• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Rååsa Smurfen

Butte har du hittat leggingsarna ? fick hem leverans av min fina tröja i dag jätte snäll säljare som själv erbjud sig att köra hem den  eftersom hon tyckte det känndes dumt att skicka den då hon bor nära .
    Micke sa att de finns med både med och utan luva i både baby o junior,dock hade han bara beställt med luva så då tog jag det.

• jompa
    mortillsju skrev 2009-07-25 21:36:55 följande:
    För M har växt i raketfart. Han är 112 cm nu (inte ens 4 år är han) och jag tänkte testa NS för första gången. Frågan är vilken storlek. Gossen är inte pinnsmal....
    Skulle nog ta stl 110 då för de är ganska rymliga tycker jag och tack var mudden kan de användas länge.
    Men sen beror det ju på hur baggy man vill ha dem.
    Sonen är nån cm över 1m och han har 98 i sina och de sitter perfekt med växtmån, men han är ganska smal i och för sig.

Men 110 funkar nog och vill du ha dem länge länge tar du 116.
    Vilka är det du funderar på?
  • lillronya
    H I L L A skrev 2009-07-25 21:39:03 följande:
    Ja, fråga på bara men jag är ganska negativ till den, hade den bara 1 månad då den höll på att välta när Hilda satt bak och Melker gick av Den funkar super när båda barnen väl sitter i vagnen. Sitsen bak är dock ganska liten och inget vidare sovläge.
    Just nu har vi 3 vagnar i hallen. En babytravel syskonvagn, en BT enkelvagn och en EL sulky.
    Första anledningen att byta till P&T är ju att vagnantalet skulle kunna minskas till två vagnar. Sälja båda BT.
    Och en smalare vagn är ju alltid bra.

Frågan är ju om Anjelin kan sitta där bak. Hon är ca 90 cm lång. Sovläget kvittar för det gör hon sällan där ändå.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2009-07-25 21:39:27 följande:
    Bara man har det...och det.... Just det. Inte vem som helst utan du.
    lustigt ändå att jag har tålamod till sånt här men när jag försökte mig på scrapbooking så gav jag upp direkt, DET hade jag absolut inte tålamod till
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Milliz

God kväll i tråden!
    Inga nya lurvar i sikte än antar jag?

Elias 070202 Ella 080920
  • gosmamman

Gokväll i tråden, nu har jag varit off ett bra tag med massa semester och sånt. Men nu är jag här och undrar om jag missat nå härliga nyheter?

Jag har bild bombat BT med lite semester från oss.

Liljan- Hur gick det med maias lilla mage? löste det sig själv eller fick ni åka in?

Hur mår alla ni andra?

• mortillsju
    jompa skrev 2009-07-25 21:42:14 följande:
    Skulle nog ta stl 110 då för de är ganska rymliga tycker jag och tack var mudden kan de användas länge. Men sen beror det ju på hur baggy man vill ha dem. Sonen är nån cm över 1m och han har 98 i sina och de sitter perfekt med växtmån, men han är ganska smal i och för sig. Men 110 funkar nog och vill du ha dem länge länge tar du 116. Vilka är det du funderar på?
    De jag kollat på är XL. Men egentligen vill jag ha mörkare jeans så jag hoppas det kommer till hösten. Men eftersom M gjort ett tillväxtryck (helt plötsligt ser allt konstigt ut på honom så jag mätte honom idag *hick* sist vag mätte var han 105 och nu 112....hur fasen går det till??) så vill jag redan nu börja uppdatera inför hösten annars blir det tokdyrt sen.
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 21:40:06 följande:
    110 räcker ändå. Maia är 95cm och har fortfarande 92, smal eller inte har inte så stor betydelse när det gäller NS
    Fast Maia är pinnsmal ...mina barn är i en helt annan division om man så säger Och kläder sitter annorlunda om man lägger på sisådär 4 kg på småbarn i den längden Men jag ska testa 110 för det tycks vara så att de ändå ska kunna räcka till. Jag vet att jag i våras beställde Harem till S och de skickades tillbaka, jag tyckte de satt illa på *knepigt*
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 21:41:17 följande:
    i mitt galleri under "tårtor" "Alla" andra små födelsedagstjejer önskar sig prinsesstårta, min ville ha dinosar
    wow!!
    Max skulle ÄLSKAT den.. =))
    han gillar nog allt sånt typiskt pojkigt =))
    * 3 underbara busfrön *
  • Zvartaliljan
    LJ2 skrev 2009-07-25 21:41:29 följande:
    haha, vid jul e det fint, alla har ju en respektive (förutom en, men hennes kompis följer jämt med ist).. o 4 av oss har barn.. jag har 3 barn.. så en lagom liten samling.. tur jag har stort vardagsrum, julfesten brukar vara här efter vi köpte huset.. men visst e det ändå ganska mysigt?? inte när man va mindre, men nu.. alltid nån o hitta på nåt med ju =))
    Vi är 6 syskon men jag har aldrig nån att hitta på nåt med, bor för långt bort Men vid jul är det full fart "bara" 5 småbarn, möjligtvis 6 ( ) denna julen men lär bli livat ändå. Det jobbiga är att Maia hatar det...hon tål inte när vi alla samlas...kryper under ett bord eller klamrar sig fast runt min hals o bara skriker...så denna julen funderar jag faktiskt på att bara vara vi 3...
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14