• elegi

    ADHD trådens tips och länktråd

    Länk och Tipstråd ADHD nummer 4


    Här kommer en fortsättning på Länk och Tipstråden ADHD.
    Hoppas Ni har fler tips, råd & länkar att lägga in.

    Här är de tidigare trådarna där finns värdefulla boktips, schamtips och även belöningssystemtips.

    Länk och tipstråd ADHD
    Länk och Tipstråd ADHD 2....en fortsättning
    ADHD- trådens länk och tipstråd

    Här är några andra ADHD trådar
    ADHD-trådens favorit recept
    Tråden för oss som har barn med bla. ADHD
    ...." href="www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html">ADHD trådens presentationstråd ....
  • Svar på tråden ADHD trådens tips och länktråd
  • Trollet Ludenben

    www.barntrygghet.se/

    Här har jag hittat en sida där man kan beställa barnsäkerhetssaker mm. Eftersom min son smet idag ska jag testa att beställa infoarmband. De hade gps med, det skulle jag behöva känner jag men den kostar mycket så det får bli ett senare projekt.

  • Unicorn73

    Ja GPS hade varit något för mig oxå.....de är ju så kvicka till att försvinna för en.
    Infoarmband är jättebra. På en del djurparker/sommarland/nöjesfält kan man köpa såna.

    Trollet Ludenben skrev 2009-07-10 22:47:37 följande:


    www.barntrygghet.se/Här har jag hittat en sida där man kan beställa barnsäkerhetssaker mm. Eftersom min son smet idag ska jag testa att beställa infoarmband. De hade gps med, det skulle jag behöva känner jag men den kostar mycket så det får bli ett senare projekt.
  • elegi
    Unicorn73 skrev 2009-07-10 23:24:17 följande:
    Ja GPS hade varit något för mig oxå.....de är ju så kvicka till att försvinna för en. Infoarmband är jättebra. På en del djurparker/sommarland/nöjesfält kan man köpa såna. Trollet Ludenben skrev 2009-07-10 22:47:37 följande:
    På Astrid Lindgrens värld kan man ta själv fast dom är lite mer pappriga men fyller väl sin funktion.
    Hmmm när jag tänker efter så tror jag att det fanns såna i plst oxå, har även sett att det går att köpa från Ellos...ska se om jag kan hitta på fler ställen
  • marris

    hejsan!

    någon här innen som vet om man kan söka någon sorts av fond när man har barn med diagnos adhd?

  • Trollet Ludenben
    marris skrev 2009-07-15 18:44:24 följande:
    hejsan! någon här innen som vet om man kan söka någon sorts av fond när man har barn med diagnos adhd?
    Ja, det skulle jag med vilja veta. Skriv gärna här om du lyckas få reda på något.
  • två lingon och ett blåbär
    marris skrev 2009-07-15 18:44:24 följande:
    hejsan!någon här innen som vet om man kan söka någon sorts av fond när man har barn med diagnos adhd?
    Trollet Ludenben skrev 2009-07-15 18:51:21 följande:
    Ja, det skulle jag med vilja veta. Skriv gärna här om du lyckas få reda på något.
    Känner en riktig "expert" på fondsökningsområdet som jag försökte få tag på men hennes dotter sa att hon är bortrest och kommer hem nästa vecka.
    Ska se om jag kan få tag på henne då, om det inte är akut för er del vill säga?
  • marris

    två lingon och ett blåbär skrev 2009-07-15 23:17:20 följande:


    Trollet Ludenben skrev 2009-07-15 18:51:21 följande:
    Känner en riktig "expert" på fondsökningsområdet som jag försökte få tag på men hennes dotter sa att hon är bortrest och kommer hem nästa vecka.Ska se om jag kan få tag på henne då, om det inte är akut för er del vill säga?
    nej inte är det akut. jag bra undrade om det finns någon möjlighet att söka i någon sorts av fond eller stiftelse.
Svar på tråden ADHD trådens tips och länktråd