• Anonym

    köpa data på avbetalning trots betalningsanmärkning?

    hej...

    kan man köpa data på avbetalning trots betalningsanmärkning? i så fall var?
    min har totalkraschat, o behöver ha en omgående för mitt arbete..

  • Svar på tråden köpa data på avbetalning trots betalningsanmärkning?
  • Anonym

    ja så borde det vara, men inte så för mig, jag jobbar timmar men halvtid som extra då jag kompletterar detta med ett annat jobb.

  • Anonym

    SPARA!!!!! Att du ens tänker tanken att köpa på avbetalning!!

  • Anonym

    nej jag klarar int av det.......... har betalningsanmärkning för en sak som inte är mitt fel o det var utan min vetskap då jag var utomlands o litade på en nära familjemedlem att betala mina saker, som inte gjorde det i tid..

  • Anonym

    ja det är mitt ansvar men det va inte en situation där jag bara sket i det. jag hörde av om vad jag hade för räkningar, mamma sa, jag skickade pengar, mamma sa hon betalade, o eftersom jag inte va hemma så kunde jag inte kontrollera, var borta över ett år så man Litar faktikst på mamma. vilket jag inte borde.. ingen aning om va hon gjort egentligen, o pricken står för 238 kr o är betald sen länge.

    haha, ja jag tappade datan i golvet så skärmen är spräckt o hårddisken går inte runt, riktigt, kommer aldrig in i windows när jag skulle kolla med en annan skärm,

    mm jag är lyxfällan skadad jag med.. men jag tycker programmet är bra, det lär en tänka lite innan. Nu kanske inte min prick är tillräcklig för att söka dock!

  • Anonym
    Anonym skrev 2009-06-30 09:16:35 följande:
    ja det är mitt ansvar men det va inte en situation där jag bara sket i det. jag hörde av om vad jag hade för räkningar, mamma sa, jag skickade pengar, mamma sa hon betalade, o eftersom jag inte va hemma så kunde jag inte kontrollera, var borta över ett år så man Litar faktikst på mamma. vilket jag inte borde.. ingen aning om va hon gjort egentligen, o pricken står för 238 kr o är betald sen länge. haha, ja jag tappade datan i golvet så skärmen är spräckt o hårddisken går inte runt, riktigt, kommer aldrig in i windows när jag skulle kolla med en annan skärm, mm jag är lyxfällan skadad jag med.. men jag tycker programmet är bra, det lär en tänka lite innan. Nu kanske inte min prick är tillräcklig för att söka dock!
    är din dator gammal, om den är hyfsat ny och du har en allrisk/drulleförsäkring i din hemförsäkring så kan du få en ny eller i bästa fall lite pengar till att köpa en ny för via den.

    Att få köpa på avbetalning blir nog svårt om man har betalningsanmärkning, du kanske har någon du känner som kan köpa den i sitt namn åt dig.

    Är det bara enklare saker du gör med datorn så duger säkert en maskin för 4-5000 kr tills vidare, alternativet är att köpa en begagnad via tex blocket eller tradera.
  • Anonym

    jag hade tänkt att betla på 2 månader eller betala sen allt i slutet av juli.
    tror jag ska ringa upp farfar o säga som läget är att jag behöver en data, så får jag betala han för det vet han att jag gör.
    sen behöver jag inte nån värstingdata.. men någon som är lite mer än bara surf, o någon som klarear många tunga program samtidigt.

  • Anonym

    Hmm.. Så du menar för att man nån gång fått betalningsanmärkningar på ett eller annat sätt - så klarar man inte av kommande räkningar?!
    En anmärkning sitter ju kvar i 3 år efter man betalt det..


    Takex skrev 2009-06-30 08:54:26 följande:
    Spara ihop! Ta inga fler avbetalningar, du klarar ju inte av det! Pa vilket sett har den totalkraschat?
  • Anonym

    oj oj oj.. att det skulle snackas såhär för att jag inte har cash i handen nu att köpa en data, ja jag har en betalningsanmärkning som inte jag var orsaken för då jag skickade pengar o trodde det skulle betalas, o mamma tog pengarna till annat. hon ljög för mig. jag trodde henne. hon tänkte nog inte heller att man så snabbt skulle få bet anm.
    jag är 32 år nu, och jag har stabil inkomst, o det finns dom ställen man kan betala 2 månader.. jag kan betala den i slutet av månaden kontant, grejen va ju att jag behöver den NU. men jaja, jag ska nog gå o skaffa mig en data någon annanstans.

  • Anonym

    jag har pengar investerade så jag kan köpa en, jag ville bara se om det fanns möjligheten att ta på faktura eller betala på avbetalning (o jag hade tänkt betala hela beloppet nu i slutet av juli)
    ja jag har fast jobb, och jag jobbar extra, där behöver jag en dator, o jag är inte fulltidsanställd av dom så dom betalar inte det. jag har redan frågat. visst jag kan sluta jobba där extra tills jag har köpt en dator. tänkte bara att jag inte skulle behöva det.

    men tack för alla svar.

  • Anonym

    håller med dig, elektronik o bilar ska man helst inte köpa på avbet. dock förstår jag mer om man gör det med en bil, men jag har alltid, OM jag köpt på avbet betalat in på 2 månader om det är en dyr sak eller så, men köper mina bilar kontant.
    det är en skitdålig affär rent ut sagt, även gånger det är "räntefritt" så betalar du ju kanske mer för själva produkten än i en annan affär som du inte kan köpa på avbet.

Svar på tråden köpa data på avbetalning trots betalningsanmärkning?