• Anonym (oroli­g mamma)
    Äldre 5 Jul 23:45
    5760 visningar
    3 svar
    3
    5760

    Min lilla 6 månaders bebis har hår på pungen

    Är så orolig.. För nån månad sedan när vi bytte på lillkillen som är 6 mån såg vi att han har ljusa fjun på pungen, de syns inte speciellt tydligt alls, utan vi såg dem bara för att ljuset låg precis på. Tog upp det med barnläkaren när vi var på 6 mån kontrollen. Hon såg dem inte ens först utan fick lysa med en lampa. När hon såg dem så sa hon satt det bör kollas upp och nu har de skickat remiss för blodprover. Han är glad, pigg och frisk och växer precis som han ska men är ju ändå jätteorolig att något ska vara fel... Någon som varit med om liknande?? Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Min lilla 6 månaders bebis har hår på pungen
  • Anonym
    Äldre 6 Jul 10:26
    #1
    Anonym (orolig mamma) skrev 2009-07-05 23:45:14 följande:
    Är så orolig.. För nån månad sedan när vi bytte på lillkillen som är 6 mån såg vi att han har ljusa fjun på pungen, de syns inte speciellt tydligt alls, utan vi såg dem bara för att ljuset låg precis på. Tog upp det med barnläkaren när vi var på 6 mån kontrollen. Hon såg dem inte ens först utan fick lysa med en lampa. När hon såg dem så sa hon satt det bör kollas upp och nu har de skickat remiss för blodprover. Han är glad, pigg och frisk och växer precis som han ska men är ju ändå jätteorolig att något ska vara fel... Någon som varit med om liknande?? Tacksam för svar!
    Min moster har det exakt likadant med sin 7-månaders. Dom har varit och tagit prover, men inte fått svar ännu. Men antagligen är det nån form av hormonrubbning... Det ska i vilket fall som helst inte vara något farligt...

    Lycka till!
  • Anonym (oroli­g mamma) Trådstartaren
    Äldre 6 Jul 22:52
    #2

    Skönt att höra att det inte ska vara något farligt. Imorgon är det provtagning, sen tar väl provsvaren någon vecka.. Fy kommer vara jobbigt att vänta på.. Hoppas verkligen att det inte är något farligt och att det inte är något som behöver åtgärdas med mediciner eller så. Tack för ditt svar!!

    Någon annan med erfarenhet?

  • Wed 2 Jun 2021 14:02
    #3

    En gammal tråd som jag puffar upp.

    Jag har upptäckt att min dotter som är 4 månader har fjun på dom yttre blygdläpparna. Väldigt lite och syns knappt.

    Någon som vet om detta är vanligt?

Svar på tråden Min lilla 6 månaders bebis har hår på pungen