• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • MejaKiZnic
    MammatillO skrev 2009-08-12 15:57:46 följande:
    Tror du 80 i regnbågen passar en 1 år & 7 mån gammal kille ? han kan ju fortf ha 80 i vissa märken
    Nja hade jag varit du skulel jag nog satsat på 86 men sen har min flicka själv 86 i vissa kläder så vem vet man kan prova

Helt fel tråd men ingen som vet om POP:s overall är tunnare? Dottern har inte lärt sig gå än så det hade varit bra med en lite tunnare men ändå varm overall för dagiset.
  • Busbellan
    MejaKiZnic skrev 2009-08-12 16:07:31 följande:
    Nja hade jag varit du skulel jag nog satsat på 86 men sen har min flicka själv 86 i vissa kläder så vem vet man kan provaHelt fel tråd men ingen som vet om POP:s overall är tunnare? Dottern har inte lärt sig gå än så det hade varit bra med en lite tunnare men ändå varm overall för dagiset.
    Jämför du med molos eller? Hänger inte riktigt med här
    Jag tycker nog molos overall och pops skidoverall är ungefär lika tjocka
    Mamma till Nora, August och Ella
  • mortillsju
    MejaKiZnic skrev 2009-08-12 16:07:31 följande:
    Nja hade jag varit du skulel jag nog satsat på 86 men sen har min flicka själv 86 i vissa kläder så vem vet man kan prova Helt fel tråd men ingen som vet om POP:s overall är tunnare? Dottern har inte lärt sig gå än så det hade varit bra med en lite tunnare men ändå varm overall för dagiset.
    Nej, pops är inte tunnare. Utan samma ungefär. Vill du ha nåt tunnare så får du nog köpa en skaloverall och förstärka den underifrån med värmande fleece mm.
  • Stormis
    1 och 1 är 3 skrev 2009-08-12 16:00:51 följande:
    Sååå fin bubblan blev i lurven!! Härlig färg!!Stormis och smultron tar de lugnt med shoppingen ikväll nu va!?
    Ingen fara. Jag är faktiskt inte speciellt överväldigad {#lang_emotions_undecided}. Så förhoppningvis komemr det finare komplementnyheter sen . Men det kanske blir finare när man ser dem live?
    Smultronhjärta skrev 2009-08-12 16:03:42 följande:
    Samma stl som jag väntar hem till Max då- borde bli jättebra även här He he..nej jag väntar snällt hem maken först..Jag och Max har precis provat meandi kläder nya direkt från påsen(!) bara för att se vilken storlek som ska införskaffas..Åh vad man behöver köpa fler kläder då....*not*
    *asg* och inte förvänad
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • mortillsju
    Busbellan skrev 2009-08-12 16:09:07 följande:
    Jämför du med molos eller? Hänger inte riktigt med här Jag tycker nog molos overall och pops skidoverall är ungefär lika tjocka
    Hur kunde jag glömma...*sorry* bästa läragåoverallen är REIMA. Bäst ever, smidigast. Och lagom varm och vattentät, andas och allt det där samt har en värmedyna i rumpan till de små som oftast hamnar på ändan.
  • MejaKiZnic
    mortillsju skrev 2009-08-12 16:09:41 följande:
    Nej, pops är inte tunnare. Utan samma ungefär. Vill du ha nåt tunnare så får du nog köpa en skaloverall och förstärka den underifrån med värmande fleece mm.
    Ähh då behåller jag en Molo till dagis
  • MejaKiZnic
    mortillsju skrev 2009-08-12 16:10:50 följande:
    Hur kunde jag glömma...*sorry* bästa läragåoverallen är REIMA. Bäst ever, smidigast. Och lagom varm och vattentät, andas och allt det där samt har en värmedyna i rumpan till de små som oftast hamnar på ändan.
    Får kollas tack!
  • Smultronhjärta
    RååSa BuBBlan skrev 2009-08-12 16:03:59 följande:
    Glömde ju Hon e 91 cm lång..
    Tack Jag vet ju att hon är liite längre än Max så de går nog under samma storlek..Jag blev lite osäker när Ängeln köpte stl 98 till L(tror jag)...
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lillasyster i magen ♥ღ¸.?°¯)★
  • MammatillO

Han har 80 och lite till växtmån i Louielouis fleece overall och en lassietec overall i 80 som är stoooor.

1 och 1 är 3 skrev 2009-08-12 16:00:51 följande:

Sååå fin bubblan blev i lurven!! Härlig färg!!Stormis och smultron tar de lugnt med shoppingen ikväll nu va!?
  • JsN

MejaKiznic, vi hade skalställ från Nanook till vår lille. Lätt, smidigt och full rörelsefrihet även för små pyttingar. Dagis var imponerade över hur oklumpig hen blev med ytterköäderna på. Fördelen är att man slipper galonisar och väljer själv underlager efter väder. Nackdelen är att det är fler plagg att klä på. Enligt kompisar som haft det till barn som ännu inte gått så klarar de att nötas på sittande och krypande för mer än ett barn.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14