Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tjollabolla skrev 2009-07-25 12:16:40 följande:
    Åh tack  Jag vill se skattbilder!!! *kräver*
    Hur funkar det med hängselbyxor när Milo går på toa? Nu har ju vår dotter som är jämngammal med din son blivit torr och går på toa själv och hängselbyxor skulle inte funka alls då de skulle bada i pottan alt hon skulle inte få av dem i tid.
  • Stargirl
    Tjollabolla skrev 2009-07-25 12:25:00 följande:
    Milo går ju inte på toa. Eller jo, det gör han, men han har ju fortfarande blöja. Han vägrar vara utan den just nu Annars blir det nog jobbigt med hängslebyxor när dom själva ska gå på toaletten...
    Aaaah, men var beredd på att inte använda hängselbyxor eller heldressar då han slutar med blöjan. Så tänk på det om du hamstrar stora storkelar till framtiden bara som ett tips.
  • Stargirl
    Tjollabolla skrev 2009-07-25 12:29:30 följande:
    Jo jag vet det. Fast dessa går ju inte att stå emot
    De var verkligen fina. Men så man inte står där med en massa kläder som inte funkar i vardagen är jättetrist.
  • Stargirl
    FlowerPowerMama skrev 2009-07-25 12:47:56 följande:
    Min tjej på snart 4 år har två par hängselbyxor och det funkar kanon även fast hon är torr och allt sånt.Hon får upp byxorna själv men ber även om hjälp ibland, beror väl på situationen. Hon har aldrig haft en olycka pga hängslena.
    Mmm, fast skillnad på 4 åring och en 2 åring. Våra söner fick sluta med heldressar och hängselbyxor i ung 1,5 år just pga att underlätta då hängselbyxor kan vara svåra att ta av samt att de hängde ofta i toan/potta. Men det är väl olika det där.
  • Stargirl
    Rååsa Smurfen skrev 2009-07-25 13:30:31 följande:
    fast heldressarna är sköna som pyjamas på hösten /vintern  kommer saknar dem när Tara växer i från dem  de funkar jätte bra trots att hon är blöj fri :)
    Jag tycker det är superjobigt att knäppa i grenen nu när man inte byter blöja så köper aldrig sånna längre. Hon har nattlinnen alt tvådelade pyjamisar. Sen är det svårt för henne att gå på toa med en heldress. Hon får inte upp knapparna själv.
  • Stargirl
    JuliaochNelly skrev 2009-07-25 19:12:05 följande:
    Föresten vad har ni till hösten på era som går på dagis? Nelly ska ju börja i höst och jag funderar på p.o.p s skaljacka & överdragsbyxor och en lurv det kan väl bli bra?
    Om det är en liten så skulle jag ha följande.

byxa + skaljacka
    höstoverall
    lurv/fleece
    vinteroverall

Jag tycker en höstoverall är oslagbart men man behöver oxå en jacka + byxa oxå.
  • Stargirl
    JuliaochNelly skrev 2009-07-25 19:19:22 följande:
    Tack då blir det nog bra med p.o.p skalkläderna. Får kanske bli en skaloverall med till lilleman. Idag hade gubben och jag en låååång disskution han tycker det räcker med en overall var till ungarna medans jag tycker dom behöver overall + jacka&termobyxor. Vad har ni ? Aaa jag tyckte det så dyster inte alls fin  och så såg jag bebis overallen holden eller vad sjutton den heter  ser verkligen ut som om man doppat den i olja *ryser*
    Jag hade förra vintern til dottern som fyllde  år i feb.

1 Reima overall (grå/rosa)
    1 Molo regnbågsoverall
    1 byxa + jacka Miniature
    1 POP overall som passade från året innan.
    1 ticket to heaven overall (ärvd av en kompis dotter)

till hösten

1 tunn höst overall från Ver de terre
    1 skaljacka + skalbyxa från POP

+ regnkläder.

Sonen på 5 år hade.

1 brun/marin overall från POP (ärvd från en kompis)
    1 Molo overall i färggen petrol (ärvd efter storebror)
    1 blå/turkos overall från pop

till hösten/våren
    1 svart Reima jacka + byxor
    1 skaljacka från POP i blått

+ regnkläder

Men jag är ju rätt galen o andra sidan.
  • Stargirl

Gud vad tråkigt det är att köpa kläder till en pojke i stl 140 *bläääk* kan ju lika gärna beställa allt från HM katalogen. Tur att andra sonen fortfarande har 122-128

• Stargirl
    snigelina skrev 2009-07-26 09:10:27 följande:
    Vill han inte ha molo?
    Nej...han är 8 år Han vill ha munkjackor och fotbollströjor etc. Inte all over print med stjärnor eller motorcyklar
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14