Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

MammatillO skrev 2009-08-08 16:06:58 följande:
    Velar fram och tillbaka om jag ska köpa eller inte ..
    förra årets el ny? Storlekålder? Praktiskt för de små, vet ej hur praktiska de är när de geggar mkt ute o det regnar, har en i stlk 86 men den känns inte slitvänlig så den används inte.

Har precis beställt vårgammalt Molo, insåg att Adrian-i-magen inte har fått dalmatiner, cuba cars och de röda bubblorna i de minsta storlekarna, det är ju ett måste!

Betalade nyss en räkning till BoR för en massa molo höstnytt jag beställt, ska lägga in bilder när det kommer.

dax att mysa med maken!
    stolt mamma till Damien (070913) och en bebbe på G (BF 11 nov)
  • Damien och Adrian

Hej tjejer, ser skvallret!

Jag ska köpa massor med pojkkläder på rean i höst, har köpt alldeles för mkt redan men det finns ju så mkt till pojk. Och är vårens lika fina som de brukar vara, så får man allt sälja på T snart... *lat* Jag har två papperskassar med kläder som jag borde få ut, men man ska ju orka o hinna plåta med. Funderar på om jag kan få min man att plåta, min mage gillar inte golvhöjd längre...

stolt mamma till Damien (070913) och en till kille, Adrian, på G (BF 11 nov)
  • Damien och Adrian

Hej!

Upptäckte att jag hade kvar min nya ärtgröna moloverall stlk 80 som jag trodde jag sålt förra vintern. Har även en helt ny svart moloholden som ska ut på T, det var en överraksningarnas helg, jag hade helt glömt dessa!

Frågan är: om en bebispojk föds med normalvikt i nov nu - ska bebisen ha ärtgrön stlk 80 el gröna från förra säsongen och ärvd av brodern stlk 86? 

• Damien och Adrian
    Milliz skrev 2009-08-09 14:22:27 följande:
    Var det nu i vinter du tänkte ha den i stl 80? Min Ella är 10 mån och har regnbågsoverallen från förra året i stl 80 och den är stor. Men den ärtgröna är jättefin tycker jag Så jag röstar på den!
    nästa vinter, bebis kommer ut ur magen i nov. Damien är född i september och hade stlk 86 under vintern nu, den började t.o.m bli för liten.

Ärtgrön är kanonfin, men jag tycker att en blek unge bär upp sådan grön dåligt... antar at den ger en del på T så den får nog åka dit... *funderar*
  • Damien och Adrian
    solouniko skrev 2009-08-09 16:08:15 följande:
    Jag lääängtar också. HOPPAS den kommer på måndag
    ja läääängtar!!
  • Damien och Adrian
    oculus skrev 2009-08-10 14:39:06 följande:
    ahaa, så den är kanske inte så bred då i större storlekar som det ser ut på bilden? Det verkar ju vara en liten storlek på bilden (korta ben)?svårt val det blir! Kan ju inte köpa två, då han redan har en overall sedan förra året (en jättestor idaT som inte passar hans kroppsform så bra).
    jag hade valt Molo, är tokig i Molo! Sååå snygga och varma och slitstarka. Har fått bra recensioner i test också.
  • Damien och Adrian
    MyPreciousLove skrev 2009-08-10 14:39:08 följande:
    Jag har sådan besluts ångest för det är halva priset men jag vill juh inte köpa en å sen inte kan använda den för att den blir för liten Men min förts vägde 3020 å min bm tror att den inte kommer väga över 4kg iaf så då kanske den blir bra till vintern vad tror du??
    jag tror inte 62 räcker hela vintern. Men du bör nog börja där för det är inte kul med för stor heller.... jag har köpt en i stlk 60 och ska ha en i stlk 68 också och mitt barn föds i nov. vintern är lång...

jag födde en son i september -07 på 3250 gr och han hade 68 i overall i feb.
  • Damien och Adrian

usch ja jag väntar också massa paket, ett stort från BoR.

Den som väntar på något gott...

• Damien och Adrian
    Stormis skrev 2009-08-11 09:47:01 följande:
    MIn dotter är ca 82 cm tror jag och jag har köpt 86 i softshellen till henne. Fanns att växa i i stl 80 också, men jag ville inte chansa. Dock tror jag att denna 86 kommer att räcka hela våren med. Kanske till och med inte vara urväxt (långsamväxare).Här har hon dock inga kläder/blöjer under :Långa i benen och gott om plats i grenen.PS Hon beräknas också vara 86 i jan. Jag hade tagit 86 också om jag var du.
    pratar vi softshell eller vinteroverall? Inte hängt med från början...

min grabb är ca 80 cm men jag upplevde att förraårets Molovinteroverall i stlk 86 börjades växas ur redan i våras. Han har nu fått stlk 92, återigen från förra årets kollektion. De kanske diffar i stlk som de tidigare gjort från år till år.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14