Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Raihana skrev 2009-07-13 10:38:04 följande:
    Gomorron i tråden!!! Mina älsklingar kom och ringde på dörren kl. 8!! Och som överraksning var dom klädda i helt nya Molosar! Julia: Låter underbart med semester!! Fru Humla: Härligt att ni hade en fin dag!!! Grattis!
    Morrn morrn!

Var har dina kids varit? Najs med massa fina molosar!
  • Duntoffla
    Mosen08 skrev 2009-07-13 10:38:26 följande:
    Det var underbart jättemysigt att vara fru, dock känns det inte så speciellt annorlunda
    Haha...nej, det gör kanske inte det. Som att man inte känner ngn skillnad när man fyllt år

Funderar på om man ska dra sig utåt solen strax. Hade en plan på stranden men vet inte om jag pallar att åka dit själv med Noel. Får nog bli i morgon när jag får sällskap av en kompis plus barn istället
  • Duntoffla
    Zvartaliljan skrev 2009-07-13 10:42:33 följande:
    Hej hej. kikar in från lekterapin. Maia leker för fullt. Inget har kommit ut än trots vattenlavemang...hon ska få olja igen ikväll och vatten igen imorgon o det verkar som vi blir kvar hela veckan med samma procedur. Hon äter ju ingenting heller...lever på isglass. Läkaren som kom idag var iaf supertrevlig och vill kolla upp detta noga så de ska kolla gluten nu också även om han inte tror att det är det. men han vill kolla alla möjligheter. Så de ska gå in och ta prover från tarmen...ännu en hemsk upplevelse för Maia men det måste göras... De ska även kolla sköldkörteln om det är så att den producerar för lite nu, när hon var liten producerade den ju för mycket men nu är det 2 år sen de kollade den. Ja det känns iaf som de tar oss på allvar och alla är jättetrevliga. Humla - Grattis till giftermålet
    Stackars Maia!

vad skönt med en bra läkare som verkar ta det på allvar och som vill göra tester. Även om det inte är så kul för Maia Hoppas verkligen att ni får veta orsaken snart.
    *kramar*

Nu sliter Noel i mig så nu är det dags att gå ut på tomten innan han river hela huset.
    Hoppas på ett fint paket från Baboon idag.

Cu later
  • Duntoffla
    Raihana skrev 2009-07-13 10:46:09 följande:
    Killen hade den långärmade ducati tröjan med däck ärmar, plus att han hade fått ett linne med motorcyklar på. Tjejen hade rosspace knapptröja och leggings. Sen fick Mini en hel påse Molosar Det var våran sommarpresent i år till min glädje Vi brukar alltid få en sommar present nämligen, så då tyckte dom att detta passade i år! Lööööööv mina föräldrar!! Inte bara för kläderna såklart!
    Åh vilka fina kläder! Och snälla föräldrar
  • Duntoffla
    Raihana skrev 2009-07-13 10:46:46 följande:
    Dom har varit i Köpenhamn med mina föräldrar över helgen.
    Vad mysigt för dem. Och kul att dina föräldrar valde så fina kläder åt dem.
  • Duntoffla
    annie dark skrev 2009-07-13 13:42:20 följande:
    Min tjej börjar på dagis i augusti och tänkte kolla hur ni gör med kläderna. De ska ju vara märkta men antar att det senare drar ner prisetpå T om plagget är märkt eller? Finns det inte några namnlappar som man kan fästa och sedan ta bort?
    Vi har lappar som man syr fast. Har vita med lila text köpta här

www.namnband.se/
  • Duntoffla
    saturnina skrev 2009-07-13 13:50:11 följande:
    Oj, det måste varit citymail som kom förut, för nu fick jag ett paket. Inte från LLM som väntat, utan Rosa & Riddaren, oj vad de var snabba.
    Åh, hoppas det är så här också. Kikade i brevlådan men bara reklam. Hoppas att "vanliga" posten kommer med paket från Baboon idag

Vad fick du för fint?
  • Duntoffla
    Flock skrev 2009-07-13 13:33:09 följande:
    Då måste jag pröva och se om min gullunge tycker om smurfar! Jag fick aldrig några smurfar själv som liten.., men nu kan jag ju köpa!
    Din stackare Jag älskade mina smurfar och har en del kvar.

Inser att jag nu spammar tråden igen. Bäst att gå ut och sola lite medan Noel sover middag. Han är en riktig citron idag
  • Duntoffla
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-13 14:00:39 följande:
    Detta e min stora fasa inför Ts dagis start.. Ska liksom ALLT märkas? Varenda lite body?  Syr du fast en sån i precis allt!? Hjälp alltså...
    Jag och sambon satt en kväll och betade av alla plagg. Sen har jag slarvat lite med de nyinköpta men till Noels nya dagis ska allt märkas igen. Vi syr bara fast lappen på varje kortsida. Då är det enkelt att sprätta upp och återanvända när man vill sälja på T.

Vi har inte märkt stumpor men alla tröjor och byxor samt ytterkläder. Stövlarna har jag skrivit med märkningspenna i.

Fick låna en Dymo som man hade särskilda band att styka fast med först men den var helt värdelös så det fick bli hederliga som man syr i. Man använder ju samma kläder om och om igen där. En del plagg hamnar inte ens på dagis

Ut var det ja. *svårt att slita sig*
  • Duntoffla
    nikki2006 skrev 2009-07-13 18:14:40 följande:
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-13 17:52:27 följande: Är köket redan färdigt. Hur ser det ut??? Nyfiken
    Åh heeej! Det var inte igår. Kikar bara in en kortis men var tvungen att skriva då jag såg att du var här. Ska strax natta Noel.
    Synd att du inte mår bra och känner dig ledsen. Hoppas att du mår bättre snart *kram*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14