker utan recept, han behöver bara öppna kylskåpet och göra något gott :PAngående disken så har vi ett varanangång system. Vi har en kylskåps-magnet som vi flyttar fram och tillbaka.
    Improvisera ska det stå, så klart :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi mixar vem som lagar mat, men det är helt klart jag som står för planerandet vad som ska lagas osv. Sambon kan laga mat, men har verkligen noll koll på innehållet i kyl och frys och att komma på bra ideer osv. Men han gör mycket annat bra istället


  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag lagar oftast maten, dels är jag lite bättre på det, tycker om det och får välja maträtt Men vi har ingen bestämd ordning om vem som diskar.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag lagar den oftast vilket jag tycker är kul. Väljer vad vi ska äta gör vi båda.

    Å andra sidan gör han saker som inte jag gör t.ex. han sköter tvätten.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag lagar oftast maten. Just nu e det den som har varit hemma hela dagen med dottern.

    Men sen när båda börjar jobba blir det nog mest jag. Och disken är jag i 99,8 % av gångerna.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag lagr maten, diskar och tvättar! No big deal!
    Han jobbar 12 timmar 4 dagar i veckan och är död när han kommmer hem!
    Jag slutade tjata för länge sen och nu går de på rutin att jag gör allt
    Ibland fattar jag inte hur jag hinner men de går

Svar på tråden Vem lagar maten?