Inlägg från: Choklad och Nötter |Visa alla inlägg
  • Choklad och Nötter

    75 gram = ? deciliter?

    Dum fråga kanske, men hur många deciliter är 75 gram?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-24 06:11
    En till fråga: Räknas mascara som flytande vätska?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-24 18:02
    En sista fråga.
    Räknas den där plastpåsen med alla vätskor till vikten av handbagaget? För man går väl inte runt med en plastpåse? Alltså måste den räknas va?

  • Svar på tråden 75 gram = ? deciliter?
  • Choklad och Nötter

    Det gäller en deostick som väger 75 gram och på flyget får man ju bara ha med sig en 1 dl vätska.

  • Choklad och Nötter

    Va bra! Tack för alls var.


    Kattis1984 skrev 2009-06-24 05:55:00 följande:
    Choklad och Nötter skrev 2009-06-24 05:49:38 följande: det går bra att ta den eftersom 75 gram är 0.75 dl. och nej det beror inte på vad du ska mäta.
  • Choklad och Nötter

    Japp, det är flyg det handlar om. Kommer endast ha handbagage därav frågorna.


    lokisse skrev 2009-06-24 15:02:33 följande:
    jag gissar att ts ska ut och flyga. skulle packa allt i stora bagaget och schoppa pa taxfrin om jag känner att jag behöver nagot i handbagaget för da har man passerat kontrollen
  • Choklad och Nötter

    Japp, dit ska jag åka inhandla lite smått samt på Kicks. Så bra att det finns reseförpackningar!


    Pallas skrev 2009-06-24 15:07:57 följande:
    Choklad och Nötter skrev 2009-06-24 15:05:38 följande: Apoteket har bra reseförpackningar av hygienartiklar. *tipsar*
  • Choklad och Nötter

    Har en sådan påse hemma.


    KaeJ skrev 2009-06-24 15:16:40 följande:
    Tänk på att om de är kinkiga kan de kräva att alla "vätskor" ska få plats i en enliterspåse. Så ha inte förmycket med dig.
  • Choklad och Nötter

    Jo, jag kommer också inhandla någon sådan flaska, speciellt till ögon make up removern. Muji på Åhlens har också tomma flaskor/behållare.


    vackrastarflow skrev 2009-06-24 15:12:52 följande:
    Choklad och Nötter skrev 2009-06-24 15:10:26 följande: Jag köpte tomma flaskor på Lindex och fyllde dem med mitt eget schampo, balsam och duschkräm. De kostade väl en 15 kr/st och är jättebra att ha även i framtiden
  • Choklad och Nötter

    Ska bara vara borta 4 nätter så det blir inte så mycket flaskor som tur är. Ska skippa saker som handkräm, nagellack o sånt. Det klarar jag mig utan 4 dagar trots att jag är ett handkräm och nagellacksfreak,

  • Choklad och Nötter

    Lugnt. Fick själv ett gott skratt. Skrattar åt mig själv också, deon är ju i fast form. Att jag inte tänkte på det! En helt ogenomtänkt fråga helt enkelt. Skyller på resfebern!


    JuliaåRonjasmammis skrev 2009-06-25 00:51:06 följande:
    Tack för en vansinnigt rolig tråd! Sorry TS att du fick den kapad, men din trådstart gav många av oss ett gott skratt pga de efterföljande ___hrmpf__ diskussionerna! Frågor enligt principen; "vad väger mest, ett kilo bly eller ett kilo bomull", och "heter det EN rak kurva eller ETT rak kurva" är sånt som vi i vår familj alltid hållit på med, och svaren har båda barnen kunnat innan de var 6 år. Svalde precis en fluga när jag drack en klunk vin, samtidigt som jag läste den här tråden, fick mig att undra vilken densitet det vinet har... ;=D
  • Choklad och Nötter

    Jag ska endast resa med handbagage. Ska bara vara borta 4 dagar och vill inte dra med mig en hel resväska som jag sen måste stå och vänta på.


    issus skrev 2009-06-25 10:17:26 följande:
    lägg allt i din resväska. vad ska du med mascara och annat shafs med i handbagaget? det har jag aldrig förstått. man klarar sig utan handkräm på flyget.vatten finns att köpa i kabin.
Svar på tråden 75 gram = ? deciliter?