• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Busbellan
    Emmsan skrev 2009-07-12 22:34:31 följande:
    all mjölk soja mjölkprotein  tja you name it :)
    Då vet jag var jag ska vända mig när jag behöver hjälp sen då
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Fiffa5
    solouniko skrev 2009-07-12 22:31:33 följande:
    Precis! Vi har iallafall storlek 62 på våran, och Milla är 4 månader. Den är rätt stor fortfarande.. Fast hon är ju ingen jätte heller :D
    Jag funderar på att ta 62 med. Det måste ju räcka ett tag till en nyfödd kille som är lång..
  • Duntoffla
    Zvartaliljan skrev 2009-07-12 22:36:00 följande:
    Förstoppning igen. Gått snart 9 dagar sen sist nu...och hon var hård redan då. Försökt med allt verkligen.
    MEn stackarn då. Att hon ska behöva ha det så hela tiden

Hoppas verkligen att de hittar något som gör att det blir bättre på lång basis
  • Emmsan
    Busbellan skrev 2009-07-12 22:36:32 följande:
    Då vet jag var jag ska vända mig när jag behöver hjälp sen då
    haha så välkommen så ;) det ÄR lite lurigt i början men man lär sej snabtt. o visst sen är det kanske ngt lättare med en 1 åring som äter vad som serveras men det ska nog gå bra ska du se.. vi har hittat mjölkfria glassar som är mycket godare än vanliga o det är ju ett pluss iallafall
  • Smileycat
    Busbellan skrev 2009-07-12 22:32:08 följande:
    Nej, han äter i princip ingen fixk alls, om han nu inte får fiskpinnar, för det brukar gå ner.giskoljetillskott har jag aldrig hört talas om, var hittar man det? Hälsokost?
    tror hon menade fiskolja
    Typ eskimåkids, olja som smakar tuttifrutti tex..
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Zvartaliljan
    Emmsan skrev 2009-07-12 22:34:31 följande:
    all mjölk soja mjölkprotein  tja you name it :)
    samma som det blir här nu då...så du kan väl SNÄLLA följa med mig o handla till Maia imorgon/tisdag eller när vi nu blir utskrivna??
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Busbellan
    Emmsan skrev 2009-07-12 22:39:33 följande:
    haha så välkommen så ;) det ÄR lite lurigt i början men man lär sej snabtt. o visst sen är det kanske ngt lättare med en 1 åring som äter vad som serveras men det ska nog gå bra ska du se.. vi har hittat mjölkfria glassar som är mycket godare än vanliga o det är ju ett pluss iallafall
    Ja, det hade säkert varit enklare om det bara skulle vara låglaktos eller nåt sånt, men mjölkfritt kan jag tänka mig är lite värre.
    Ja, glassen brukar vara god. Hade en kompis på gymnasiet som var vegan och hans glass var ju mycket bättre än den vi brukade köpa
  • Busbellan
    Smileycat skrev 2009-07-12 22:41:08 följande:
    tror hon menade fiskolja Typ eskimåkids, olja som smakar tuttifrutti tex..
    Ok, jo det har vi försökt med, men det får vi inte i honom tyvärr. Har försökt alla möjliga sätt, men inte lyckats.
    Ja, det har man ju hört kan ha positiv effekt på NPF diagnoser
  • saturnina
    Fiffa5 skrev 2009-07-12 22:31:12 följande:
    Ahh, just ja! Den röda har jag ju sett förut o konstaterat att jag vill ha, men att den var dyr! Måste kolla in den långärmade också.
    Den var jättedyr. Men värd pengarna. Jag tycker det är svårt att hitta kläder till G som han passar i och gillar.
  • Stormis
    Busbellan skrev 2009-07-12 22:32:08 följande:
    Nej, han äter i princip ingen fixk alls, om han nu inte får fiskpinnar, för det brukar gå ner.giskoljetillskott har jag aldrig hört talas om, var hittar man det? Hälsokost?
    Såg att jag stavde vansinnigt fel på FISK, men smart som du är så kom du på det . Rekommandationen för alla är att äta fisk 2-3 ggr i veckan, varav en av dem ska vara fet fisk tex lax, makrill. Detta för att fiskfett verkar gott i våra kroppar. VNu vet jag inte hur mycket forskning det finsn specifikt på detta och just autism, men det finns ganska mycket inom demens och tex ADHD (jag jämför eller likställer inte, försöker bara syfta till att det är sjukdomar där hjärnan är inblandad). Hjärnan är en enda stor fettklump kan man säga och nästan allt fett är sånt som finns i fiskfett. Därför kan man lida brist på dessa ämnen. Inget som går att mäta eller att man blir botad genom att supplementera, men vissa upplever förbättring eller lindring. Tex kan barn med läs- och skrivsvårigheter inom kanske ett år vara på sina klasskompisars nivå från att inann ha bedömts vara ca 3 år under. Vissa hjälps dock inte alls av det. Fiskoljekapslar finns både på Apoteket och hälsokosten. Kostar tyvärr en slant (och man kan behöva ganska höga doser) och naturlig fisk är ju alltid bättre. Dock är alla preparat om säljs där testade och godkända, dvs säkra. Testa att googla lite på omega-3 och se vad du kan hitta. Lycka till!
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14