• tristania

Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?

Vår pojk har aldrig sovit på nätterna Han är laktosintolerant fick vi veta när han var 14 månader ungefär. Innan dess sov han väldigt lite och hade en massa uppvak.

Han sömnstrular fortfarande, men: genom att vi har legat bredvid honom från dag 1, så har han fått våran trygghet(det är min tro). Sedan ett par dagar tillbaka, lägger vi honom bara i sängen och han ger inte från sej ett ljud. Han är nöjd, han ser inte sängen som otäck (som en del barn gör vid 5 mm), han är trygg.

Ge ditt barn den tiden hon behöver ! Just nu är hon inte redo. Och vilket barn är egentligen redo för en sömnmetod? Skulle vi vuxna vilja bli behandlade så? Nepp. Absolut inte.

• tristania
    majskrok skrev 2009-07-14 09:02:22 följande:
    Det verkar inte ens som folk läst mina inlägg i den här tråden. Folk bara kritiserar.I alla fall så vaknar min dotter 5 gånger per natt och får välling 3 gånger. Annars kan hon inte somna om. Jag kör henne i vagnen över tröskeln på kvällarna för att få henne att somna. Det kan ta en timme. Hon är snart 1 år och vaknade ännu oftare när hon var liten. Jag tar promenader varje för och eftermiddag för att få henne att somna i vagnen. Jag har aldrig velat köra 5mm men efter att ha vaknat minst 5 gånger per natt i 1 års tid och provat nästan allt så provade jag det ändå. Det verkar inte ha fungerat och vad gör man då?
    Då kanske du ska gå till läkaren för undersökning, för att utesluta någon eventuell sjukdom?  Hon kanske har ont i magne - vällingen kanske är den enda tröst för henne på nätterna? Så fungerade min pojk iallafall.
Svar på tråden Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?