Inlägg från: Ord blind |Visa alla inlägg
  • Ord blind

Hjälp, min 16-åriga dotter kär i 25-årig man!

Själv hade jag inte kille som var 25 men 21 när jag var 16. Hade en "kille" efter mig när jag var 14 som var 28, då backade jag, tyckte det var otäckt, kändes fel. Tycker inte det är så mycket att oroa sig för om hon inte reagerar själv. Det kanske är en protest vilken blir värre om ni går på för hårt. Med största sannorlikhet tröttnar hon snart. Hur killen tänker är dock en annan fråga... Ärligt talat verkar han ju vara en tomte om han är på samma utvecklingsnivå som din dotter. Men det är ju inget olagligt med det, det är lov att vara sen.

• Ord blind
    lövet2 skrev 2009-07-07 10:20:29 följande:
    När jag var 14 år förälskade jag mig i en kille på 21. Vi blev ihop, och så här i efterhand kan jag ju tycka att mina föräldrar faktiskt tog det på ett väldigt bra sätt! De bjöd hem min kille på middag, han involverades i födelsedagskalas osv. Aldrig ett ont ord om ålderskillnaden, utom när det var vissa saker killen skulle göra, som jag inte fick följa med på. Han jobbade och hade körkort, och jag gick i högstadiet fortfarande ...Hur som helst, så var min kille mogen för att förlova sig, flytta ihop och börja tänka på barn, och det var inte jag. Därför backade jag så småningom, för jag ville ju festa, ha kul och vara tonåring! Vi hade ett förhållande till och från, men det var först när jag var 18 som jag började komma i kapp honom riktigt.Och nuförtiden är vi gifta och har 7 barn ...
    Oj! Va kul att det blev ett så oväntat slut! :)
Svar på tråden Hjälp, min 16-åriga dotter kär i 25-årig man!