vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)
Jag hoppar in här också.
13/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Skåne
14/8 CHARLATAN, 22 år, väntar 1:a barnet (tjej), Örebro
19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet V:a Götaland
Jag hoppar in här också.
13/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Skåne
14/8 CHARLATAN, 22 år, väntar 1:a barnet (tjej), Örebro
19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet V:a Götaland
Ni som inte har barn sen innan eller planerar att köpa helt nya kläder till bebis, hur mkt har ni köpt på er/fått nu innan? Sitter och är lite småstressad över att man inte har tillräckligt.
Jag tycker det är så svårt att veta vad det är man känner. Ibland hugger det till, ibland sticker det, och ibland så tappar jag andan för det trycker på så neråt. Och värst är det när det trycker på urinblåsan för då gör det ONT. Bebis är fixerad så det är väl antagligen nerver och grejer som kommer i kläm, men det är såå jobbigt att inte veta riktigt vad det är man väntar på. Och sammandragningar har jag insett lite sent att jag nog har haft ett tag, dock har jag trott att det bara är bebis som spänner ut ryggen, haha.
8 dagar kvar, men det känns inte roligare det. Heh. Kommer säkert gå över 2 veckor bara för att det ska vara så jäkligt som möjligt. Sista månaden nu tycker jag bara är jobbig.. förstår inte hur folk orkar göra saker. Har konstant ont i ljumskarna och går som om bebis hängde mellan benen, ont i ryggen och ner i rumpan, halsbrännan har blivit aningen bättre men istället kom vedträna till vader/fötter som ett brev på posten. Haha, det ser ut som två stockar som leder ner till skorna som jag knappt kan knyta eftersom snörena har blivit för korta då fötterna svullnat upp så. Fast ni kanske mår utmärkt? ;p
Har två väskor packade, en till mig och en till bebis. Det är dock inte så mkt i min eftersom man här i Örebro får gå hem efter 6 timmar, så någon BB-vistelse blir det inte tal om.
Ni som fött barn tidigare, kommer det ett 'lugn före stormen'? Tycker det känns som att jag skulle kunna gå och vara gravid i ett halvår till ungefär. Väääldigt lugnt i magen är det.
kan man köpa bara en arm? gud vad smidigt.
vart hittar man såna armar?
Hur är era sammandragningar? Jag har haft en hel del igår och idag, men det är ju inte så att de gör ont. Det blir bara väääldigt tajt om magen och stramar men jag får ju aldrig ont (trodde aldrig jag skulle längta efter att få ont). Och förvärkar, vad är det? Hehe, är så otroligt obildad om det här. En dag för någon månad sen så fick jag som mensvärk och helt sjukt ont i svanken. Fick ta alvedon och lägga mig och andas igenom smärtan som som tur var försvann efter någon timme. Fick förklarat för mig att det kunde vara någon värk. Är det nåt liknande jag väntar på nu? Hurt me, hon ska ju ut på fredag! ;p
Jaha, så var man här, BF-dagen men ingen bebis. Var hos BM igår (en annan än vad jag brukar ha) och nu var inte bebisen fixerad längre utan ruckbar. Hon sa tillochmed att 'Oj, där petade jag nog upp den.' Vad fasiken, peta inte upp bebisen som var fixerad!
Suck suck. Har dock haft sammandragningar och molvärk inatt och på morgonen, så förhoppningsvis är det inte jättelångt kvar. Kanske hade varit ännu kortare tid kvar om inte BM 'petat upp' bebisen haha 
Lördagen den 15'e kom vår dotter, 1 dag efter BF!
Trots feber och sugklocka gick förlossningen bra och vi fick komma hem efter 2 dygn på BB. Ni som är kvar, hang in there. Håller tummarna för att det sätter igång för er snart också.