• Gaytjej

    Vad kan fungera som 'kvitto' vid faderskapsutredning?

    Går händelserna långt i förväg här, men undrar ändå:

    Jag bad Trianglen om att få ett kvitto på pengarna jag förde över för vårt IVF 3-pack och fick ett excel-skrivet kvitto. Det innehåller mitt namn och personnr, vad vi har betalat för och när det gjordes - men det går ju att ändra precis hur som helst eftersom jag fick det via mailen... Kommer detta att räcka att vifta med vid faderskapsutredningen tror ni?

  • Svar på tråden Vad kan fungera som 'kvitto' vid faderskapsutredning?
  • sweetlina

    Ja absolut ska det räcka, skulle dom vara osäkra på familjerätten så kan dom ju bara kontakta trianglen ju.

  • Egalia

    Det borde räcka, som sagt annars får de väl ringa till Triangeln.Vi hade ett kvitto som i och för sig var stämplat på kliniken men det är nog bara att olika kliniker har olika rutiner...

  • Fru Kask

    Hej!
    Betalade ni kontant? Om ni betalat via kort eller intenet så styrker ju det "köpet".
    Från Storkkliniken fick vi kvitton alla 16 ggr o sparade lika nitiskt utifall att det skulle bli en utredning + en liten hur-jag-blev-till bok.
    Även på AVA o Nordica gjorde vi dito.
    Kvittona slängdes ju allteftersom...
    Ett blev sparat i allafall :)

  • Miss Pride

    Vi bad bara att få ett intyg på att vi blivit gravida med provrörsbefruktning, med okänd sperma.

    De skrev ner en liten text med mina person uppgifter inkluderat  på klinikens papper med logga och läkarens underskrift.

Svar på tråden Vad kan fungera som 'kvitto' vid faderskapsutredning?