Inlägg från: Rååsa Smurfen |Visa alla inlägg
  • Rååsa Smurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

solouniko skrev 2009-09-28 09:20:21 följande:
    Godmorgon! Hujja, här är det 6 grader idag. Brrr! Dags för lurvoverall med andra ord
    här är det ruggigt och och regn så det blev gummi kläder med flecce fodring 
    perfekta höst kläder tycker jag ,vi hade de förra året okså
  • Rååsa Smurfen
    lillronya skrev 2009-09-28 09:31:39 följande:
    Här ösregnar det och blåser.Fick tvinga på regnjackor på barnen idag. Taskiga mamman...
    ungefär som här då ,vi har regnkläderna på dagis om det behövs ,men de gummikläderna funkar bra även i lite regn
  • Rååsa Smurfen
    JuliaochNelly skrev 2009-09-28 09:31:40 följande:
    Uaah jag måste ha drabbats av ytterkläder sjukan  Det flyttar bara in fler och fler och jag letar fler overaller
    som jag då vet inte hur mycket höst och vinter kläder jag har ens ,vågar inte räknar dem och mer kommer det här okså ..
    Hur många har du ? både höst /vinter  inklusive lurvar ?
  • Rååsa Smurfen
    lillronya skrev 2009-09-28 09:42:15 följande:
    Gummikläder är toppen tycker jag! Fast i år har vi inga.Skolbarn tycker visst att de är för stora för regnkläder.
    ja det vet jag med timmy han gillar inte regn kläder alls  men Tara älskar dem då hon vet att då är dex dags för att hoppa i vatten pölar
  • Rååsa Smurfen
    lillronya skrev 2009-09-28 09:47:23 följande:
    KOnstigt... Undrar när det där ändras? Från att älska sina regnklder till att hata de?
    Det är när de känner sig för stora för att hoppa i vatten pölarna
    Timmy vill sällan går ut i regnet för att leka ,men Tara vill alltid går ur om hon ser att det regna just för att hoppar i vatten pölarna och att gunga ,Tara älskar att gunga i regnet {#lang_emotions_surprised}
  • Rååsa Smurfen
    JuliaochNelly skrev 2009-09-28 10:39:25 följande:
    hmm Viggo har 1 vantfleece overall, en lurv overall, 2 lurvar, 1 par lurvbrallor, i holdern overall, 1 orange overall, p.o.p skaljacka & skalbyxor. 5 väpnar luvor & några vanliga mössor.Nelly har 4 lurvar ( och förhoppningvis 2 småfolks lurvar på väg hem snart) skaljacka & skalbyxor från p.o.p, 1 hallonoverall, 1 regnbågsoverall, 3 par fleece byxor & 7 väpnarluvor och några vanliga mössor..Ja det var nog allt det  så visst får det plats lite till
    härlig samling  ni hade  barnen lär inte frysa
    ska försöka  räkna upp Taras nu då
    1 st gummi jacka med fleece  och ett par byxor till den  hm
    5 st lurvar , 2 st vantflecce, 1 st idat flecce jacka ,1 st hm jacka med tilhörande  fleece jacka , 1 st katvig med flecce kappa , 1 st röd termobyxa hm, 1 st molo kofta/jacka
    1 st Nova star vinter jacka,1 st molo holden jacka .
    och 6 st kappor + 2 st kappor på väg hem
    2 st overaller molo och hummel och 1 st hummel termobyxa
    2 st molo vinter jackor
    och jag känner själv att det är för mycket har så svårt att sälja ytter kläder ska se om jag lyckas få´bort 2 st kappor ,och mycket av det är kläder från förra året som passar ännu
  • Rååsa Smurfen

och 1 st kikikid flecce overal som jag missade ,och jag argumnent mot alla plagg varför jag inte kan sälja dem ocjh istället gräver jag i byrå lådan för att hittta nåt som är enklare att skiljas i från typ bodysuits slutar med att jag inte har några vanliga kläder alls ,bara ytterkläder

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14