• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • gosmamman
    lillronya skrev 2009-07-25 22:33:06 följande:
    Jag har inte heller haft jackorna innan. Har en overall i 98 till Anjelin som är ca 90 cm iaf, om det är till nån hjälp. Som sagt, så har ju alicia haft ett himla humör alltid. Men jag ser nu vinsten av att ha det.Hon var precis som Anjelin är nu. Väldigt jobbigt är det och så viktigt att man är tydlig och konsekvent för att minska ilska och gråt.Nu ser jag ju hur hennes starka vilja driver henne framåt i både skolarbete och i sporterna hon utövar. Hon ger sej inte med halvdant utan det ska vara perfekt.Ska tillägga att vi nu får jobba mycket på att man får vara lagom, man måste inte vara bäst.
    Det får vi göra med vår stortjej, hon är ganska lugn i övrigt men har börjat bli en riktig liten perfektionist och jämför sig hela tiden fast hon bara är 6 år. Vi pratar massor om att man duger precis som man är och att man måste inte vara bäst för att vara bra. Det är lite jobbigt tycker jag, jag vet inte riktigt var det kommer ifrån för varken jag el sambon är såna.

bebben tror jag trotts sitt humör och envishet så verkar hon ta livet med en klackspar och med glimten i ögat, men hon är ju lite ännu så det kan ju ändras men jags er redan nu skillnaderna mot när storasyster var liten.

Dock har jag en teori om att bebben har varit ganska sen (inom det normala) med utv  och har ofta fått beröm för hur go och mysig hon är, för sin personlighet och det har gett henne en trygghet i sig själv.

Storasyster däremot som var jättetidig med både grov, fin motorik och talet fick alltid beröm av alla hon träffade för hur duktig hon var på ditten och datten. Hon fick alltså bekräftelse för sina prestationer och det kanske hänger kvar och hon tror att man "måste" vara bra därför.
  • LA Woman
    kexchoklad skrev 2009-07-25 22:40:13 följande:
    Det kan jag tro De är ju så söta de små liven och så luktar de så gott
    Ja, synd bara att graviditeter är så jobbiga
  • LJ2
    Busbellan skrev 2009-07-25 22:35:31 följande:
    Det där med bältet känner jag igen den dusten har vi varje gång vi ska åka bil. Ella ska knäppa själv, men det kan hon inte. Det slutar ganska ofta med att jag lyfter ur henne ur bilen och säger att då åker vi om jag inte får knäppa hennes bälte och det funkar ibland, men känns inte riktigt bra att behöva göra så
    jag har inte hunnit lyfta ur han, än.. när han märker att jag e på väg så får jag knäppa..
    men att ge upp.. hua.:!! han håller tom för knäppningen, eller knäpper upp! =))
    han kan knäppa iaf, men tar typ 5 min!!
    han har börjat ta av sig skor, strumpor o byxor, sen kan han knäppa?? ibland tom kalsongerna.. o blixtsnabb med att klä av sig!! *suck* så frågan e om det är bättre att vänta 5 min på att han ska knäppa själv eller 5 min på att han ska klä på sig när man e framme??
    ibland låter jag han hållas, men oftast inte.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-07-25 22:40:36 följande:
    Då har du ju en jättefördel i att veta hur det känns om nu Ella blir likadan. Vi har heller aldrig drivit barnen uatn de är perfekta som de är.Så konstigt att hon blir sådär ledsen ibland.De nationella proven nu i femman var ju hemska för henne tex.
    Nej, det har ju inte alls med föräldrarna att göra. De allra flesta föräldrar hoppas jag inte driver på sina barn för hårt.
    Det konstiga är att jag fortfarande ibland kan bli frustrerad över Nora som inte har nån tävlingsinstinkt alls. Vill att hon ibland ska ge allt och våga lite, men hon är ju inte sån så jag håller tyst
    Men det sitter i hos mig fortfarande ibland tyvärr
    Mamma till Nora, August och Ella
  • jompa
    LA Woman skrev 2009-07-25 22:43:03 följande:
    Det är ju det som är den lätta delen i det hela.
  • lillronya
    gosmamman skrev 2009-07-25 22:42:44 följande:
    Det får vi göra med vår stortjej, hon är ganska lugn i övrigt men har börjat bli en riktig liten perfektionist och jämför sig hela tiden fast hon bara är 6 år. Vi pratar massor om att man duger precis som man är och att man måste inte vara bäst för att vara bra. Det är lite jobbigt tycker jag, jag vet inte riktigt var det kommer ifrån för varken jag el sambon är såna.bebben tror jag trotts sitt humör och envishet så verkar hon ta livet med en klackspar och med glimten i ögat, men hon är ju lite ännu så det kan ju ändras men jags er redan nu skillnaderna mot när storasyster var liten.Dock har jag en teori om att bebben har varit ganska sen (inom det normala) med utv  och har ofta fått beröm för hur go och mysig hon är, för sin personlighet och det har gett henne en trygghet i sig själv.Storasyster däremot som var jättetidig med både grov, fin motorik och talet fick alltid beröm av alla hon träffade för hur duktig hon var på ditten och datten. Hon fick alltså bekräftelse för sina prestationer och det kanske hänger kvar och hon tror att man "måste" vara bra därför.
    Det är så himla intressant att se hur barnen utvecklas och vad de blir för personer.
    Din teori verkar ju stämma tycker jag... På dina barn iaf.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • LJ2
    JuliaochNelly skrev 2009-07-25 22:39:43 följande:
    nää
    haha, ja DET skulle jag inte iaf.!!
    om de sen bjuder upp till det är inte mitt problem =))
    men såna vågar man utrop 1 kr va??
    lillronya skrev 2009-07-25 22:42:27 följande:
    JA du jag vet inte... Vet att 1 och 1 köpte 80 i molojacka till T och hon är väl strax över 70 cm lång.
    men vad svårt.. kanske 86 e bättre då.. hon ska ju kunna ha den till mars, kanske tom april..
    * 3 underbara busfrön *
  • Mamma Kråkan
    LJ2 skrev 2009-07-25 22:46:10 följande:
    haha, ja DET skulle jag inte iaf.!! om de sen bjuder upp till det är inte mitt problem =)) men såna vågar man utrop 1 kr va?? men vad svårt.. kanske 86 e bättre då.. hon ska ju kunna ha den till mars, kanske tom april..
    njaa det tror jag men p.o.p går ju lite segt på t i vågor
    Nu bloggar jag här igen :)
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-07-25 22:44:21 följande:
    Nej, det har ju inte alls med föräldrarna att göra. De allra flesta föräldrar hoppas jag inte driver på sina barn för hårt.Det konstiga är att jag fortfarande ibland kan bli frustrerad över Nora som inte har nån tävlingsinstinkt alls. Vill att hon ibland ska ge allt och våga lite, men hon är ju inte sån så jag håller tyst Men det sitter i hos mig fortfarande ibland tyvärr
    Men det där känner jag också igen.
    Själv är jag ingen direkt tävlingsmänniska men tycker också att Michaela skulle ge lite mer tex. Men jag säger inte heller nåt.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • LJ2
    LA Woman skrev 2009-07-25 22:43:03 följande:
    var det int edu som hade ahft likadana grav som mig??
    kräkningar X 100 o konstant illamående??
    eller var det nån annan?? *funderar*
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14