• Zobla
    Äldre 7 Jul 22:03
    23658 visningar
    20 svar
    20
    23658

    Blödning efter missfall

    Jag fick missfall på midsommarafton och har varit på en efterkontroll då konstaterades att det fanns lite kvar i livmodern (inget foster) men läkaren trodde att allt skulle komma ut då det låg så nära livmodertappen Nu är det så att jag fortfarande blöder men dock mycket lite ungefär var annan dag (klarar mig med trosskydd). Fostret hade dött i v. 7+3 medan jag hade trodde att jag var i v. 11 så det tog ett tag innan det drog igång. Nu till min fråga, ni som tidigare har fått missfall eller känner någon som har fått missfall, hur länge efter blödde ni och bör jag uppsöka en läkare?

  • Svar på tråden Blödning efter missfall
  • Mistys Daisy
    Äldre 7 Jul 22:08
    #1

    Hej!
    Jag var i samma situation som dig..på midsommar.

    Borde du inte kolla en gång till, jag menar om han bara trodde det skulle komma ut..

  • Zobla
    Äldre 7 Jul 22:10
    #2

    Tack för ditt svar, har du slutat blöda helt och fått tillbaka din menscykel?

  • Mistys Daisy
    Äldre 7 Jul 22:13
    #3

    Jag trodde jag hade slutat, men på efterkontrollen visade det sig vara mycker kvar som typ fastnat, kroppen hade slutat stöta ut..
    Så igår var jag på skrapning, så nu blöder jag lite efter det..

  • Zobla
    Äldre 7 Jul 22:16
    #4

    Det var ju trist. Hoppas att skrapningen gick bra och att du inte har allt för ont. Vilken fin hund du har som presentationsbild, vad är det för ras?

  • Mistys Daisy
    Äldre 7 Jul 22:18
    #5
    Zobla skrev 2009-07-07 22:16:32 följande:
    Det var ju trist. Hoppas att skrapningen gick bra och att du inte har allt för ont. Vilken fin hund du har som presentationsbild, vad är det för ras?
    Inte ont alls....igår kändes det som lite mensvärk men hade fått massa värktabletter oxå.

    Tack...hon är en blandis mellan Collie och Tervurens. 2 år!
  • Zobla
    Äldre 7 Jul 22:28
    #6

    Sa läkarna hur lång tid det kunde ta för dig att bli återställd?

  • Mistys Daisy
    Äldre 7 Jul 22:32
    #7
    Zobla skrev 2009-07-07 22:28:41 följande:
    Sa läkarna hur lång tid det kunde ta för dig att bli återställd?
    Sekunderna innan jag sövdes sa min läkare att kroppen är igång och vi kunde köra på om vi kände oss redo!
    Blev så osäker på om kjag drömmde det där så jag fick fråge efteråt, och det stämde!
  • Zobla
    Äldre 7 Jul 22:33
    #8

    Det var ju roligt att höra. Lycka till

  • Mistys Daisy
    Äldre 7 Jul 22:33
    #9

    vad har du för vovve?

  • Zobla
    Äldre 7 Jul 22:35
    #10

    Det är också en blandras. Samojed och bordercollie en riktig solstråle i allt det trista

  • Mistys Daisy
    Äldre 7 Jul 22:36
    #11
    Zobla skrev 2009-07-07 22:35:28 följande:
    Det är också en blandras. Samojed och bordercollie en riktig solstråle i allt det trista
    Utan min vovve hade jag deppat ihop inomhus....
  • Emelie­slängt­an
    Äldre 7 Jul 22:48
    #12

    Jag blödde i lite mer än en månad efter missfallet. Gick och tog blodprover 1 gång i veckan för att kolla så hcgt sjönk. tog nog två, tre månader innan jag var helt återställd med menscykel och så.

  • Zobla
    Äldre 7 Jul 22:48
    #13

    Jo det är tur att man har någon som drar igång en och vill gå ut. Någon som är full av liv och alltid viftar på svansen fastän man känner sig och ser ut som....

  • Zobla
    Äldre 7 Jul 22:51
    #14

    Tack Emelieslängtan för ditt svar. Hoppas att allt har ordnat upp sig för er och att det snart hörs barnskrik i ert krypin.

  • Zobla
    Äldre 7 Jul 22:54
    #15
    Emelieslängtan skrev 2009-07-07 22:48:19 följande:
    Jag blödde i lite mer än en månad efter missfallet. Gick och tog blodprover 1 gång i veckan för att kolla så hcgt sjönk. tog nog två, tre månader innan jag var helt återställd med menscykel och så.
    Vad var du i för vecka när du fick missfall?
  • Annalo­o
    Äldre 7 Jul 23:03
    #16

    Hej, vet inte om det egentligen är till någon hjälp mer än att visa hur olika det kan vara...

    Med första missfallet (v5+0) blödde jag i två dagar, enbart klumpar, sen var det klart. Mensen kom ca 5 veckor senare men det tog ett par månader innan äl kom igång.
    Med andra missfallet började jag småblöda v5+0 och fortsatte blöda OCH utveckla fler grav.symtom i 10 dagar innan jag gick till akuten. Där konstaterades att det förmodligen var mf, mende var inte helt säkra. På återbesök en vecka senare konstaterades en ofostrig graviditet (dvs livmodern växte glatt vidare men det fanns inget foster) och jag skrapades dagen efter för att utesluta X. Jag blödde i ca 12 timmar efter skrapningen. Äl kom igång två veckor efter skrapningen, och förutom en brutal mensvärk de två första gångerna efter så var allt som vanligt.

    En kompis fick mf i v7 och blödde i 6 veckor.

    Jag beklagar ditt missfall


    ♥ Kasper 18/7-08 ♥
  • Zobla
    Äldre 7 Jul 23:08
    #17

    Tack Annaloo för ditt svar. Jag tror jag ska ringa sjukhuset i morgon för att vara på den säkra sidan.

  • Emelie­slängt­an
    Äldre 12 Jul 22:17
    #18
    Zobla skrev 2009-07-07 22:54:45 följande:
    Vad var du i för vecka när du fick missfall?
    Jag är inte helt säker men någonstans mellan vecka 5 och 7, min mens kommer och går lite som den vill.
  • Fröken Freda
    Äldre 6 Aug 00:05
    #19

    Först och främst beklagar jag ditt ma.
    Jag fick ma i vecka 14, fostret dog i v 9. Jag blödde i 1½ vecka efter att jag blivit igångsatt (blev igångsatt med cytotec eftersom kroppen vägrade stöta ut fostret själv) Sen har jag haft färgade flytningar (kan det vara det du haft?) i ungefär 2½ månad efterår men nu har de upphört. Man kan ha såna spottings/flytningar ganska länge efteråt utan att det behöver vara något fel.


  • Äldre 14 Aug 08:30
    #20

    Hej alla. BM upptäckte ett MA i v13 vid UL 27/6-13:'(. Fick tid t gyn redan den 28/6. Då bekräftades att barnet troligen dött ca 4 veckor tidigare. Jag fick en tablett där o ett gäng med mig hem. Jobbade följande dag. Den 30/6 tog jag resten av tabletterna o krabaten kom ut. Sedan dess har jag blött. Varit inlagd med en störtblödning mitt i allt oxå! Är inne på min 46'te blodiga dag idag . När ska kroppens cykler komma igång så att vi kan prova att bli gravida igen?????*orolig,längtar*

Svar på tråden Blödning efter missfall