• jahopp

Foglossning i V12???!!

Är det möjligt att få foglossning i vecka tolv redan???
    Hur känns de??

Jag har sjukt ont i svanken o höfter. Vissa dagar kan jag knappt gå.
    Jag vet inte vad som ör på tog.
    Ibland smärtar de även i bäckenet.

Någon som har något bra svar på detta????

• Svar på tråden Foglossning i V12???!!
  • Lappen

kan du fått gå till sjukgymnast...fick med tjejen i vecka 18 och har det än hon är 9½ mån nu..när jag fick det kom jag inte mig från sängen den dagen

• Josefines

Jag fick foslossning och blev sjukskriven pågrund av den redan i v 7 så japp fullt möjligt att få det tidigt.
    Min började med att jag fick förbanat ont i svanskotan sen gick det ut i höfter och ner mot inrelår.. Det du beskriver låter klart som en foglossning

• tosalisa

Ja det kan man. Med första barnet så var jag 100 proc sjukskriven från ca v 20. Det började i vecka 15. Denna grav så har jag känt det sen samma stund jag blev gravid(låter kanske överdrivet, men helt sant)blev sjukskriven v 17, men jobbar inom industri. Med mkt tunga lyft osv. Finns lite olika saker du kan prova: akupunktur, tens, sjukgymnastik, vattengympa. Det bästa är o vila o inte överbelasta. Det är fogarna i bäcknet som gör ont. Du har nervändar som pressas samman liksom. Man kan ha ont framtill på blygdbenen, bak på rumpan, ljumskarna, höfter. Runt om i stora drag. Lycka till. Det e ett rent helvete. Har legat o gråtit i soffan pga värk o att man känns skuldkänslor då jag har en 20 månaders kille o ta hand om.

• Dr Mupp

Hade foglosnsing redan i vecka 8 förra gången och den här gången fick jag problem en månad innan jag ens var gravid.

Nu är jag i vecka 14 och går på kryckor.

• Allt går fort

jag fick bälte i v 7 och hon ville sjukskriva mig redan då men då jag trodde ja skulle orka sa ja nej. ska dit imorgon igen för en sjukskrivning är i v 8. har för ont för att klara mitt jobb

• Ruggugglan

Jag är i v. 12 och har smärtor som du beskriver TS. Så jo, det är möjligt. Tyvärr..

BF 19 januari.
  • Avoria

Jag ligger just nu med två tårar rinnandes nedför vardera kind på grund av den jävla smärtan jag har utvecklat i höfterna, det gör så ont, när jag ligger, sitter och står. Och jag är bara i v14 - började få ont för 1 vecka sedan och det blir bara värre för varje dag som går, inser att denna graviditet kommer bli jobbig

• Lotta71

Finns det någon chans till att det kan bli bättre igen under graviditetens gång, lr blir det alltid bara sämre?

Jag väntar mitt fjärde barn nu, o det har blivit mer ont i fogarna vid varje graviditet. Någon som inte har blivit värre för varje barn?

• Dr Mupp
    Lotta71 skrev 2009-07-06 07:45:39 följande:
    Finns det någon chans till att det kan bli bättre igen under graviditetens gång, lr blir det alltid bara sämre? Jag väntar mitt fjärde barn nu, o det har blivit mer ont i fogarna vid varje graviditet. Någon som inte har blivit värre för varje barn?
    Det kan bli bättre om du sjuksrivs och använder hjälpmedel.
  • jahopp

Tack för all bra svar =)
    Ska ringa läkaren i morron o boka en tid o se vad dom har att säga om saken.
    Något måste göras iaf, kan inte sköta mitt jobb ordentligt.
    Vill hellst inte bli sjukskriven, skulle klättra på väggarna av att ligga hemma i ett halvår innan jag får ett litet sällskap om dagarna.
    Men visst finns de nå typ bälte eller något som man kan få som ger stöd o så??
    De lär ju vara värt att testa ändå??

Svar på tråden Foglossning i V12???!!