• 02 05

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

Hej, hej :)

Hoppar gärna in i denna tråd, väntar mitt andra barn 22 aug och det är tuuungt nu! Jag bor i Järfälla i Sthlm men är ursprungligen från Gbg .

12/8 Carne, 24 år, 2:a barnet (tjej), Vänersborg
    13/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Lund
    14/8 CHARLATAN, 22 år, väntar 1:a barnet (tjej), Örebro
    17/8 Bessie, 31, 3e barnet (kille), Stockholm
    19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet, V:a Götaland
    19/8 Vickey ,26 år,väntar första barnet(pojke), Österlen
    19/8 Mrs Carro Andersson, 34 år väntar första barnet, Tullinge- Stockholm
    19/8 Tigger80, 29 år, väntar 2:a barnet (flicka), V:a Götaland
    20/8 Josse.B 29, första barnet, Skellefteå
    21/8 Madelenesvensson, 27 år, 3:e barnet, Norrköping
    21/8 Amnas, 31 år, väntar 1.a barnet, Malmö
    21/8 Malinskyy, 28 år, väntar 1:a barnet, Järfälla Stockholm
    21/8 Smålandstjej 85, 1:a barnet
    22/8 Ramiss, 30 år, väntar 3:e barnet (pojke), Bålsta
    22/8 Diamant78, 31år, väntar 2:a barnet, Stockholm
    22/8 Bonsai, 28 år, väntar 1:a barnet i Stockholm (Värmdö)
    22/8 0205, 27 år, 2:a barnet, Järfälla, Stockholm
    23/8 Pajjso, 20 år, första barnet (pojke), Södertälje
    23/8 Maddelonken, 23 år, första barnet (tjej), Tyresö
    23/8 Mickan21, 23 år, första barnet, Solberga, Småland

• 02 05
    Ramiss skrev 2009-08-07 16:39:48 följande:
    Ni som nu e beräknade till den 22/8 (enligt UL kontrollen) ... när fick ni plusset på grav testet??Bara nyfiken å se om vi alla fick ett plus samma dag?
    Vi fick plus på stickan dagen innan julafton, väldigt fin julklapp :D

När fick du, och ni andra som är beräknade den 22:a?
  • 02 05
    Ramiss skrev 2009-08-08 09:52:39 följande:
    02 05 skrev 2009-08-08 07:58:50 följande:
    Oj va sent... ja fick mitt plus den 10 dec på ett Clearblue gravtest.. hade testat då dagarna innan oxå..men då visade d såklart negativt.Min Äl va ca den 28 nov.. å d brukar väl ge utslag då runt dag 12-14 i menscykeln om man blivit gravid? (verkar ha varit så för mig iaf)
    Det hade säkert synts tidigare om jag testat tidigare :)

Men det var när vi var på väg på tågresan ner till mina hemtrakter i Gbg för att fira jul som jag kände att något inte var som vanligt och ett test införskaffades direkt när vi kom fram och på den vägen är det :) Mycket fin julklapp som sagt!!

Grav testet ska väl ge utslag samma dag som man beräknar mens? Om jag förstått det rätt så är det runt 14 dagar innan beräknad mens som man har Äl, inte 14 dagar efter förra mensen, så den biten beror helt på hur lång menscykel man har, men jag kanske missförstår dig?

Jag är hur som haver långt från någon expert, själva har vi inte testat när Äl är och så, även om jag i stort sett har koll på det genom att tolka kroppens signaler.

Hur mår du och ni andra i sommarvärmen? Själv är jag svullen som en barbamamma och en riktig grinkärring emellanåt, värmen tar hårt.
  • 02 05
    Mickan21 skrev 2009-08-09 09:37:46 följande:
    02 05 skrev 2009-08-08 07:58:50 följande:
    Vi är beräknade den 23 augusti och vi fick plusset den 9:e december. Därför har jag tyckt att det har varit väldigt konstigt att vi har blivit framflyttade hela tiden skulle egentligen varit pluss i så fall den 19 december plus minus dagar. Konstigt om jag kan plussa 10 dagar före beräknad mens i så fall!Jag hade väldigt oregelbunden mens så jag visste inte riktigt när vi skulle plussa men sista mensen var den 30 Oktober.Tycker det verkar konstigt men man ska ju tydligen gå efter ultraljudet?
    Jag har verkligen ingen koll på sånt, men Ramiss är beräknad till 22 aug och fick pluset 10 dec, så det borde kanske stämma då?
  • 02 05
    Malinskyy skrev 2009-08-12 08:50:41 följande:
    Jag får sånna paniktoabesökkänsla... suck!! Nån annan??
    Absolut, hela tiden! Likandant med Viggos graviditet sista månaden, jag tror inte bara det beror på sammandragningar utan att det helt enkelt är otroligt trångt där inne nu och sparkar mot tarmar och så kan sätta fart på det hela också många ggr :)

Det är tuuuungt nu, bebisen jag är redo, bring it :)

Btw Malin, det var jag som skrev i din blogg :)
  • 02 05

Godmorgon :)

Första riktiga hormonnatten utan någon egentlig sömn inatt. Har vaknat oändlöst många gånger under nätterna under en lång period nu men ändå somnat om ordentligt mellan varven, men inatt var det verkligen endast en stor dimma. Dock är jag förvånansvärt pigg idag så det är härligt. Jag ser positivt på det och ser det som ännu ett steg närmare förlossningen, under Viggos gravditet var det likadant den sista tiden.

Var på mvc igår och nu är bebisen fixerad! Även det ett steg närmare förlossningen, det pirrar rejält nu måste jag säga!

• 02 05

Vickey:

Kan du inte uppdatera trådstartaren med våra bf så slipper man leta efter listan:D

• 02 05

Jag är nervös! Är inte alla det lite till mans som snart ska föda barn? :) Skräckblandad förtjusning är ordet!

Ena dagen rädd och andra kolugn så har det sett ut den senaste tiden men nu är jag verkligen redo och vill föda barn! Profylax kursen vi gick hjälpte verkligen till att mentalt förbereda sig.

Under Viggos graviditet gick jag gravid yoga och jag och min make gick även då en gravid yoga par kurs som också den fokuserar på andningen och den var vi super nöjda med, precis som kursen strävade efter var vi verkligen ett team under förlossningen.

Profylaxkursen vi gick denna gång kändes till och med ännu mer givande och det känns som en trygghet att kunna ta till alla de verktyg som man fick med sig därifrån och jag ser fram emot att få använda dem. Hur förlossningen blir har jag ju ingen aning om men jag är iaf redo, förväntansfull och nervös!

• 02 05

Ja det var näst intill en exakt beskrivning om hur jag också mår!

Det börjar närma sig! :D

På mvc tidigare i veckan sa barnmorskan att bebisen snurrar mycket nu eftersom den ska ner i startläget och när jag vaknade inatt för det nattliga toabesöket så kände jag verkligen att den hade den rörelsen och det stack neråt samtidigt som jag fick en stark mensvärk som gjorde det svårt att somna om.

Spännande, spännande!

Mickan21 skrev 2009-08-14 14:50:10 följande:
    Tycker att jag känner mig annorlunda, har känt det i några dagar nu. Sovit dåligt i 1,5 vecka så det är jag ju nästan van vid nu, men sen i förrgår har jag känt mig konstig, illamående, svårt att äta, bebis är tokig på kvällen/natten, magen drar igång så fort jag har lagt mig och jag får sån magknip så jag nästan får ont i bröstet.Sammandragningarna har börjat göra lite ondare och sen gör det ont när jag står och går, känns som trycket neråt har blivit mycket värre. Känner ni andra så här med??
  • 02 05

Állt det där är vanliga krämpor som hör sista tiden till! SMickan21 skrev 2009-08-14 16:27:21 följande:

02 05 skrev 2009-08-14 16:21:14 följande:
    Ja det är så spännande, men jag vågar knappt tro att jag känner något för jag blir så nervös och tror att jag kanske har en låg smärtgräns bara..Men eftersom det känns som allt är anorlunda på något vis och det gör så ont att stå och gå, magen spänner så otroligt så fort jag står eller går..När jag går för att kissa och när jag tar i så sticker det till som en vass nål i dom nedre regionerna.. Kanske är vanligt? Trodde jag hade fått urinvägsinfektion först..När är det du ska ha??..
Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)