• vickey

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

vore jätte roligt att nu de sista veckorna fram till bf att följas åt ;) , prata funderingar ,vanka ,tankar om allt från dagen-namn-förlossning eller bara klaga eller vad som.
    hoppas de är fler där ute som vill följas åt...

• Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)
  • Josse B

Hej på er alla!
    Va skoj Vickey, håller tummarna!!
    I natt har jag haft lite samnadragningar samt stickningar där nere, hade också molande värk igår kväll..men det är borta idag.. Men mera flytningar har jag, kanske slemisen..! (att man kan vara så glad över en sådan sak..haha)
    I går blev det fotvård Vaniljkyss..och oj så skönt det var!! ska börja unna mig det ca 3 gånger år, det var helt klart värt pengarna!
    Hur går det för alla?

• vickey

fortfarande ihållande sammandragningar har haft det hela natten,med molnande...
    , bara kunnat sova några minuter,är helt slut, hur ska jag orka om det skulle bli dags i dag ? :/...
    ska nog försöka gå o lägga mig o vila lite till. såå trött. hör av mig senare

• Josse B
    vickey skrev 2009-08-14 07:52:27 följande:
    fortfarande ihållande sammandragningar har haft det hela natten,med molnande..., bara kunnat sova några minuter,är helt slut, hur ska jag orka om det skulle bli dags i dag ? :/...ska nog försöka gå o lägga mig o vila lite till. såå trött. hör av mig senare
    Ja, gör så! Lycka till.
  • In Love

Vickey:   Gud va spännande, Lycka till!!!

• Vaniljkyss

Nystan1: Bebisen kan bli ruckbar igen efter att ha varit fixerad. Har flera vänner som åkt till BB strax efter BM sagt att huvudet varit ruckbart så det betyder ingenting... Dock vanligare hos 2a-gångsföderskor vad jag förstår...

JosseB: Visst är det härligt. Jag ska också unna mig fotvård/massage etc. oftare. Jag har inga direkt andra "hobbies" som jag lägger pengarna på och jag ÄLSKAR att skämma bort mig själv då & då...

vickey: Hur spännande som helst. Hoppas du får sova lite - uppdatera oss sedan!!!

Natten har varit lugnare än någonsin... Sover bättre nu än senaste månaden. Håller med er andra - ungen kommer väl till jul

• CHARLATAN

Jaha, så var man här, BF-dagen men ingen bebis. Var hos BM igår (en annan än vad jag brukar ha) och nu var inte bebisen fixerad längre utan ruckbar. Hon sa tillochmed att 'Oj, där petade jag nog upp den.' Vad fasiken, peta inte upp bebisen som var fixerad! {#lang_emotions_yell} Suck suck. Har dock haft sammandragningar och molvärk inatt och på morgonen, så förhoppningsvis är det inte jättelångt kvar. Kanske hade varit ännu kortare tid kvar om inte BM 'petat upp' bebisen haha {#lang_emotions_tongue_out}

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • Lillpinglan

Shit, är det bara jag som är nervös?

Har fött barn en gång tidigare (vaginalt, för två år sen) och den förlossningen var helt normal enligt BM. Själv spände jag ögonen i sambon och meddelade att jag ALDRIG mer gör om en vaginal förlossning.

Smärtan är glömd, men vetskapen ATT det gör överjävligt ont har jag inte glömt.

• Vaniljkyss

Lillpinglan: Börjar också bli lite nervös MEN jag gjorde alla fel första gången. Spände mig vid varje värk så att jag inte öppnade mig etc. Det gjorde grymt ont tack vare värkstimulerande dropp samt att jag gjorde fel... Så detta ser jag som min chans att göra det lite bättre

• 02 05

Jag är nervös! Är inte alla det lite till mans som snart ska föda barn? :) Skräckblandad förtjusning är ordet!

Ena dagen rädd och andra kolugn så har det sett ut den senaste tiden men nu är jag verkligen redo och vill föda barn! Profylax kursen vi gick hjälpte verkligen till att mentalt förbereda sig.

Under Viggos graviditet gick jag gravid yoga och jag och min make gick även då en gravid yoga par kurs som också den fokuserar på andningen och den var vi super nöjda med, precis som kursen strävade efter var vi verkligen ett team under förlossningen.

Profylaxkursen vi gick denna gång kändes till och med ännu mer givande och det känns som en trygghet att kunna ta till alla de verktyg som man fick med sig därifrån och jag ser fram emot att få använda dem. Hur förlossningen blir har jag ju ingen aning om men jag är iaf redo, förväntansfull och nervös!

• Sazee

nu beger jag mig ut på en shoppingrunda och ett IKEA-besök - får hoppas på att de kanske skakar ner bebben lite så han kommer ut ;)

ha en trevlig fredagseftermiddag/kväll allihopa!

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)