jompa skrev 2009-07-25 21:42:14 följande:
Skulle nog ta stl 110 då för de är ganska rymliga tycker jag och tack var mudden kan de användas länge. Men sen beror det ju på hur baggy man vill ha dem. Sonen är nån cm över 1m och han har 98 i sina och de sitter perfekt med växtmån, men han är ganska smal i och för sig. Men 110 funkar nog och vill du ha dem länge länge tar du 116. Vilka är det du funderar på?
De jag kollat på är XL. Men egentligen vill jag ha mörkare jeans så jag hoppas det kommer till hösten. Men eftersom M gjort ett tillväxtryck (helt plötsligt ser allt konstigt ut på honom så jag mätte honom idag *hick* sist vag mätte var han 105 och nu 112....hur fasen går det till??) så vill jag redan nu börja uppdatera inför hösten annars blir det tokdyrt sen.
Zvartaliljan skrev 2009-07-25 21:40:06 följande:
110 räcker ändå. Maia är 95cm och har fortfarande 92, smal eller inte har inte så stor betydelse när det gäller NS
Fast Maia är pinnsmal

...mina barn är i en helt annan division om man så säger

Och kläder sitter annorlunda om man lägger på sisådär 4 kg på småbarn i den längden

Men jag ska testa 110 för det tycks vara så att de ändå ska kunna räcka till. Jag vet att jag i våras beställde Harem till S och de skickades tillbaka, jag tyckte de satt illa på *knepigt*