Inlägg från: Anonym (Mammelito) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mammelito)

Ingen semester med "bonus"barnet

Mittilvet skrev 2009-06-28 22:43:30 följande:
    Som jag skrev innan, kanske tråkigt för min sambo, men han visste att jag inte hade några barn innan vi träffades och han fattade själv det beslutet, det var ingen som tvingade honom.
    Kul twist på ett annars rätt uttjatat citat här på FL.
    I övrigt, jag har läst din andra tråd i samma ämne, och till skillnad från de som kastar skit på dig nu så FÖRSTÅR jag dig fullt ut.

Du gör helt rätt, en semester ska vara en semster, inte en pina.

(Staaaackars staaaackars barn som inte får som han vill varje sekund på dygnet)
    *ironi*
  • Anonym (Mammelito)

Anonym (¤#¤#) skrev 2009-06-29 16:36:38 följande:

Glömde tillägga att jag valde att gå pga att jag inte orkade vara en bonusmamma.. Han ville jag skulle vabba pga att han inte kunde vara hemma när barnet var sjuk å massa mer..Så aldrig mer bonusbarn..
    Fast det är egentligen inte barnets fel, utan pappans.
    Det var pappan som krävde att du skulle vabba.
    Världen är full av såna pappor, även jag råkade ut för en, med samma resultat som ditt, det tog slut.
  • Anonym (Mammelito)
    Anonym skrev 2009-07-01 11:47:01 följande:
    Jag läser bara det som står och i förrgår 29/6 kl. 12.52 skriver TS "Min sambos misstag skall aldrig ligga mig mer till last än nödvändigt och jag kommer heller inte anpåassa mig mer än nödvändigt.Barnet hälsar på sin pappa varannan vecka i mitt hus, men ungefär där går gränsen för min "anpassning"Min sambos barn är inte viktigt för mig, det är helt och hållet min sambos last att barnet finns."
    Men om det nu är så TS TYCKER, ska hon inte få tala om det då?
    Eller måste hon tvingas ljuga för att inte lynchmobben på FL ska få frispel?
  • Anonym (Mammelito)
    Anonym skrev 2009-07-05 08:01:16 följande:
    Anonym (Förvånad) skrev 2009-06-29 08:59:58 följande:
    Hjälper du till att hitta dom en bra kvinna då? Det är inte som så att det dryper av snygga singelkvinnor runt om i Sverige.
    Man ska kanske inte "Nöja sig" i såfall utan vänta tills det dyker upp någon som duger? Men det är ett rätt vanligt synsätt hos killar, att inte kunna leva själva.
  • Anonym (Mammelito)
    Ess skrev 2009-07-25 19:30:04 följande:
    Anonym (fembarnsmamma) skrev 2009-07-25 14:38:52 följande:
    Det ÄR faktiskt en enorm skillnad.
    JA!
    Som före-detta-bonusmamma kanjag tala om att skillnaden är ENORM!
  • Anonym (Mammelito)
    LindaJohansson81 skrev 2009-07-25 19:57:55 följande:
    Anonym (Mammelito) skrev 2009-07-25 19:54:44 följande:
    Och det kan man inte räkna ut i förväg?
    Möjligt!
    Men det betyder inte att det går att göra nåt åt, jag älskar mina barn mer än nån annans.
    Och du ville med ditt inlägg? Mer än att dryga dig som vanligt?!
  • Anonym (Mammelito)
    goddagens skrev 2009-07-26 13:37:10 följande:
    Jag tycker även att det är illa att hon lever med sin man och bär på en så stor lögn..... fattar inte hur man orkar leva så? Ärlighet är väldigt viktigt i förhållanden anser jag....... men alla är vi olika
    Men hon ÄR ju ärlig med vad hon känner, hon har ju sagt vad hon känner till både mannen och hela familjeliv, så jag tycker inte att hon lever i någon lögn.
Svar på tråden Ingen semester med "bonus"barnet