Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

jompa skrev 2009-07-26 10:41:08 följande:
    hej vännen.hur mår ni idag?
    jo bättre! isabel blev bra direkt igår men barn är ju otroliga! jag mår som en prins idag tack för omtanken {#lang_emotions_sunny}
    JuliaochNelly skrev 2009-07-26 10:41:48 följande:
    Hej gumman. du vet du var jag kan hitta en aqua flower svettis tunika? nelly har växt ur sin och jaghar letat i varje shopp
    nä du det är nog lönlöst i sverige tror bubblan beställde från mydreamchild.dk
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    JuliaochNelly skrev 2009-07-26 10:47:15 följande:
    är det svårt ? vad brukar frakten blir min danska är så sjukt dålig
    175 dkk i frakt vad jag förstod {#lang_emotions_sealed}. men å andra sidan så är ju klänningen BILLIG!!! och finns där mer på sidan så..
  • Buttelina
    Rååsa Smurfen skrev 2009-07-26 11:06:56 följande:
    godmorgon  hade inte bubblan en sådan till salu ?
    du jag behåller leggingsen. det var visst strl 110 så de kan isabel ha
  • Buttelina
    JuliaochNelly skrev 2009-07-26 11:14:52 följande:
    någon mer som har problem att komma in på sin hotmail?
    jepp funkar inte!
  • Buttelina

vad har man för strl på en molo knapptröja med långärm till en 5åring? funkar 122??
    generellt då..

• Buttelina
    solouniko skrev 2009-07-26 11:45:07 följande:
    Min kusin är fem år, ganska lång och smal. Hon har 110/116, i molo linnen har jag köpt 122. Annars tror jag 116 är en lagom storlek, men det beror väl på barnet..
    ja jag tror nog också det.. 122 är knankse stort... jag tänkte att isabel snart 4 har ju 110... svårt
  • Buttelina
    FlowerPowerMama skrev 2009-07-26 11:54:23 följande:
    Min 6-åring har både 110 och 116 på sina knapptröjor, men hon är ju ganska nätt och smal, men 116 på en "normal" 5-åring skulle jag tro.
    ok tack!!
    solouniko skrev 2009-07-26 11:48:25 följande:
    Jo det är svårt det där med storlekar! Jag köpte kläder till Amanda förra sommaren när hon fyllde 4, då hade hon 110. Nu är det 110/116 som gäller..
    tack för hjälpen
  • Buttelina
    jojoa75 skrev 2009-07-26 12:21:44 följande:
    Gomorron.. sovit nästan till nu.. min mamma har sovit här o lät mig sova ut, sååå skönt!Mätte Emma nu.. hon är för tusan 99 cm lång nu! Men mina Hummeloveraller är i 98 o när hon provade dom så var där rejält växtmån... Molo vinterjacka i 98 var oxå stor. Har beställt vinterbyxor i 98 oxå, för de jag beställt till Lucas var jättestora i modellen.hmm nu blir jag ju orolig att 98 inte räcker.. samtidigt så kan de ju inte var FÖR stora ju, jackan hade absolut inte kunnat vara större, den var ganska stor o större hade blivit otympligt. Moloplaggen jag beställt var oxå 98, de sitter bra med växtmån alla... Ska kanske mäta henne en gång till när mamma kommit hit igen, kanske fuskade hon lite o stod på tå?
    haha isabel är 98cm.. och har 104/110 i molotröjor och 116 i sin molojacka mät henne igen fast hummeloverallerna är ganska stora i strl har jag märkt
  • Buttelina
    buffas skrev 2009-07-26 12:48:10 följande:
    Åh skulle betala nästa vad som helst för den ljusare gröna vinteroverallen från Molo såg den på tradera men i 80 och jag vill ha 86 Ingen som vet om dom kan finnas nånstans???Skulle tro att det är från nån äldre årgång har kollat runt men hittar den inte så nu har jag tröst shoppat kläder för 2000:- på LLM!!!!!Vill haaaa!!!!!
    nä den finns tyvärr ingenstans fin är den!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14