• Susi

    Informationsgruppens 13:e tråd :-)

    Här kommer fortsättningen....

  • Svar på tråden Informationsgruppens 13:e tråd :-)
  • Susi

    Hej alla glada i värmen!!

    Nu har vi semester här hemma å ja funderar på hur ni alla har det nu på onsdag 1/7?? Vi måste ju ta å planera in en träff!! Tordsdag åker vi till stugan å blir där ett tag. Annars bara småturer som vi ska göra.
    Hur har ni alla det i sommar då???

    Hoppas ni har det bra!
    Kramar


    ღVictors mammaღ
  • leyley

    Hej hopp!

    Hoppas ni har det bra i denna härliga sommarvärme ;)
    Vi gör väl lite dagsutflykter här hemma, vi har varit till Björnparken och igår till Furuvik...

    Nu gör jag paj och sen blir det nog en tripp till Säterdalen på lite loppis!

  • Summer80

    Hej nu har jag hittat hit:)

    Här hemma är det full fart, vi har börjat jobba igen både jag och Dan:P
    Men barnen verkar trivas jätebra på dagis så det är ju skönt:)

    Hoppas att ni har det bra

  • Vinga

    Åh, hejsan

    Det visade sig att jag inte varit in här på FL på eeevigheter så jag har missat att det faktiskt fanns en tråd för oss..
    Däremot har jag tänkt att det är synd att vi inte har nån tråd längre!

    Så nu får vi försöka skriva lite tycker jag även jag.
    Och, fixa ny tråd när denna snart blir gammal.

    Det som är aktuellt hos oss är att vi nu har två dagisbarn och jag är sjukskriven.
    Nellies inskolning har gått väldigt bra och hon trivs - däremot var det jobbigt för Nora, att jag var där med Nellie och Nora fick inte vara med inne på småbarnsavd.
    Sen var det uppslitande när jag och Nellie skulle åka hem efter korta inskolningsdagar, Nora ville följa med.
    Jobbigt!
    Jag var inte beredd på att det skulle göra så ont att lämna bort båda barnen heller, jag känner mig alldeles för ensam och övergiven hemma

    Men man vänjer sig väl.
    Vad händer hos er??

  • leyley

    Hejsan!

    Jag är typ aldrig in här heller, nån gång då och då bara :(

    Vinga, Okej, skönt att hennes inskolning gick bra! Förstår att det var jobbigt för Nora och dig! Hoppas du hittar på något att göra om dagarna så det går bra hemma! Hur länge är du sjukskriven?

    Här hemma är det som vanligt, jobb och dagis om dagarna. Just nu är William i Jokkmokk med sin pappa. De flög upp igår och så flyger han ner med sin farmor på måndag så efter jobbet ska jag åka och hämta honom i Stockholm.

    Annars håller de på att utreda mig om jag har immunbrist med tanke på att jag ofta är sjuk. När jag låg inne för lunginflammation nu i sommar så tog de tester och det visade att jag hade lågt av en antikropp. Dock måste jag bli mer sjuk så VC kan ta extra prover så de i Falun får veta vilken sorts bakteri jag har. Sen ska jag göra en till gastroskopi och kolla om jag är glutenintollerant. Det går inte att ta blodprov på mig när jag har lågt av just den där antikroppen, då får man inget svar eller negativ. Så en till vidrig gastro måste jag gå igenom men ska bli skönt att få svar, är riktigt less på min mage nu och på alla dessa toabesök hela tiden ;)

    Kan vi inte äta lite middag snart igen ? :)

    Nu ska vi äta hemgjord pizza.. härligt för min myskomage men gott är det!

  • Vinga

    jag vill gärna ut o äta igen
    och gärna En&en halv igen, det var ju så gott och vill testa andra saker den här gången.

    leyley;
    hoppas de hittar vad som felas hos dig så du kan få må bättre och slippa baciller så ofta!

  • Susi

    Hejsan!!

    Jaa, länge sen ja var in här!! :( Tycker ja inte hinner nått nuför tiden å när de väl är lugnt så orkar ja ingenting

    Här är de sej likt, jobb, jobb å dagis... Men V var på semester med sin mormor å morfar torsdag till söndag nu i helgen som var å D jobbade natt så ja var hemma å gjorde ingenting förrutom att tittade på film å hade de lugnt å skönt

    Vinga: Hoppas de känns bättre för dej att lämna båda tjejerna på dagis å att du mår bättre!

    Leyley: Vore väl skönt för dej att få veta vad de är som är fel, även om de är jobbigt med undersökningar, och kanske inte så kul å få en diagnos men de är ju lättare å veta vad du ska göra för att må bra då iaf! Hoppas på de bästa!!

    Ut å äta är ja gärna med på!!! När????

  • Susi

    hejsan!
    inte mycket vi skriver här heller...

    hoppas allt är bra med er alla!!
    här knallar det på precis som vanligt, är ju alltid nått att pyssla med.

    nu ska vi ner till affärn å proviantera lite

    ha de gött!

  • leyley

    jaa, inte så mycket aktivitet här :(

    Det rullar på här som vanligt med...

    På min egen front väntar jag på gastron så jag får veta om gluten..
    På onsdag ska jag få göra ett laktosprov...
    Har även fått brev hem om mina provsvar sen jag var till Falun och nu ska jag vaccinera mig mot några bakterier där antikropparna var låga. Sen när den vaccinationen är klar samt ett blodprov för att se om det var något som hjälpte ska jag även vaccinera mig mot difteri och stelkramp där antikropparna också var låga.

    William mår bra! Han har varit lite förkyld men det var en kort historia! Men än är det väl chans att bli sjuk ;)

    Jag tycker han växer så det knakar just nu!?

    Förresten, jag har sett våran tidigare medlem i vår lilla grupp allt oftare nu. Nina och Frej!? Bor de här nu? Jag ser ofta pappan och Frej på Hemköp. Någon som vet?

  • Summer80

    Hallå!

    Ja här hemma är det full fart med jobb, dagis, trotsig 3-åring och sjövild 1-åring:) From första januari går jag upp på heltid får se hur det blir.

    Leyley: Ja jag tror att de flyttat hem Frejs familj. Jag jobbar med Frejs farmor och han har även fått en lillebror:) Måtte du få reda på vad det är som är fel:( Måste vara jättejobbigt för dig. Tack så mycket för kläderna han blev så fin i dem:)

    Vinga: Hoppas att du ändå kan njuta lite av egentiden när tjejerna är på dagis:) Snygg tatuering förresten:)

    Susi: Ja men då fick du väl en härlig helg med mycket återhämtning:)

    Vill förresten gärna följa med och äta:) Kan inte någon kolla upp några ev datum som kan tänkas passa:) Jag jobbar ju samma helger som Susi alltså jämna helger.

    Ha det bra

  • Susi

    Hello!

    Leyley: Hur går de för dej med dina prover/undersökningar?

    Kan inte annat än hålla med om att V oxå är i en riktig växarperiod!! Tur vi snart ska till Ullared så man kan fylla på i garderoben åt han!! =)

    Så Frej har fått lillebror!! Har sett dem i den lille bilen flera gånger, är ju coolt att de har den som småbarnsbil =)

    Kul sak:
    Idag har vi vart på UL å fått se V's lillebror sparka på =) Så om några månader kommer denna familj å bestå av 4 personer som alla fyller inom en månad =)

    Väldigt trist sak:
    Halva mitt jobb ska ju stängas ner å vi personal flyttas om i kommunen så ja har ingen aning om hur eller var ja kommer att jobba här framöver så ja håller ut å äta-datum lite öppet för min del....

    Ha de göttans för nu är de Idol!!

Svar på tråden Informationsgruppens 13:e tråd :-)