Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Magda78 skrev 2009-09-24 20:18:10 följande:
    Ja, barn är ju helt klart olika och har olika behov... i Tjollas fall skulle jag nog faktiskt överväga att ta hem honom trots att han redan börjat. Dels pga att han trivs "sådär" och sedan pga de riktigt dåliga tiderna (som man iof sig har rätt att påverka/diskutera med personalen men det vet du ju så klart eftersom du jobbar inom förskolan) Och ja, visst lär de sig samspelet med andra barn på ÖF förutsatt att det då är/blir en kontinuitet att gå dit, typ två gånger i veckan
    håller med dig helt
    Tjollabolla skrev 2009-09-24 20:17:21 följande:
    Ja jag är bara såå rädd att inte få plats här igen. Det är svårt att få plats och förskolan är så jädrans bra! Annars får vi köra minst en mil och lämna och jag vet inte ens var jag kommer jobba. Jag hoppas väl mest på att det blir allmän förskola för 3åringar, då hade vi tagit det och sluppit betala, så hade han fått vara där 1-2 ggr i veckan för att behålla platsen...
    jaa jag förstår dig helt!! hmm det är svårt. det är ju dyrt.. men jag hade nog tagit risken
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina

katvig..

vår 08 kom väl hmm
    turkos/orange gul/gul, rosa/vit svart/vit

höst 08 kom brun/brun turkos/grön gammelrosa/orange och ljusblå/röd o cerise/cremevit

sen kom high winter med röd/rosa och petrol/mörkgrön

Eller

• Buttelina
    Stormis skrev 2009-09-24 22:28:51 följande:
    Det är dem jag menar också... Vilka är det du inte gillar? Är förresten säker nu på att det kom nåt rosa/rött samtidigt som de grönblå. Minns att Smilla köpte den boilersuiten till S och att hon tyckte att hon såg ut som en liten clown . Tror det. De fanns på salgen i våras iaf.
    high winter 08 var röd/rosa och denna

http://www.tradera.com/Randig-troja-fran-Katvig-ny-med-lapp--auktion_98751624
  • Buttelina
    Stormis skrev 2009-09-24 22:34:18 följande:
    Aha, de hade jag helt förträngt . Men så länge det är 08-kollektion så borde de ju vara med oavsett? Förutom kasnke det somrigaste som kanske kommer i vår?
    ja allt 08 borde ju vara med
  • Buttelina
    Smultronhjärta skrev 2009-09-24 22:36:02 följande:
    Proffset har talat Tack
    haha jag tänker tillbaka på vad lillebror hade när han var i olika åldrar runt 1år (vår 08) var det turkos/blå som gällde i min värld
  • Buttelina
    Stormis skrev 2009-09-24 22:34:18 följande:
    Aha, de hade jag helt förträngt . Men så länge det är 08-kollektion så borde de ju vara med oavsett? Förutom kasnke det somrigaste som kanske kommer i vår?
    och dessutom hade dom kvar GAMLA kragen vår 08
    lillronya skrev 2009-09-24 22:36:46 följande:
    JA där var ju den färgen jag menade!Tack!
  • Buttelina
    lillronya skrev 2009-09-24 22:38:27 följande:
    JAg köpte vårt första katvig på rean, sommaren 08. Rosavitt och svartvitt.HAr velourjackan kvar än. Tur att A växer så sakta.
    den velourjackan är ju bara sååå fin ångrar än idag att jag inte köpte den på rumbas rea
    Stormis skrev 2009-09-24 22:38:47 följande:
    Jo, sånt är svårt för Smultron och mig som mest rea-shoppar. Då hamnar man ju lite ur säsong
    haha jaa då får man tänka tillbaka typ ett halvår jag minns det turkos/orange så väl för det köpte jag DIREKT samma dag det anlände till funkybaby. och jag älskar det än idag har tom i äxalådan en tröja och ett par velourisar. skulle vilja ha jackan med men jag kommer inte kunna åka *snyft*
  • Buttelina
    Stormis skrev 2009-09-24 22:44:47 följande:
    Men det är ju massa dagar! Nån dag borde du väl kunna? Fast iofs de turkos/oranga fanns redan i våras på salgen så det är ju svårt att veta hur mycket som finns kvar.
    jaa men ekonomin tillåter det inte just nu en vänlig själ ska handla till mig på småfolk och så renoverar vi just nu båda barnens rum... så där går ju en del

dessutom är jag bara ute efter 3-4plagg
  • Buttelina
    Helle skrev 2009-09-24 22:45:35 följande:
    menar du den orange/turkos velourjackan? kolla lillamirakel i s f. Jag köpte en där ganska nyss.
    finns inte kvar
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14