Inlägg från: CHARLATAN |Visa alla inlägg
  • CHARLATAN

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

Jag hoppar in här också.

13/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Skåne
    14/8 CHARLATAN, 22 år, väntar 1:a barnet (tjej), Örebro
    19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet V:a Götaland

• CHARLATAN

Ni som inte har barn sen innan eller planerar att köpa helt nya kläder till bebis, hur mkt har ni köpt på er/fått nu innan? Sitter och är lite småstressad över att man inte har tillräckligt.

• CHARLATAN

Jag tycker det är så svårt att veta vad det är man känner. Ibland hugger det till, ibland sticker det, och ibland så tappar jag andan för det trycker på så neråt. Och värst är det när det trycker på urinblåsan för då gör det ONT. Bebis är fixerad så det är väl antagligen nerver och grejer som kommer i kläm, men det är såå jobbigt att inte veta riktigt vad det är man väntar på. Och sammandragningar har jag insett lite sent att jag nog har haft ett tag, dock har jag trott att det bara är bebis som spänner ut ryggen, haha.

• CHARLATAN

8 dagar kvar, men det känns inte roligare det. Heh. Kommer säkert gå över 2 veckor bara för att det ska vara så jäkligt som möjligt. Sista månaden nu tycker jag bara är jobbig.. förstår inte hur folk orkar göra saker. Har konstant ont i ljumskarna och går som om bebis hängde mellan benen, ont i ryggen och ner i rumpan, halsbrännan har blivit aningen bättre men istället kom vedträna till vader/fötter som ett brev på posten. Haha, det ser ut som två stockar som leder ner till skorna som jag knappt kan knyta eftersom snörena har blivit för korta då fötterna svullnat upp så. Fast ni kanske mår utmärkt? ;p

• CHARLATAN

Har två väskor packade, en till mig och en till bebis. Det är dock inte så mkt i min eftersom man här i Örebro får gå hem efter 6 timmar, så någon BB-vistelse blir det inte tal om.

• CHARLATAN
    Trebuh skrev 2009-08-06 15:21:33 följande:
    Det får man i Karlstad med men jag tror nog jag ska stanna kvar, på pat.hotellet. Måste liksom resa 10 mil enkel väg för att göra hörseltest å annat inom 48h annars. Så vi blir nog kvar.
    Vad krångligt det lät. Gör de inte hörseltest innan man åker hem? Blir ni också erbjudna hembesök istället för BB?
  • CHARLATAN
    Kaffetjej skrev 2009-08-08 13:38:07 följande:
    Det är säkert på grund av "platsbrist" , jag har fått sån halsbränna senaste två veckorna, känns ibland som om jag ska kräkas .
    Så har jag med.. till den grad att det kommit upp i halsen/munnen (ursäkta det äckliga).
  • CHARLATAN

Ni som fött barn tidigare, kommer det ett 'lugn före stormen'? Tycker det känns som att jag skulle kunna gå och vara gravid i ett halvår till ungefär. Väääldigt lugnt i magen är det.

• CHARLATAN
    vickey skrev 2009-08-12 12:13:32 följande:
    här har man nästan inget att pyssla med kvar...nu går man bara o väntar... var köper man en bra sängmobil till liten som inte är allt för dyr? eller räcker det med arm? bör man innhandla tvättlappar på ikea? funderar ev på att köpa ett bärsele men har köpt en sjal ,är det onödigt? sitter o kollar på nätet. fann denna vad tror ni ära barnBabycarrying bag www.pippilotta.se/default.aspx?main=ShowProdu...
    Undrar också över mobil till sängen. Har varit inne i fasiken alla leksaksaffärer men de verkar bara ha ett märke, och det är med ett fåtal mobiler som snurrar och låter och kostar fööör mkt för vad jag anser en mobil borde kosta.
    MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • CHARLATAN

kan man köpa bara en arm? gud vad smidigt.

may your organs fail before your dreams fail you
  • CHARLATAN

vart hittar man såna armar?

may your organs fail before your dreams fail you
  • CHARLATAN

Hur är era sammandragningar? Jag har haft en hel del igår och idag, men det är ju inte så att de gör ont. Det blir bara väääldigt tajt om magen och stramar men jag får ju aldrig ont (trodde aldrig jag skulle längta efter att få ont). Och förvärkar, vad är det? Hehe, är så otroligt obildad om det här. En dag för någon månad sen så fick jag som mensvärk och helt sjukt ont i svanken. Fick ta alvedon och lägga mig och andas igenom smärtan som som tur var försvann efter någon timme. Fick förklarat för mig att det kunde vara någon värk. Är det nåt liknande jag väntar på nu? Hurt me, hon ska ju ut på fredag! ;p

• CHARLATAN
    mrs Carro Andersson skrev 2009-08-13 07:42:48 följande:
    Nu har jag efter mycket mentalt tänkande sagt till mig själv att det kommer gå över tiden. Någon annan som känner likadant. Det är skönt att denna tråd finns så man känner igen sig i de flesta.
    Min plutt "ska" ut imorn men den tanken har jag slagit bort för länge sen. Det finns inte en chans (i mina ögon) att det kommer säga splash i natt och riktiga värkar kommer börja. Låg nu i natt och hade redig mensvärk och sd, men nu på morgonen så är det hur lugnt som helst, så nu sitter jag och tror att jag nog inbillade mig allt. Att jag var trött och förväxlade kissnödighet eller liknande med den enorma mensvärk jag kände i natt. Surt är det! Hehe.
  • CHARLATAN

Jaha, så var man här, BF-dagen men ingen bebis. Var hos BM igår (en annan än vad jag brukar ha) och nu var inte bebisen fixerad längre utan ruckbar. Hon sa tillochmed att 'Oj, där petade jag nog upp den.' Vad fasiken, peta inte upp bebisen som var fixerad! {#lang_emotions_yell} Suck suck. Har dock haft sammandragningar och molvärk inatt och på morgonen, så förhoppningsvis är det inte jättelångt kvar. Kanske hade varit ännu kortare tid kvar om inte BM 'petat upp' bebisen haha {#lang_emotions_tongue_out}

• CHARLATAN

Lördagen den 15'e kom vår dotter, 1 dag efter BF!
    Trots feber och sugklocka gick förlossningen bra och vi fick komma hem efter 2 dygn på BB. Ni som är kvar, hang in there. Håller tummarna för att det sätter igång för er snart också.

• CHARLATAN
    BF-listan

12/8 Carne, 24 år, 2:a barnet (tjej), Vänersborg
    13/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Lund
    14/8 CHARLATAN, 22 år, väntar 1:a barnet (tjej), Örebro
    16/8 GBGMalin, 33 år, väntar 1:a barnet, Göteborg
    17/8 Bessie, 31, 3e barnet (kille), Stockholm
    17/8 Beccazinn, 30, 2 barnet, Skellefteå
    18/8 Alwilda, 30 år, 1:a barnet, V:a Götaland
    19/8 In Love, 26 år, andra barnet(Flicka) Stockholm
    19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet, V:a Götaland
    19/8 Vickey ,26 år,väntar första barnet(pojke), Österlen
    19/8 Mrs Carro Andersson, 34 år väntar första barnet, Tullinge- Stockholm
    19/8 Tigger80, 29 år, väntar 2:a barnet (flicka), V:a Götaland
    19/8 Trebuh, 33, väntar 1:a barnet, Värmland
    19/8 Aniit 29, Väntar 1:a barnet, Tyresö
    19/8 Joasia 31, Väntar 2:a barnet, Stockholm
    20/8 Josse.B 29, första barnet, Skellefteå
    21/8 Madelenesvensson, 27 år, 3:e barnet, Norrköping
    21/8 Amnas, 31 år, väntar 1.a barnet, Malmö
    21/8 Malinskyy, 28 år, väntar 1:a barnet, Järfälla Stockholm
    21/8 Smålandstjej 85, 1:a barnet
    21/8 Lillpinglan, 35 år, väntar 2:a barnet, Dalarna
    21/8 CAF, 26år, väntar 3:e barnet, Skaraborg
    22/8 Ramiss, 30 år, väntar 3:e barnet (pojke), Bålsta
    22/8 Diamant78, 31år, väntar 2:a barnet, Stockholm
    22/8 Bonsai, 28 år, väntar 1:a barnet i Stockholm (Värmdö)
    22/8 0205, 27 år, 2:a barnet, Järfälla, Stockholm
    22/8 nystan1 24 år, första barnet, Mölnlycke
    23/8 Pajjso, 20 år, första barnet (pojke), Södertälje
    23/8 Maddelonken, 23 år, första barnet (tjej), Tyresö
    23/8 Mickan21, 23 år, första barnet, Solberga Småland
    23/8 evelina85, 24 år, andra barnet, (pojke) karlskoga

FÖDDA-LISTAN
    8/8 victoria p, andra barnet, Daniel
    8/8 trebuh, 1:a barnet, Tim
    13/8 Kaffetjej, 1:a barnet, Saga 3140g, 47 cm
    14/8 Beccazinn, 2 barnet, William
    15/8 CHARLATAN (bf 14/8), 1'a barnet, Didi, 3740g, 52 cm
    15/8 Tigger80 (bf19/8) 2:a barnet, tjej, 2750g 45 cm
    18/8 josse.b (bf 20/8) 1.a Tjej, 50 cm, 3835cm
Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)