• Äldre 26 Jun 15:26
    26958 visningar
    9 svar
    9
    26958

    Hur länge feber efter vaccination?

    Hej!

    Vår pojke har fått ordentlig feber. Tog MPR förra torsdagen, så det lär ju vara den som spökar. Ni som fått feber efter MPR, hur länge var era barn dåliga?

  • Svar på tråden Hur länge feber efter vaccination?
  • Äldre 26 Jun 15:41
    #4

    Här var sonen jättevarm natten till igår. Piggnade sedan till under dagen. Verkade ok i morse om än lite segare än vanligt, men så nu var han jättevarm när han vaknade efter vilan. 39,4

  • Äldre 26 Jun 15:43
    #5
    BethA skrev 2009-06-26 15:39:08 följande:
    Fast, jag tyckte hon sa att om det blev feber skulle det visa sig inom 48 timmar, och det är ju längre än så till förra torsdagen.
    Det stämmer inte. Feber, utslag m.m. kommer 7-10 dagar efter vaccination....om de drabbas. Vår läkare var noga med att informera oss....dumt nog frågade jag inte hur länge det brukade hålla i sig.
  • Äldre 27 Jun 14:17
    #9

    Malus Domestica:

    Efter just MPR-sprutan är det mycket vanligt att de mår dåligt och får hög feber - här har det varit kring 40, men nu verkar det ha gett sig. Hängig och ingen aptit, men det har man ju inte med hög feber.

    Däremot är jag helt säker på att biverkningarna efter sprutan kommer senare, och inte direkt efter. 7-10 dagar brukar de säga. Vi hade läkare där och inte bara vår sköterska, och det är även den information som ges på vårdsidor etc. Jag frågade särskilt om det kunde bli något direkt efter och läkaren sa nej.

    Det är inte så att er skrutt åkt på någon otrevlig maginfluensa? När vi tog ettårs-sprutan så blev vår lill-groda jättesjuk två dagar efter. Vi trodde först att det var sprutan, men det var tredagarsfebern.

Svar på tråden Hur länge feber efter vaccination?