• Suzy QX
    Äldre 16 Jul 22:10
    1531 visningar
    14 svar
    14
    1531

    Avskyr fuskande Betapetare

    Gaah! Som trogen Betapetare (alfapet på nätet) så spelar man gärna ett antal matcher per kväll. Och att se ratingen sakta stiga över tid är ju roligt.

    Ibland har man dock en svacka, bokstäverna faller inte till ens favör, man gör missar och värst av allt.. man råkar ut för fuskare.

    De flesta fuskare kan man undvika genom snabba hets spel (de som kollar ordlistor, och generatorer på nätet) men omstartarna kommer man inte ifrån.

    Dvs folk som egentligen ligger på en helt annan nivå, men blivit less på att stå still. Då startar de om och har då dessutom handikapp i poängberäkning de första 100 matcherna.

    De som ligger på absoluta topplistorna har spelat i snitt 150 matcher och ligger på¨5-6000 poäng. Vanliga spelare har spelat några 1000 matcher (upp till 15000 och mer ibland)

    Så när man möter en omstartare märker man det, man blir överkörd och sedan ska de dessutom ha bonus och handikapp av MINA poäng!!!

    Gaah! Så nu har jag fått skälla ur mig lite. Men för er som inte spelar, kan jag bara säja att det är grymt irriterande.

    Har som mest legat på 2800 och har nu tappat 400 poäng på 50 matcher.

  • Svar på tråden Avskyr fuskande Betapetare
  • Schnoo­glewoo­kiemus­h
    Äldre 16 Jul 22:15
    #1

    Och jag avskyr dem som säger att man är en fuskare för att man vinner över dem, och sen kopplar ner! Det tycker jag är irriterande! *gnäller*


  • Suzy QX
    Äldre 16 Jul 22:18
    #2
    AtroCious skrev 2009-07-16 22:15:17 följande:
    Och jag avskyr dem som säger att man är en fuskare för att man vinner över dem, och sen kopplar ner! Det tycker jag är irriterande! *gnäller*
    Jag skulle aldrig kalla någon fuskare om de har spelat många matcher. Men nog har jag råkat ut för det med om man lagt något rullningsord.

    Brukar fria före fälla när det gäller sånt.

    Men just det där med handikapp systemet som de utnyttjar gör mig tokig.
  • Schnoo­glewoo­kiemus­h
    Äldre 16 Jul 22:34
    #3
    Suzy QX skrev 2009-07-16 22:18:58 följande:
    Jag skulle aldrig kalla någon fuskare om de har spelat många matcher. Men nog har jag råkat ut för det med om man lagt något rullningsord. Brukar fria före fälla när det gäller sånt. Men just det där med handikapp systemet som de utnyttjar gör mig tokig.
    Fast är man en fuskare om man spelat 10 matcher och ändå är jättebra? Man kan ju vara nyregistrerad, man kan ha spelat på någon annans konto. Tog ett bra tag innan jag skapade ett eget konto.

    Dock så har även jag märkt av det du irriterar dig på... och ja, det är irriterande.
  • LitenK­ycklin­g
    Äldre 16 Jul 22:39
    #4

    ooohh jag hade glömt betapet..Tack för att du påminde mig.Håller med om att det är jobbigt med folk som använder fusk (sån där sida man skriver in bokstäverna och får upp massa ord) det är ganska uppenbart att vissa fuskar också

  • Suzy QX
    Äldre 16 Jul 22:48
    #5
    LitenKyckling skrev 2009-07-16 22:39:31 följande:
    ooohh jag hade glömt betapet..Tack för att du påminde mig.Håller med om att det är jobbigt med folk som använder fusk (sån där sida man skriver in bokstäverna och får upp massa ord) det är ganska uppenbart att vissa fuskar också
    Nämen hu inte får man glömma betapet heller ;) det är ju hur avslappnande som helst (oftast) Fast beroendeframkallande är det förstås.
    Nu har de även en ännu snabbare match alternativ. Men det är för stressigt för mig. Räcker med hets.
    AtroCious skrev 2009-07-16 22:34:28 följande:
    [citat]
    Fast är man en fuskare om man spelat 10 matcher och ändå är jättebra? Man kan ju vara nyregistrerad, man kan ha spelat på någon annans konto. Tog ett bra tag innan jag skapade ett eget konto. Dock så har även jag märkt av det du irriterar dig på... och ja, det är irriterande.

    Jodå upp till ett visst poängspann, men när de lätt klår de med 2500 poäng och mer, (och bara spelat 20 matcher) då osar det omstart. Förstår heller inte vitsen med det. Det är väl roligare spela matcher på lika vilkor.
  • LitenK­ycklin­g
    Äldre 17 Jul 00:11
    #6

    Haha jag la precis benget och då påstod min motståndare att jag fuskade

  • Suzy QX
    Äldre 17 Jul 08:15
    #7
    LitenKyckling skrev 2009-07-17 00:11:17 följande:
    Haha jag la precis benget och då påstod min motståndare att jag fuskade
    Det var en känslig en må jag säja :) Det var ju inte ens en rullning.

    Fick till ett snyggt påbyggnadsord igår, Bergsrygg. Men jag fick kämpa innan jag fick ihop bokstäverna.
  • Tecken
    Äldre 17 Jul 08:19
    #8

    Jag har blivit anklagad för fusk flera gånger, även blivit kallad otrevliga saker. Jag spelar bara panik och har alltid lekt med ord. Jag har aldrig fuskat, jag vet inte ens hur man gör.

    Alla som är bra, fuskar inte. Jag skulle aldrig anklaga någon för fusk - jag hade kontaktat en spelvärd istället.

  • Niiika
    Äldre 17 Jul 23:25
    #9

    Jag sitter ¨på betapet varjedag. Men jag kan bli förbannad på att vissa ord funkar å andra inte. Dom ord man tycker fungerar funkar inte.
    SIDRUTA var det en som tog, och jag skulle ta Basketkorg men det funka inte!!
    Jag blev så sur, Sidoruta är det väl ändå, och basketkorg heter det ju!.
    Sen är det en del som har 400 rating som är as grymma. Tror dom fuskar lite.

    Näe nu ska jag spela betapet =), Vill nån möta mig? =)

  • LitenK­ycklin­g
    Äldre 18 Jul 02:25
    #10

    Haha , men ibland chansar man liksom eller så är det ord som man hört men inte vet säkert vad de betyder. Brukar inte få till rullningar dock för avancerat för mig hihi..

  • Äldre 18 Jul 02:37
    #11

    oj visste inte ens att man kunde fuska... är nog lite naiv då men oj så roligt betapet är.

  • LitenK­ycklin­g
    Äldre 18 Jul 03:45
    #12
    Moniqe1979 skrev 2009-07-18 02:37:07 följande:
    oj visste inte ens att man kunde fuska... är nog lite naiv då men oj så roligt betapet är.
    Det förstör liksom hela grejen med spelet.
    Spelade precis med nån tjej som hade vunnit typ 50 matcher och förlorat en och bara avancerade ord (hon var typ 14 också:P) så uppenbart att hon fuskade. Frågade vilket fuskprogram hon använde (brukar inte göra det men det var verkligen uppenbart att hon fuskade) då började hon kalla mig för idiot, att hon skulle anmäla mig för förtal osv Hon var sjukt otrevlig och kom med förolämpningar efter förolämpningar , kul att spela mot sånna.. Inte för att jag tar direkt åt mig , men det är lite tråkigt..
  • Tecken
    Äldre 18 Jul 09:38
    #13
    LitenKyckling skrev 2009-07-18 03:45:47 följande:
    Det förstör liksom hela grejen med spelet.Spelade precis med nån tjej som hade vunnit typ 50 matcher och förlorat en och bara avancerade ord (hon var typ 14 också:P) så uppenbart att hon fuskade. Frågade vilket fuskprogram hon använde (brukar inte göra det men det var verkligen uppenbart att hon fuskade) då började hon kalla mig för idiot, att hon skulle anmäla mig för förtal osv Hon var sjukt otrevlig och kom med förolämpningar efter förolämpningar , kul att spela mot sånna.. Inte för att jag tar direkt åt mig , men det är lite tråkigt..
    Du skriver "kul att spela som sånna" - men hur kul är det att bli anklagad för fusk?
  • LitenK­ycklin­g
    Äldre 18 Jul 19:40
    #14
    Tecken skrev 2009-07-18 09:38:45 följande:
    Du skriver "kul att spela som sånna" - men hur kul är det att bli anklagad för fusk?
    Det har jag också blivit trots att det inte är sant och det är inte kul. Men ibland är det väldigt uppenbart fusk. Jag brukar verkligen inte anklaga någon för fusk men ibland är det väääldigt uppenbart. Hon jag frågade igår var väldigt uppenbar, hennes ordförråd när hon svarade mig var väldigt dåligt också. Jag kallar ingen otrevlig saker, Och jag vet att det finns grymt duktiga spelare som inte fuskar.
Svar på tråden Avskyr fuskande Betapetare