Inlägg från: Anonym (¤#¤#) |Visa alla inlägg
  • Anonym (¤#¤#)

Ingen semester med "bonus"barnet

Jag tycker det är bra att du har lagt din semester när inte bonus är där.. Varför utsätta barnet å dig själv för varandra när det går att förhindra??

Hur funkar det i "vardagen" då?? Visserligen så jobbar du i veckorna så ni ses kanske inte så mycket??

Jag la aldrig min lediga tid på bonusbarnet utan jag sa från början.. Dina barn ditt ansvar kunde inte min sambo vara ledig när bonus var det så fick mamman ta honom trots att det var våran vecka..
    Hemsk?? Nää det funkade så bra

• Anonym (¤#¤#)
    Anonym skrev 2009-06-29 16:31:01 följande:
    Jag skulle fundera på vad det är för man jag är ihop med om "samtidig semester" är lika med "ansvar för barnet". Klarar han inte att ta hand om barnet när du är med?Anonym (¤#¤#) skrev 2009-06-29 16:27:26 följande:
    Glömde tillägga att jag valde att gå pga att jag inte orkade vara en bonusmamma..

Han ville jag skulle vabba pga att han inte kunde vara hemma när barnet var sjuk å massa mer..
    Så aldrig mer bonusbarn..
  • Anonym (¤#¤#)
    Anonym (Mammelito) skrev 2009-06-29 16:51:05 följande:
    Anonym (¤#¤#) skrev 2009-06-29 16:36:38 följande: Fast det är egentligen inte barnets fel, utan pappans.Det var pappan som krävde att du skulle vabba.Världen är full av såna pappor, även jag råkade ut för en, med samma resultat som ditt, det tog slut.
    Håller med dig.. Inte barnets fel.. Men jag vågar inte gå in i ny relation om det finns barn med i bilden..

Karln jag har nu har inga barn
  • Anonym (¤#¤#)
    TessaS skrev 2009-06-30 09:06:45 följande:
    Jag ska sikta på att göra samma sak nästa år... mina bonusar är inte speciellt jobbiga tror jag... bara som tonåringar är mest... Med jag har inte lust att spendera min semester hemma i huset i flera veckor för att 1. killen ska umgås med kompisas och dööööör om han måste umgås med bara vuxna några dagar2. tjejen får ett sammanbrott om hon är mer än 50 meter från sin mamma under mer än 24 timmar...Har jag semester vill jag vara i stugan, bada, sola, grilla... så nästa år tar jag semester när JAG vill... och är i stugan med Theodor.Så slipper jag sitta hemma och glo och ungarna slipper se mig tjura (dessutom, om jag jobbar när mannens barn är hos oss och drar hemma hela dagarna, så slipper jag städa, laga mat och köra runt....)Win win situation!
    Helt rätt
Svar på tråden Ingen semester med "bonus"barnet