• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • elegi
    Nericia skrev 2009-08-27 21:39:33 följande:
    jo men det e klart, kommer rätta vagnen upp så javisst. men jag vill att det ska bli perfa. inget förhastat. för här talades det om att köpa nu men jag vill hitta en som jag känner e helt ok. o sen gärna åka runt å kolla lite. se hur olika vagnar e möblerade så att säga. jasså så dom har bättre räntor. ja ska kolla runt lite mer
    Kanske inte alla men dom brukar ha bra lån inga lån med skyhöga räntor
  • elegi
    LALLA1 skrev 2009-08-27 21:18:30 följande:
    Hej! Ny här, hoppas att man kan vara med. Vi har haft husvagn i flera år och nu har vi bytt upp oss till en barnkammarvagn som vi är mkt nöjda med. Kommer nog att bli säsongsplats på Lysingsbadet/västervik nästa år, finns det ngr säsongare därifrån här?
    Absolut
    Välkommen
  • Chris

Vi fick betyldigt bättre ränta hos banken än vi husvagnsfirman, så det beror nog på vilken bank och vilken kontakt man har med sin bank.

Hösten är nog då man oftast kan göra klipp, brukar vara dyrast på våren. Men som med allt annat finns det undantag. Den vagnen vi har nu köpte vi på våren då våran handlare hade sänkt priset för att få plats med flera nya vagnar....

• Nericia

chris:  ja jag tyckte när jag kolla att det var billigare o ta via våran bank, men ska kolla vidare. ok ja det gäller väl o hitta vagnen först så får man se om det e vår eller höst.

ni husvagnsägare, e det nått som ni verkligen inte hade tänkt på innan som ni vill ha om ni skulle ha skaffat en annan vagn? 

hoppas det e ok att jag frågar så mycket

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • rosaid

jag e så nöjd med vår polar..men blev ju inpulsköp..när vi var på vipträffen på husvagnsfirman så köpte vi den direkt...
    o nu är det snart ny vipträff mat dans o camping helgen lång...

• medlem2
    jmmm skrev 2009-08-27 18:31:28 följande:
    Ni som e inne ¨på Hobby vagnar, kom till elmia så stöter ni på mig i montern För nu är det klart!! Jag kommer att representera en stor firma på elmia mässan i Hobby montern, så kom gärna förbi o säg hej Kommer åka upp redan tidag kväll,ställa upp husvagnen, gå inne med brancshfolk o media på onsdagen o utbildas i hobbys sortiment, sen blir det att stå i montern om dagarna sen e de tydligen en massa jippon m återförsäljarna på kvällarna, hjälp jag kommer vara heeelt slut o ha bytt favoritvagn många ggr om innan jag kommer därifrån får väl se om en fattig student har möjlighet att byta vagn, säljare imellan ja de blev ju en kanon praktik mitt i säljkursen..... men lite fler dagar än jag tänkt av ifrån familjen. Men de e oxå min chans i denna branschen
    Men så skoj, då ses vi två helger i rad, så skoj! Kommer absolut komma till Hobby montern våran "nya" försäljare skulle stå i Hobby montern, men hans pappa skulle stå i Cabby.
  • elegi
    Nericia skrev 2009-08-28 07:41:47 följande:
    chris:  ja jag tyckte när jag kolla att det var billigare o ta via våran bank, men ska kolla vidare. ok ja det gäller väl o hitta vagnen först så får man se om det e vår eller höst. ni husvagnsägare, e det nått som ni verkligen inte hade tänkt på innan som ni vill ha om ni skulle ha skaffat en annan vagn?  hoppas det e ok att jag frågar så mycket
    Vi har ju bytt ett gäng gånger så visst finns det grejer man saknat

Först var det våningsäng till barnen och liten dinett till dom....när vi fick det då kände vi att vi behövde dubbesläng till oss...när vi hade det då ville vi inte ha sittgrup i mitten för det var inte praktikst vid ex. tv tittande då alla fick sitta på kortsidan av soffan....då köpte vi en vagn med bäddbar dinett åt oss och våningsäng bredvid till barnen...då kände vi att vi ville ha tillbaka dubbelsängen coh barnens lilla dinett...nu har vi alltså en Kabe Onyx GDL -07 och det är klart 780 GDL är ju inte heller helt fel som den vi har men rymligare...men det finns inte pengar till en sån nu så det får vara bra.

Det som är viktigt för oss förutom det jag nämde här ovan är:
    -Många bra skåp
    -Fler än 1 låda till bestick och andra köksredskap
    -Bra skåp på toan (toan är fö ett måste)
    -Vattenburen värme
    -Köldtålig lösning för spillvatten
    -Bra hylla för tv, kafferyggare o dyl.
    -Rymlig rundsittgrupp
    -Köksfläkt
    -Många öppningsbara fönster med myggnät
  • Nericia
    elegi skrev 2009-08-28 08:37:33 följande:
    Vi har ju bytt ett gäng gånger så visst finns det grejer man saknat Först var det våningsäng till barnen och liten dinett till dom....när vi fick det då kände vi att vi behövde dubbesläng till oss...när vi hade det då ville vi inte ha sittgrup i mitten för det var inte praktikst vid ex. tv tittande då alla fick sitta på kortsidan av soffan....då köpte vi en vagn med bäddbar dinett åt oss och våningsäng bredvid till barnen...då kände vi att vi ville ha tillbaka dubbelsängen coh barnens lilla dinett...nu har vi alltså en Kabe Onyx GDL -07 och det är klart 780 GDL är ju inte heller helt fel som den vi har men rymligare...men det finns inte pengar till en sån nu så det får vara bra. Det som är viktigt för oss förutom det jag nämde här ovan är: -Många bra skåp -Fler än 1 låda till bestick och andra köksredskap -Bra skåp på toan (toan är fö ett måste) -Vattenburen värme -Köldtålig lösning för spillvatten -Bra hylla för tv, kafferyggare o dyl. -Rymlig rundsittgrupp -Köksfläkt -Många öppningsbara fönster med myggnät
    tack för tipsen, e toa ett måste? i o för sig, med småbarn kanske det e bra o ha.
  • elegi
    Nericia skrev 2009-08-28 08:41:46 följande:
    tack för tipsen, e toa ett måste? i o för sig, med småbarn kanske det e bra o ha.
    Ja med barn är det väldigt bra att ha ibland är det bråttom och då är det bra att ha nära
  • Nericia

ok, ja vi prata om toa, o vi har ju småbarn, bäst o tänka på att det finns. men det finns väl på de nyare vagnar?

vi har ändrat oss lite, vi kolla på många billiga vagnar men känner att det e mycket som vi inte e nöjd över. så vi kommer vänta till nästa höst, o köpa en nyare. o då har vi sparat ihop lite mer pengar. men vill ändå kolla över va det e man vill ha, det e ju inte bara o köpa känner jag

Svar på tråden Campingtråden campar!