Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Busbellan skrev 2009-08-12 20:13:54 följande:
    Nej tack, för en gångs skull ligger mina lintottar redan i sängen, så här är ganska lugnt
    Äh, kom igen nu! Var lite schysst!
    RååSa BuBBlan skrev 2009-08-12 20:14:01 följande:
    Skicka hit han bara.. han kan joina Bubblan med duplon här
    Jag budar över honom genast. Tänk vad kul de ska ha.
  • Duntoffla
    jompa skrev 2009-08-12 20:15:23 följande:
    Bråkar han med dig? Min lilla busunge somnade på golvet för andra dagen irad. Hon ligger först och läser i sängen sen så går hon ner för att kasta boken under sängen och då lägger hon sig på golvet och somnar , och ja hon är lite knäpp
    Ja, han bråkar varje kväll.  Idag har han sprungit ut ur rummet men oftast drar man mig bara i håret och slåss...

Skönt med ett barn som bara somnar sådär. *avis*
    RååSa BuBBlan skrev 2009-08-12 20:15:40 följande:
    Ja småtting nattsudd big time
    Busbellan skrev 2009-08-12 20:15:41 följande:
    Ok, då vi gör ett byte. Jag tar din lintott idag så får du min minsta sen en dag när hon sovit middag, hon är bara uppe till 23 då
    Ok. Bara hon inte slåss som min
  • Duntoffla

Hellu, tillbaka igen. Äntligen har han somnat!

Är det ngn som vet om den bruna lurven utan huva finns någonstans i storlek 92?

Sen är jag fortfarande på jakt efter en regnbågströja från vårkollektionen i storlek 92.
    Regnbågen är absoluta favvon och jag måste ha en i varje storlek

• Duntoffla
    SmillaMilla skrev 2009-08-12 22:11:05 följande:
    Nä jag tror på tidigare. Jag tänker köra på september.
    Kanske ska satsa på det jag också. Fast sen finns dem där "panikshopparna" i november också som kommer på att de inte har ngn overall
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2009-08-12 22:14:51 följande:
    godkväll i tråden! Ser att ni diskuterar vinterkläder. Jag är såååå sugen på en viss liten orange overall på T men sambon tycker det räcker med de två overallerna vi har hemma. tråkmånsen
    Boooring!
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2009-08-12 22:21:33 följande:
    japp! jag kanske "råkar" buda lite ändå. Så får jag sälja någon av dom jag har här hemma ist. Har som spanat in mig på två lurvar också...en grön är beställd men den bruna är ju bara helläcker den också. Det är så attans dyrt med höst.
    Ja, jag "måste" nog ha en brun lurv. Gillade verkligen den gamla.

Jag kommer inte ha ngn Molo-overall i vinter till Noel inser jag precis. De är ju såå fina. Är sugen på en röd eller den urfina gröna som Alvin har. Fast hur ska jag motivera ett sånt köp när jag har en Nanook overall och en Nanook 2-delat set till N?{#lang_emotions_undecided}
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2009-08-12 22:33:30 följande:
    ja jag måste nog också det. Funderar även på ett par lurvbyxor. Känns som att de kan vara smidiga att ha här uppe när man inte orkar dra på overall. Är bara rädd att jag inte ska tycka att det blir snyggt på Alvin. Nä..det är jobbigt att det finns så mycket snygga vinterkläder..man kan ju inte ha hur många uppsättningar som helst. (Fast det är väl iof fel uttalande i den här tråden )
    Ja, där uppe måste det ju vara toppenbra. Jag har inte alls fastnat för dem. Än...

Jag undrar lite hur de är tänkta att användas. De måste ju bli blöta av snön om man ska ha dem i vinter och på hösten regnar det ju en del...*trögfattad*
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2009-08-12 22:37:39 följande:
    jag tycker som vanligt att dom är supertuffa på andras barn..men jag är rädd för att dom kommer bli liggandes här. Köper jag dom så kommer dom användas för vagnåkning och bilåkande osv när jag inte orkar dra på en klumpig overall.
    Ja, då är det nog ett bra plagg.

Vad fin Alvin är i BT! Fina fynd! Är lite avis på verktygen
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2009-08-12 22:47:18 följande:
    tack. ja det var ett paket på T med regnbågslinnet och verktygslinnet...båda i 98. Regnbågslinnet var aldrig använt och verktygslinnet stod att det var använt fåtal gånger men den ser verkligen helt oanvänd ut den också. Så jag är nöjd med det köpet Visst har du köpt ett par badgesbyxor med bred mudd? Vilken storlek tog du på dom?
    Perfekt ju! Jag blir så sur på mig själv att jag inte bunkrade en regnbågströja i 92 i våras. Gillar inte den knäppningen med en knapp på varje sida...

Japp, jag har köpt bagdesbrallorna. Tog 92 i dem. Har dock inte provat dem än. Längdmässigt är de lika långa som de orangerandiga med lila mudd men den lila mudden är bredare. Med andra ord är bagdes mer byxa och mindre mudd och orangerandig mindre byxa och mer mudd.

Borde nog testa dem. Tycker de ser lite skumma ut vid höft/låren. Lite ridbyxaktiga på ngt vis
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14